Mitsubishi predstavilo po dlhých rokoch svoj druhý novodobý elektromobil Mitsubishi Airtrek. Ide o crossover na hrane nižšej strednej a strednej triedy, ktorý sa začne vyrábať a predávať na čínskom trhu.
Automobilka Mitsubishi uviedla svoj prvý novodobý elektromobil na trh už v roku 2009, a to mestský model i-MiEV. Odvtedy sme sa však nemohli dočkať ďalšieho plne elektrického modelu. To sa však konečne mení, keďže na autosalóne v Kantone bol predstavený model Airtrek.
Mitsubishi vo svojej oficiálnej tlačovej správe informuje, že ich elektrická novinka je vybavená batériou s kapacitou 70 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 520 km podľa „optimistického“ čínskeho cyklu CLTC. Japonská automobilka tiež uvádza, že vďaka integrácii batérie do podlahy má vozidlo ideálne rozloženie hmotnosti a samozrejme nízke ťažisko.
Mitsubishi vyzdvihuje ľahkú kompaktnú pohonnú jednotku, v rámci ktorej sú integrované elektromotor, invertor a reduktor. No a Mitsubishi vo svoje tlačovej správe v podstate už nič ďalšie nepíše. Preto si musíme pomôcť zisteniami japonského portálu BestCarWeb, o ktorých informoval Carscoops.
- Zdroj: Mitsubishi
- Zdroj: Mitsubishi
Bratranec GAC Aion V?
Mitsubishi Airtrek disponuje rozmermi 4 600 x 1 910 x 1 690 mm (dĺžka x šírka x výška), čo znamená, že je o 80 mm kratšie, ale zároveň o 50 mm širšie ako známy model Outlander. Carscoops pritom naznačuje, že elektromobil od Mitsubishi by mohol mať veľa spoločného s elektromobilom GAC Aion V, za ktorým stojí partner Mitsubishi – čínska automobilka GAC. To by nebolo až také prekvapenie, nakoľko novinku značky Mitsubishi bude vyrábať spoločný podnik „GAC Mitsubishi Motors“.
Mitsubishi Airtrek sa začne predávať na jar budúceho roku v Číne. Zatiaľ pritom nie je jasné, či sa dostane aj mimo čínskych hraníc. Čo sa týka Európy, podľa skorších správ sa zdalo, že budúce elektromobily značky Mitsubishi by mali vyrásť na nových platformách aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi.
Ale ktovie, automobilový priemysel totiž zažíva viac ako dynamické obdobie, pričom sa mnohé veci menia. A navyše prvý elektromobil značky Dacia vyrába Renault v rámci spoločného čínsko-japonsko-francúzskeho podniku práve v Číne, a to aj v spolupráci s čínskou automobilkou Dongfeng, ktorá mimochodom pôsobí tiež na Slovensku.
- Zdroj: Mitsubishi
- Zdroj: Mitsubishi
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mitsubishi chystá elektromobil s cenou pod 15 000 €
Unikátne Mitsubishi kombinuje 4 elektromotory s plynovou turbínou
E-autá od Mitsubishi ako súčasť energetického systému domácnosti už čoskoro
2 komentáre
Chúďa. Ale konieckoncov – prečo nie? Každému sa páči niečo iné. Alebo?
A dosť ma pobavilo vyjadrenie japonskej automobilky, že „vďaka integrácii batérie do podlahy má vozidlo ideálne rozloženie hmotnosti a samozrejme nízke ťažisko“. Existuje snáď iný elektromobil? Napríklad s batériou na streche?
Asi sa budeme stále viac a viac stretávať s BEV, ktoré budú mať gény „viacerých otcov“ …. JD, a prečo chúďa? Je to len slušne učesané Mitsubishi! To vyjadrenie s tou batériou určite pobavilo viacerých ….