Tesla ruší najlacnejší Model 3 a v Európe spúšťa predaj dostupnejšej verzie

2

Tesla opäť robí rošády vo svojom portfóliu, ktoré sa aktuálne týkajú Modelu 3. Zo svojej ponuky odstránila (nielen) najlacnejšiu verziu Standard Range a spustila predaj cenovo dostupnejšej verzie na európskom trhu. Zlacnila pritom Autopilota, ktorý je však odteraz „povinnou výbavou“. Taktiež chystá vlastnú „Tesla-Uber“ sieť.

Tesla Model 3 Standard Range za 35 000 $ (bez DPH), ktorá bola zaradená do ponuky len pred necelými 6 týždňami a ktorá mala doraziť do Európy okolo septembra s cenovkou cca 40 000 € (s DPH), je minimálne nateraz minulosťou.

Tesla uvádza, že dôvodom tohto kroku bol nedostatočný záujem, pričom verzia Standard Range Plus s o niečo vyšším dojazdom a lepšou výbavou mala až 6-násobne vyššie predaje, napriek tomu, že je drahšia o 2 500 $ (bez DPH).

Objednávky „pomimo“

Základnú verziu Standard Range však bude možné objednať telefonicky či na predajniach (týkať sa to bude aj verzie Long Range so zadným náhonom). Pôjde však už o upravenú verziu Standard Range Plus, ktorá bude mať softvérovo znížený dojazd (o 10 %), ako aj „uzamknuté“ niektoré funkcie (streamovanie hudby, navigácia s vizualizáciou premávky, vyhrievanie sedadiel). Za príplatok však bude možné tieto obmedzenia zrušiť. A to platí aj opačne, za „downgrade“ verzie Standard Range Plus na Standard Range vám Tesla vráti peniaze.

Vďaka tomu bude môcť Tesla opäť zoptimalizovať svoju výrobu, keďže vo svojej aktuálnej oficiálnej internetovej ponuke má už len 3 verzie (predtým v rámci USA to bolo 5). A to už platí aj pre Európu, čo je dobrá správa, nakoľko to znamená, že v rámci európskeho portfólia pribudla jedna verzia „navyše“. A to Standard Range Plus. Jej cena sa pritom pohybuje cca od 42 600 do 49 000 € s DPH v závislosti od konkrétneho trhu a miestnej DPH.

Lacnejší Autopilot, avšak povinne

Všetky dostupné verzie Tesly Model 3 aktuálne obsahujú v „štandarde“ základný systém Tesla Autopilot, čo zvýšilo ceny modelov o 2 000 $. Bežne pritom stojí 3 000 $, avšak zákazník už nemá na výber a v konečnom dôsledku ho elektromobil stojí viac.

Sieť „Tesla-Uber“

Tesla taktiež informuje, že Model 3 bude v USA dostupný na lízing. Vozidlá však nebude možné po vypršaní zmluvy odkúpiť, nakoľko tie sa majú stať súčasťou budúcej autonómnej flotily (Tesla Network). V rámci nej bude Tesla poskytovať mobilitné služby na vyžiadanie. Čiže niečo ako robotizovaný Uber.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model S a Model X by mali dostať nové účinnejšie motory
Fiat Chrysler zaradí do svojej flotily elektromobily Tesla, aby sa vyhol pokutám
Tesla-noviny: Supercharger s Wi-Fi, umelá inteligencia a autonómne vyhýbanie sa výtlkom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Mám veľmi rád Teslu (inak by som „TU“ nebol zavesený každý deň). Ale – je to naozaj nutné tak často a rýchlo meniť dôležité strategické veci? No na mňa to teda moc dôveryhodne nepôsobí.
    Napr.:
    – Ideme rušiť showroomy. Za chvíľu – rušíme rušenie showroomov.
    Teraz pre zmenu:
    – Zavádzame do predaja najlacnejšiu verziu. Za 6 týždňov – rušíme predaj najlacnejšej verzie, ale musíte si ešte povinne priplatiť Autopilota. Ale kľud – nevytiahneme od vás celých 3000, iba 2000… Atď atď.

    My sme si pred necelým rokom kupovali nový hybrid a celý ten „proces“ (od výberu konkrétneho modelu a skúšobnej jazdy až po prevzatie auta) trval cca 4 mesiace.
    Keby sa tento nemenovaný výrobca správal podobne, no neviem neviem, či by sa táto kúpa uskutočnila…

    • Podľa mňa má na to výrobca právo. Veď neruší nikoho objednávku. Skôr ukazuje dynamiku. Ide o „paket“, čo sa slabo predával.

Pridajte komentár