Tesla požiadala o patentovanie batériových článkov s novou chemickou technológiou. Tá ma priniesť rýchlejšie nabíjanie, dlhšiu životnosť a nižšie výrobné náklady, čo by sa mohlo časom prejaviť aj nižšími koncovými cenami elektromobilov.
Viacero štúdií už dokázalo, že Tesla je lídrom v oblasti Li-ion batérií. Jej batériové články majú vysokú energetickú hustotu, pričom ich dokáže spoločne s Panasonicom vyrábať za najnižšiu cenu. V tejto súvislosti sa pritom spomína, že Tesla by mohla mať pred svojou konkurenciou až 4-ročný náskok.
Tesla má špičkového „Li-ion“ vedca
Napriek svojej aktuálnej dominancii si Tesla uvedomuje, že vo svojom úsilí nesmie poľaviť. Preto v roku 2016 vytvorila asociáciu „NSERC / Tesla Canada Industrial Research, ktorú vedie Jeff Dahn. Ten je pritom považovaný za špičku v oblasti vývoja Li-ion batérií. Veď sa podieľa na zdokonaľovaní tejto technológie už od je vzniku.
Pripisujú sa mu zásluhy najmä v oblasti zvyšovania životného cyklu, čoho dôsledkom bola masová komercializácie Li-ion technológie. Jeho aktuálna činnosť sa zameriava na zvyšovanie energetickej hustoty a životnosti batériových článkov.
2 nové prísady
Novo vyvinutá technológia má v rámci patentovej prihlášky názov „Nové batériové systémy založené na dvoch prídavných elektrolytických systémoch“. Najpodstatnejšie však je, že nové prísady vylepšujú vlastnosti batérie. A to konkrétne ich výkon, živnosť a výrobné náklady.
„Dva prídavné elektrolytické systémy zvyšujú výkon a životnosť Li-ion batérií, pričom redukujú náklady ďalších systémov, ktoré sa spoliehajú na viacero prísad. V našom popise hovoríme o efektívnych kladných a záporných elektródach, ktoré pracujú so spomínanými prídavnými elektrolytickými systémami, pre zabezpečenie ďalších systematických vylepšení,“ uvádza spoločnosť Tesla v patentovej prihláške.
Dodáva, že nová Li-ion technológia bude prospešná pre batérie elektromobilov, ako aj sieťových energetických úložísk.
Zdroj (vrátane titulnej ilustračnej fotografie): Electrek
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nabitie elektromobilu za 5 min má zabezpečiť adaptér s umelou inteligenciou
“Tesla Gigafactory 1 je hotová len na 30 % a už je najväčším výrobcom batérií na svete”
Revolučné “pevné” solid-state batérie začala vyrábať ako prvá Čína