Nový Renault Zoe 2 by mohol disponovať až 61 kWh batériou

1

Ďalšie zaujímavé správy prichádzajúce z francúzska sa po modeli Peugeot e-208 týkajú konkurenčného elektromobilu Renault Zoe 2. V nich sa spomína aj kapacita batérie, ktorá má dosahovať až 61 kWh.

Elektrický hatchback segmentu B, Renault Zoe, ktorý prišiel na trh už v roku 2012, sa teší veľkej obľube. V minulom roku sa stal v Európe 2. najpredávanejším autom do zásuvky, pričom v predchádzajúcich rokoch tomuto “rebríčku” dominoval. Celkovo sa ho pritom predalo okolo 130 000 kusov.

Model sa v priebehu 7 rokov dočkal dvoch „apgrejdov“, ktoré sa týkali aj kapacity batérie či výkonu elektromotora. Nastal však už čas pre príchod novej generácie, ktorá urobí francúzsky elektromobil konkurencieschopnejším.

Pomerne nedávno uniknutý dokument odhalil, že novinka pôjde do výroby v septembri, pričom automobilka neskôr potvrdila, že sa tak stane ešte toto leto. Renault Zoe 2 pritom bude taktiež „Made in France“.

61 kWh batéria v malom aute?

Prejdime však už k neoficiálnym novinkám, ktoré prináša francúzsky portál Automobile-propre (via Pushevs). Tou najzaujímavejšou je určite infomácia, že Renault Zoe 2 by mal disponovať batériou s maximálnou kapacitou 61 kWh. Jej zdrojom má byť osoba z vnútra automobilky.

Batéria má zabezpečiť dojazd 450 km (WLTP), pričom výrobca vraj bude oficiálne komunikovať reálny dojazd 400 km. Na prvý pohľad sa môže zdať 61 kWh batéria pre elektromobil tohto segmentu ako nerealistická, avšak napríklad taký Hyundai Kona Electric, ktorý je len o málo dlhší a má veľmi podobný rázvor, disponuje batériou o kapacite 64 kWh.

Navyše aliančný Nissan Leaf sa tento rok začne vyrábať vo verzii so 62 kWh batériou. Teoreticky by sme sa tak mohli dočkať 2 verzií aj v prípade novinky od Renault. Základná verzia by mohla disponovať batériou zo súčasnej generácie, t.j. 41 kWh (Nissan Leaf „Standard“ – 40 kWh) a top verzia spomínanou 61 kWh batériou. Renault Zoe 2 by sa tak mohol zbaviť „nálepky“ metského elektromobilu.

Väčšia batéria by však nemala byť jediným prípadným vylepšením. Samozrejmosťou by už mala byť konečne aj podpora DC rýchlonabíjania prostredníctvom portu CCS. Súčasná generácia podporuje len AC nabíjanie, a to výkonom 22 alebo 43 kW, v závislosti od verzie, pričom 43 kW verzia by už nemala byť aktuálne dostupná.

Budeme dúfať, že sa spomínané neoficiálne informácie potvrdia, pričom podstatne väčšia batéria nebude mať výrazne negatívny vplyv na cenu. Veď cena batérií neustále klesá. Oficiálnych špecifikácií by sme mali dočkať na jar, kedy má byť novinka predstavená.

Zdroj titulného neoficiálneho rendra: X-Tomi Design

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!