Nová verzia Tesly Model Y so štrukturálnou batériou dostala prvú cenovku

4

Pred pár dňami bola oficiálne otvorená nová továreň spoločnosti Tesla, Giga Texas, ktorá ako prvá vyrába Model Y s úplne novými štrukturálnymi batériovými packmi a článkami 4680. A to prinieslo aj novú verziu, ktorá nesie označenie Tesla Model Y Standard Range AWD. Aktuálne sa pritom objavili prvé správy ohľadom jej ceny.

Americká agentúra pre životné prostredie (EPA) pomerne nedávno pridala do svojich záznamov nový model s označením Tesla Model Y AWD, ktorý bol v tom čase „záhadou“. V jej dokumentoch sa pritom uvádza dojazd 449 km. To znamená, že z tohto hľadiska stojí model pod verziami Long Range (531 km) a Performance (488 km). V popise novinky sa tiež uvádza, že má pohon oboch náprav a rovnaký výkon ako verzia Long Range (91 + 200 kW).

Krátko na to o novej verzii informoval známy „Tesla hacker“ Green, ktorý v novej softvérovej aktualizácii spoločnosti Tesla „2022.8.2“ objavil zmienku o modeli Tesla Model Y „SR+“ vyrobenej v 1. kvartáli tohto roka v Giga Texas.

Počas slávnostného spustenia továrne Giga Texas zas infotainment vystaveného Modelu Y odhalil, že ide o verziu so systémovým označením Tesla Model Y Standard Dual Motor. Všetko pritom nasvedčuje tomu, že to je rovnaký model, ako sa spomína v dokumentov EPA a novom softvéri spoločnosti Tesla, ktorý objavil hacker Green.

No a aktuálne sa objavujú správy, že Tesla spustila dodávky tejto novinky prvým zákazníkom, zrejme zatiaľ len z radov jej zamestnancov. To je pritom pochopiteľné aj vzhľadom k tomu, že verziu Tesla Model Y AWD alias Tesla Model Y SR alias Tesla Model Y Standard Range AWD zatiaľ nenájdeme v žiadnom z oficiálnych konfigurátorov spoločnosti Tesla.

Čo cena?

Objavila sa tiež prvá správa ohľadom ceny tejto verzie. Ako informuje Drive Tesla Canada, prvá zmienka o cene pochádza z interného e-mailu poslaného zamestnancom Tesly. Tá sa objavila na sieti Reddit, kde ju potvrdil aj známy „elektromotoristický“ novinár Ryan McCaffrey. A taktiež redakcia webu Drive Tesla Canada videla tento e-mail a potvrdila jeho pravosť.

Ale prejdime už k samotnej cene, ktorá sa týka domáceho trhu (USA). Tá bola stanovená na 59 990 $ bez DPH, čo je po aktuálnom prepočte a zahrnutí slovenskej DPH niečo cez 66 000 €. Bežne dostupná Tesla Model Y Long Range s rovnakým výkonom a o 82 km (EPA) väčším dojazdom pritom v USA stojí 62 990 $ bez DPH.

Sme pritom zvedaví, ako si bude viesť nová batéria s článkami 4680 z hľadiska rýchlosti nabíjania, ako aj na hmotnosť celého vozidla, keďže sa predpokladá, že jeho úplne nová konštrukcia pozostávajúca z jednodielnej prednej a jednodielnej zadnej časti karosérie, ktoré sú prepojené práve novým štrukturálnym batériovým packom, prinesie redukciu hmotnosti.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Teslu ohrozujú „šialené“ ceny surovín. Preto zvažuje ich ťažbu vo vlastnej réžii
Ďalšia zdražovacia vlna Tesly sa napokon dotkla aj Slovenska
Tesla ohlásila nový elektromobil pre robotaxi či výrobu robota počas otvorenia novej továrne, kde sa produkuje nový Model Y

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Neviem, ale zatiaľ nemám ten dojem, že by mali byť noví majitelia verzie Tesla Model Y AWD, oproti ostatným majiteľom, poctení nejakou „extra“ výhodou ?! ……

    • Nová Tesla prinesie zásadné zlepšenie minimálne dvoch kľúčových parametrov, ostro sledovaných v luxusnej triede. Výrazné zníženie hmotnosti a zvýšenie tuhosti karosérie. Dojazd a výkon v podstate Tesla už nemusí riešiť.

      • Tvrdia, že to tak bude. Rád by som detailne videl, ako technicky vyzerajú tie jednodielne predné a zadné časti karosérie, a ako sú konštrukčne spojené s novým štrukturálnym batériovým packom. Ja okrem toho stále „riešim“ dojazd. Moja méta je okolo 1.000 km v praxi kvôli nezávislosti od rýchlonabíjačiek, ktoré sú, a asi aj dlho budú za citeľne vyššie sadzby! Tak dúfam, že sa toho dočkám, aj keď to bude ako voľba za o niečo vyššiu cenu oproti základu-štandardu.

Pridajte komentár