O „slovenský“ elektromobil Peugeot e-208 je nečakane veľký záujem

12

Nečakane veľký záujem o plne elektrický Peugeot e-208 by mohol priniesť zvýšenie objemu plánovanej produkcie. Model sa pritom vyrába na Slovensku, a to v trnavskom závode koncernu PSA.

Šéf automobilky Peugeot, Jean-Philippe Imparato, pre Autonews povedal, že o novú generáciu modelu 208 prejavilo záujem 40 000 motoristov, pričom polovica z nich o plne elektrickú verziu e-208. Čo sa týka realizovaných pred-objednávok, na elektromobil sa vzťahuje štvrtina z celkové počtu.

Z 10 na max. 20 %

Francúzska automobilka pritom plánovala vyrábať 10 % elektrických verzií svojej novinky, a to v závode na Slovensku. Imparato v tejto súvislosti naznačil, že tento podiel by sa mohol výrazne navýšiť. Trnavský závod by tak čakali pravdepodobne nejaké produkčné zmeny.

„Moja práca je založená na faktoch. A aktuálne je jediným faktom to, že výroba modelu Peugeot e-208 môže predstavovať podiel do 20 % z celkového objemu 300 000 ks ročne,“ povedal Imperato. To by znamenalo, že Peugeot by mohol vyprodukovať až 60 000 elektrických verzií za rok.

Zvýšenie výroby je však otázne

Či napokon Peugeot zvýši produkčný podiel elektromobilu, však nie je isté. Šéf francúzskej automobilky povedal, že pri súčasnom 10 % nastavení produkcie bude elektrická „dvestoosmička“ zisková, pričom dodal, že z tohto dôvodu tak nie je nevyhnutné zvyšovať podiel výroby ich nového elektromobilu.

Môže sa tak teda stať, že pokiaľ Peugeot nebude donútený zvýšiť objem produkcie kvôli plneniu nových časom sa sprísňujúcich európskych emisných noriem, dopyt bude prevyšovať ponuku, čo spôsobí dlhé čakacie doby a možno aj navýšenie pôvodných cien.

Náklady na vlastníctvo a zostatková hodnota

Automobilka Peugeot uvádza, že zákazníkov sa snaží na svoj nový elektromobil nalákať na celkové náklady na jeho vlastníctvo, ktoré majú byť na rovnakej úrovni ako v prípade benzínovej verzie s výkonom 130 koní a automatickou prevodovkou.

Imperato pritom dodáva, že jednou z výhod modelu Peugeot e-208 (viac…) je jeho zostatková hodnota. Špecialisti mali vypočítať, že tá je vyššia o 2 000 € v porovnaní s benzínovým variantom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot e-208 dostal prvú cenovku. Je o niečo drahší ako Corsa-e
Peugeot predstavil elektrické SUV e-2008. Kona má konkurenciu
„Triedny boj“ nových sub-kompaktných elektromobilov. Ktorý v čom vyniká?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Spalovakov maju ludia uz plne zuby…elektromobil setri do vrecka vodicovi…a spalovak taha z vrecka vodicovi a setri do vrecka naftovemu sejkovi… v tom je ich ekonomicky zasadny rozdiel…

    • Lebo všetci ideme hned kupovat vaše E-auta.Nikdy,ani keby boly zadarmo.Lebo EU zachráni svet.A zvyšok sveta vám sere na ekologiu.vid.USA,Azia,Rusko.

      • Ach Martin Martin! Donedávna si chodil na bielom koni a dnes sa už len brodíš v bahne. Tuším ti už z toho kvapká na karbid. (Nechcem sa vyjadriť trefnejšie…)

        • Chod si radsej rýchlo kúpit nejake e-auto a zachranuj planetu ty di..no.medzi tym separuj odpat a začny žrat akože bio.ty zachránca planety-eko bojovnik

    • Bezne na slovensku kde ludia zarabaju 600-700eur.si v pohode kúpime e-auto za 35000e.za zobudte preboha .ludia si nedokázu kúpit ani normálne nové auto na benzín nie to este elektromobil

  2. Vážený pán Imparato! Držíme síce palce, ale nič nie je dobré prešpekulovať. Držať sa nejakých „faktov“ a pritom umele držať nízky podiel výroby e-modelu napriek veľkému záujmu – no čo ja viem…
    Nejaký obmedzený čas sa to dá ale čo potom? Dieru veľmi rýchlo „zapláta“ konkurencia a finito…
    Zákazníci totižto rozhodne blbí nie sú (až na pár výnimiek, ktoré potvrdzujú pravidlo). Vedia?

    • A čo by sa ti akože malo pokaziť na batérii ? Keď tak ju vymenis po 500 000 kilometroch ale aj tak to bude lacnejšie ako opravovať motor do ktorého musíš tankovať

      • Robím v Peugeote a som na baterkovej linke podla toho čo viem výmena baterie by vyšla dosť draho na slovenské výplaty.. Okolo 8000€. Časom hodnota isto klesne ale itak je to dosť drahé a batéria ako taká sa nemá ako pokaziť max opotrebovať časom.

  3. Nesledujete e-autá pozorne,pretože Kia to už vyriešila pri Kia Niro a písalo sa to tu na tomto portáliStručne,baterky su ako lego stavebnica a vymieňa sa len vadný segment !!Takže náklady sú v limite .A cena el-aut pôjde dole.Veď už češi robia e-auto do 15-tisísc eur teraz!!O rozšírení e-aut našťastie nerozhodujú názori lajkov ale postupne sa rozširujúce nekompromisné výhody e-aut.Ináč by všetky velké automobilky neinvestovali miliardy eur do e-aut!!!To je hlavný faktor a nie názor lajka!!!

Pridajte komentár