Elektrické modely neustále pribúdajú. Tento rok je pritom obzvlášť silný v rámci obľúbeného segmentu B. Veď v ňom boli doteraz predstavené 4 novinky so základnou cenou okolo 30 000 €. A to Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Renault Zoe II a MINI Cooper SE. Aké sú medzi nimi rozdiely a ktorý v čom vyniká?
Kapacita batérie a dojazd
Z hľadiska batérie a dojazdu sa nám najlepšie javí model Renault Zoe II. A to z dôvodu, že zákazník má na výber z dvoch verzií (Z.E. 40 / Z.E. 50), pričom obe sa môžu pochváliť slušnou efektivitou.
Kapacita batérie | Dojazd (WLTP) | |
Peugeot e-208 | 50 kW | 340 km |
Opel Corsa-e | 50 kW | 330 km |
Renault Zoe II | 41 / 52 kW | 316 / 390 km |
MINI Cooper SE | 32,6 kW | 235 – 270 km |
Výkon a dynamické vlastnosti
Ako sa dalo čakať, z hľadiska výkonu a dynamických vlastností dominuje 4-lístku sub-kompaktných elektromobilov MINI Cooper SE. Jeho výrobca pritom tvrdí, že „pocitovo“ jazdí ako motokára.
Výkon | Krútiaci moment | Zrýchlenie (0 – 100 km/h) | Max. rýchlosť | |
Peugeot e-208 | 100 kW | 260 Nm | 8,1 s | 150 km/h |
Opel Corsa-e | 100 kW | 260 Nm | 8,1 s | 150 km/h |
Renault Zoe II | 80 / 100 kW | 225 / 245 Nm | 9,9 s | 140 km/h |
MINI Cooper SE | 135 kW | 270 Nm | 7,3 s | 150 km/h |
Rýchlosť nabíjania
Čo sa týka rýchlosti nabíjania, pochváliť musíme koncernové „dvojičky“ (rovnaká pohonná jednotka) od PSA (e-208, Corsa-e).
A naopak, podpora 50 kW DC nabíjania modelov od Renaultu a MINI sa môže v dnešnej dobe už máliť. A to aj z dôvodu rozsiahleho budovania tzv. ultra-rýchlych nabíjacích staníc (100 až 350 kW).
Podpora DC nabíjania | Rýchlosť DC nabíjania | |
Peugeot e-208 | 100 kW | Na 80 % za 30 min |
Opel Corsa-e | 100 kW | Na 80 % za 30 min |
Renault Zoe II | 50 kW | 150 km (WLTP) za 30 min |
MINI Cooper SE | 50 kW | Na 80 % za 35 min |
Cena
Z hľadiska ceny sú na tom všetky štyri elektromobily podobne.
Cena od (nemecký trh) | |
Peugeot e-208 | 30 450 € |
Opel Corsa-e | 29 900 € |
Renault Zoe II | 29 900 € / 31 900 € |
MINI Cooper SE | 32 500 € |
Tak čo, ktorý nový elektromobil segmentu B je vašim „papierovým“ či dizajnovým favoritom?
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y. Ktorý elektromobil si vybrať?
Tesla a „Kórejci“ porazili nové prémiovky v zimnom teste dojazdu 5 e-SUV
Porovnávací test spotreby pri diaľničnej rýchlosti: Tesly proti Audi e-tron a Hyundai Kona
6 komentárov
Ja sa teším v tejto triede na novú Hondu e.
ma mizerný kufor.
Peugeot e 208 ma 311litrov kufor. Koľko má Honda?
E 208 ma dojazd 340km, Honda 200+.
Cena e 208 bude cca 30tisic, bojím sa, že Honda to cenou zabije.
A kde je BMW i3, alebo ten nepatrí do segmentu B?
Ten nieje nový. Priam už prestárlý.
30 tisíc za auto veľkosti Fábie? Načo to má 100kW, keď tam bohate stačí 70kW?
V tomto segmente je akceptovateľná cena okolo 20 tisíc, pretože benzínové verzie začínajú na desiatich. Aj v tom prípade je to 100%-né navýšenie, ale stále akceptovateľné.
Ak mám dať za toto 30 tisíc, to si už radšej priplatím na Tesla 3.
Verím, že Škodovka alebo VW prídu s elektrickou alternatívou Fábie a Pola s cenou okolo 20 tisíc. Dotácia 5000 a sme na peknej cene 15 tisíc.