VW vyvinul svoj najväčší elektromobil Volkswagen ID.6 špeciálne pre Čínu, kde sa aj vyrába. Vedenie nemeckej automobilky však má zvažovať jeho export aj na európsky trh.
Rodina elektromobilov VW ID by sa mohla v Európe rozšíriť o ďalší model. A to o veľké 7-miestne SUV Volkswagen ID.6, informuje Electrive na základe správy portálu Business Insider.
Volkswagen predstavil svoj najväčší elektromobil v apríli, a to v dvoch verziách s mierne odlišným dizajnom, ktoré nesú názvy ID.6 X a ID.6 Crozz. Volkswagen ID.6 Crozz sa vyrába na severe Číny a Volkswagen ID.6 X na juhu tejto krajiny, v spolupráci s rôznymi domácimi automobilkami. V rámci tamojšieho trhu vstúpili do predaja v júli, a to s cenou od 239 800 RMB (cca 32 000 €) po štátnych dotáciách (cca 2 400 €), uviedol Autoweek.
Podľa pôvodných informácií sa nepočítalo s predajom tohto modelu na európskom trhu. To by sa však mohlo zmeniť. Podľa portálu Business Insider by sa totiž Volkswagen ID.6 mal dovážať na starý kontinent z Číny, a to v počte 15 000 ks ročne.
Hovorca VW v tejto súvislosti uviedol, že „ak sú modely úspešné na jednom trhu, prirodzene sa analyzujú trhové príležitosti v iných regiónoch“. Tu však môže byť na mieste otázka, či to nie je inak, keďže novinka od VW, ktorá sa začala predávať v júli, sa v mesiacoch august a september nezmestila do prvej „dvadsiatky“ najpredávanejších áut do zásuvky v Číne, čo vyplýva zo štatistik, ktoré uverejnil portál Cleantechnica 1, 2.
Rozhodnutie o tom, či sa bude najväčší elektromobil od VW dovážať z Číny na európsky trh, má padnúť o niekoľko týždňov. Ak by sa tak stalo, očakáva sa, že aj napriek zvýšeným nákladom na dopravu budú marže na model ID.6 výrazne vyššie, ako by tomu bolo v prípade v Európe vyrábanej verzie, keďže výrobné a mzdové náklady sú v Číne oveľa nižšie ako napr. v Nemecku.
Volkswagen ID.6 v skratke
Na záver si ešte spomeňme, čo by v prípade chválenia dodatočného plánu mohol európsky zákazník získať v podobe elektrického SUV ID.6.
Volkswagen ID.6 vyrástol na známej koncernovej platforme MEB a je o 30 cm dlhší ako modely ID.3/4. Na dĺžku má pritom 4,88 m, vďaka čomu sa doň zmestia 3 rady sedadiel. Novinka tak bude dostupná aj v 7-miestnej konfigurácii sedadiel.
V rámci svojej aprílovej tlačovej správy VW spomínal verziu s pohonom oboch náprav, výkonom 225 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,6 s a maximálnou rýchlosťou 160 km/h. Podľa portálu Autocar je však v Číne dostupná aj „zadokolka“ s výkonom 132 a 150 kW a zrýchlením na „stovku“ za 9,3, resp. 9,1 s.
Číňania majú tiež na výber z dvoch batérií s využiteľnou kapacitou 58 a 77 kWh, ktoré zabezpečia dojazd 436, resp. 588 km podľa v Číne stále používaného cyklu NEDC.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW ID. Life predznamenáva vstupný koncernový elektromobil s cenou od 20 000 €
VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek
VW plánuje 3 varianty svojho reinkarnovaného elektrického „hippie“ vanu ID. Buzz
4 komentáre
Celkom zaujímavý je pohľad čínskych motoristických webov. VW ID4 až 6 a deriváty sú drahé, dizajnovo nevydarené (čínsky pohľad na dizajn). Majú zaostalú, často nefunkčnú digitálnu platformu. Výhodou je bezpečnosť a vyzdvihovaná celková solídnosť výrobku (železa).
Naopak ID3 hodnotia ako dizajnovo vydarené auto. Celkom zaujímavé, keď vyššie rady sú údajne škaredé. Vysvetľujú to z pohľadu odlišných skupín kupujúcich. Veľké SUV majú byť muskulatívne s rozhodnými hranami (čo oblé SUV nie sú) . Naopak na ID3 im sedí hravosť a oblosť tvarov.
Výsledkom sú šokujúco nízke predaje oproti plánom. Nasleduje záchranný export na nízkokonkurenčný trh EU, kde bez problémov predáte veľmi draho aj technologicky zaostalé elektrické auto. Korporácie musia milovať Európanov 🙂
Rozprávky o drahej európskej pracovnej sile sa používajú na zdôvodnenie úpadku. Pri vysokej robotizácii je podiel ľudskej práce nízky a čínske mzdy sú dnes úplne inde než, pred desiatimi rokmi. Mimochodom Číňania vyrábajú vyspelé BEV v najvyspelejších (najdrahších) častiach Číny, ako napríklad Shenzen. Ide to evidentne proti logike lacnej pracovnej sily. Podobe aj Tesla nepostavila továreň v Rumunsku, ale rovno v drahom Nemecku…
Asi to tomu VW ani nič iné nezostane, iba to voziť do Európy, podľa tých „predajných úspechoch“ v Číne.
Portál Cleantechnica v inom článku vyzdvihuje: „Volkswagen Group — King of Electric Car Sales in Europe“ (preklad zrejme nie je potrebný).
Z týchto informácií vyplýva dosť jednoznačný logický záver – bude sa to voziť do Európy. Čo iné?
Iba na margo tej lacnej pracovnej sily – nie sme takí bohatí, aby sme si mohli dovoliť kupovať lacné veci (vrátane lacnej pracovnej sily).
To je celý princíp. Je jednoduchý a platí všade. V Číne, v Tesle, v Mercedese, vo firmách Bosch, Siemens, Philips a iných úspešných firmách.
Z h… z hocičoho sa bič upliesť nedá!
Tesla postavila továreň v Nemecku a v Číne asi preto, že počíta so spoluprácou s nemeckými a čínskymi automobilkami, podobne ako nemecké automobilky postavili továrne v Číne, lebo tam chcú (alebo dokonca musia) spolupracovať s čínskymi automobilkami.