„Triedny boj“ nových sub-kompaktných elektromobilov. Ktorý v čom vyniká?

6

Elektrické modely neustále pribúdajú. Tento rok je pritom obzvlášť silný v rámci obľúbeného segmentu B. Veď v ňom boli doteraz predstavené 4 novinky so základnou cenou okolo 30 000 €. A to Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Renault Zoe II a MINI Cooper SE. Aké sú medzi nimi rozdiely a ktorý v čom vyniká?

Kapacita batérie a dojazd

Z hľadiska batérie a dojazdu sa nám najlepšie javí model Renault Zoe II. A to z dôvodu, že zákazník má na výber z dvoch verzií (Z.E. 40 / Z.E. 50), pričom obe sa môžu pochváliť slušnou efektivitou.

Kapacita batérieDojazd (WLTP)
Peugeot e-20850 kW340 km
Opel Corsa-e50 kW330 km
Renault Zoe II41 / 52 kW316 / 390 km
MINI Cooper SE32,6 kW235 – 270 km

Výkon a dynamické vlastnosti

Ako sa dalo čakať, z hľadiska výkonu a dynamických vlastností dominuje 4-lístku sub-kompaktných elektromobilov MINI Cooper SE. Jeho výrobca pritom tvrdí, že „pocitovo“ jazdí ako motokára.

VýkonKrútiaci momentZrýchlenie (0 – 100 km/h)Max. rýchlosť
Peugeot e-208100 kW260 Nm8,1 s150 km/h
Opel Corsa-e100 kW260 Nm8,1 s150 km/h
Renault Zoe II80 / 100 kW225 / 245 Nm9,9 s140 km/h
MINI Cooper SE135 kW270 Nm7,3 s150 km/h

Rýchlosť nabíjania

Čo sa týka rýchlosti nabíjania, pochváliť musíme koncernové „dvojičky“ (rovnaká pohonná jednotka) od PSA (e-208, Corsa-e).

A naopak, podpora 50 kW DC nabíjania modelov od Renaultu a MINI sa môže v dnešnej dobe už máliť. A to aj z dôvodu rozsiahleho budovania tzv. ultra-rýchlych nabíjacích staníc (100 až 350 kW).

Podpora DC nabíjaniaRýchlosť DC nabíjania
Peugeot e-208100 kWNa 80 % za 30 min
Opel Corsa-e100 kWNa 80 % za 30 min
Renault Zoe II50 kW150 km (WLTP) za 30 min
MINI Cooper SE50 kWNa 80 % za 35 min

Cena

Z hľadiska ceny sú na tom všetky štyri elektromobily podobne.

Cena od (nemecký trh)
Peugeot e-20830 450 €
Opel Corsa-e29 900 €
Renault Zoe II29 900 € / 31 900 €
MINI Cooper SE32 500 €

Tak čo, ktorý nový elektromobil segmentu B je vašim „papierovým“ či dizajnovým favoritom?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y. Ktorý elektromobil si vybrať?
Tesla a „Kórejci“ porazili nové prémiovky v zimnom teste dojazdu 5 e-SUV
Porovnávací test spotreby pri diaľničnej rýchlosti: Tesly proti Audi e-tron a Hyundai Kona

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. 30 tisíc za auto veľkosti Fábie? Načo to má 100kW, keď tam bohate stačí 70kW?
    V tomto segmente je akceptovateľná cena okolo 20 tisíc, pretože benzínové verzie začínajú na desiatich. Aj v tom prípade je to 100%-né navýšenie, ale stále akceptovateľné.
    Ak mám dať za toto 30 tisíc, to si už radšej priplatím na Tesla 3.
    Verím, že Škodovka alebo VW prídu s elektrickou alternatívou Fábie a Pola s cenou okolo 20 tisíc. Dotácia 5000 a sme na peknej cene 15 tisíc.

Pridajte komentár