Spoznali sme ďalšie špecifikácie nového elektromobilu od Mitsubishi, vrátane čínskej ceny

2

Automobilka Mitsubishi nedávno predstavila po dlhých rokoch čakania svoj druhý elektromobil Mitsubishi Airtrek. V rámci globálnej tlačovej správy však toho moc neprezradila. Aktuálne sa ale objavili ďalšie informácie, ktoré nám novinku približujú.

Už vieme, že Mitsubishi Airtrek je crossoverom na hrane nižšej strednej a strednej triedy s rozmermi 4 600 x 1 910 x 1 690 mm (dĺžka x šírka x výška), čo znamená, že je o 80 mm kratšie, ale zároveň o 50 mm širšie ako známy model Outlander. Poznáme tiež kapacitu jeho batérie, a to 70 kWh, ako aj dojazd – 520 km podľa nového čínskeho cyklu CLTC, ktorý je „benevolentnejší“ ako napr. v Európe používaný cyklus WLTP.

No a na základe nových správ, na ktoré upozornil portál CarNewsChina, sa potvrdil predpoklad, že elektrická novinka od Mitsubishi vychádza z modelu GAC Aion V. S automobilkou GAC má pritom Mitsubishi v Číne spoločný podnik GAC Mitsubishi Motors.

Spoznali sme taktiež údaj o rázvore kolies (2 830 mm) a výkone (135 kW) elektrického crossoveru Mitsubishi Airtrek. Ďalej sme sa dozvedeli, že vozidlo bude podporovať softvérové aktualizácie na diaľku (tzv. OTA) či hlasové ovládanie. Vodič bude mať k dispozícii aj 12,3″ displej infotainmentu či mobilnú aplikáciu prepojenú s vozidlom. 9 kamier a radarov má zabezpečiť autonómiu úrovne 2.

Spoznali sme aj prvú cenovku

Mitsubishi tiež prezradilo prvú cenovku. A to pre Čínu, keďže vozidlo sa začne predávať na jar budúceho roku práve na najväčšom automobilovom trhu na svete. Elektromobil od Mitsubishi pritom bude začínať na cene 210 000 CNY, čo je v prepočte cca 29 000 €.

O možnej dostupnosti modelu mimo Číny zatiaľ nič nevieme. Pri tom, čo sa aktuálne deje v rámci automobilového trhu, zrejme nemôžeme vylúčiť ani to, že tento japonsko-čínsky kríženec sa objaví neskôr v aj Európe. Veď napríklad VW ID.6 pôvodne navrhnutý špeciálne pre Čínu a vyrábaný v spolupráci s čínskymi partnermi, by sa mal z Číny dovážať do Európy, aj keď to nebolo v pôvodnom pláne.

Sme teda zvedaví, akou cestou sa automobilka Mitsubishi vyberie v rámci prípadných elektromobilov pre európsky trh, ktorý už pre ňu zdá sa nie je dôležitý. K dispozícii totiž má aj „elektrickú“ platformu, ktorá vzišla zo spolupráce aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi a ďalšieho produkčného partnera – koncern Renault. Dôležitú úlohu môžu zohrať aj výrobné náklady, pričom prvé oznámené ceny modelu Nissan Ariya, ktorý vyrástol na aliančnej platforme, vyvolávajú otázky ohľadom konkurencieschopnosti.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mitsubishi chystá elektromobil s cenou pod 15 000 €
Unikátne Mitsubishi kombinuje 4 elektromotory s plynovou turbínou
E-autá od Mitsubishi ako súčasť energetického systému domácnosti už čoskoro

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár