Renault predstaví sériovú verziu malého cenovo dostupného e-SUV

0

Automobilka Renault predstaví už o pár dní sériovú verziu elektromobilu Renault K-ZE. Podľa výrobcu ide o cenovo dostupné elektrické SUV segmentu A.

V októbri minulého roka nás Renault na autosalóne v Paríži prekvapil koncepčným elektrickým modelom K-ZE, ktorý predtým vôbec neavizoval. Nejaké náznaky z neoficiálnych zdrojov síce existovali, globálna dostupnosť modelu však bola otázna. Renault našťastie aj v prípade sériovej verzie aktuálne v rámci tlačovej správy potvrdil, že pôjde o globálny model.

Základom je Dacia

Z koncepčného vozidla K-ZE je zrejmé, že bude vychádzať z modelu Renaultu Kwid, ktorý je jedným z najlacnejších modelov dostupných v Indii (3 300 €).

Ten je pritom odvodený z modelu Dacia Sandero, pričom disponuje rozmermi 3 679 x 1 579 x 1 513 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 422 mm a svetlou výškou 180 mm. Francúzska automobilka nám minulý rok prezradila, že koncept zvládne dojazd 250 km podľa zastaralého cyklu NEDC.

To je v kontexte dnešných moderných modelov podpriemerná hodnota, ktorá však naznačuje, že slová výrobcu o cenovej dostupnosti, by mohli byť pravdivé. Veď práve cena batérií výrazne ovplyvňuje celkovú cenu vozidla, pričom vo všeobecnosti platí, že čím nižší dojazd, tým nižšia kapacita a tým nižšie výrobné náklady.

Dojazd 250 km podľa NEDC by pritom mohol v praxi znamenať reálnych cca 190 km, čo v rámci bežných „mestských“ potrieb plne postačuje. Takže takéto vozidlo určite uvíta značná časť elektromobilistov, ktorí si nechcú zbytočne priplácať za dojazd, ktorý nepotrebujú.

Zrejme bez rýchlonabíjania

Renault K-ZE by mal byť vybavený dvojitým nabíjacím systémom, čo v prípade Renaultu naznačuje použitie nabíjacieho systému Chameleon. Ide o palubnú nabíjačku, ktorá umožňuje domáce 1-fázové nabíjanie z bežnej zásuvky či verejné 3-fázové nabíjanie výkonom 22, resp. 43 kW.

Vzhľadom na dojazd, spôsob využitia a orientáciu na nízku cenu, môžeme predpokladať použitie 22 kW systému. Prítomnosť palubnej nabíjačky Chameleon v elektromobile tiež naznačuje, že by sme mali zabudnúť na rýchlonabíjanie DC prúdom, ktoré by vozidlo predražilo. Vzhľadom na predpokladanú menšiu kapacitu batérie a mestské zameranie vozidla by to však nemalo byť veľkým obmedzením.

Nuž, čo nám Renault K-ZE napokon naisto ponúkne, sa dozvieme už 16. apríla na autosalóne v Šanghaji, kde bude novinka predstavená.

Zdroj titulnej fotografie: Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault pripravuje cenovo dostupného konkurenta Nissanu Leaf
Nový Renault Zoe 2 by mohol disponovať až 61 kWh batériou
Renault chystá elektrické SUV veľkosti modelu Kadjar s dobrým dojazdom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár