Elektrické Microlino za 12 000+ € má karosériu „skutočného“ auta a ide do výroby

8

Malý mestský elektromobil Microlino 2.0 zo Švajčiarska, inšpirovaný modelom Isetta z 50. rokov, sa tento rok chystá do sériovej výroby. Ponúkne pritom lepšie vlastnosti ako pôvodný model, a to aj z hľadiska bezpečnosti. Má totiž konštrukciu „skutočného“ auta.

Po počiatočných problémoch sa zdá, že maličký elektromobil Microlino, za ktorým stojí švajčiarska spoločnosť Micro Mobility Systems, je na dobrej ceste do sériovej výroby. Jeho zdržanie pritom nebolo na škodu veci, keďže „Microlino 2.0“ bolo zdokonalené vo viacerých podstatných smeroch.

Švajčiari aktuálne zverejnili časovú os vozidla a prezradili, že ich vynovený mestský elektromobil má úplne novú konštrukciu. Hovoria pritom, že ide o prvý produkt tohto typu (zrejme spadá do kategórie L7e), ktorý využíva konštrukciu „skutočných“ automobilov.

Pôvodný model „Microlino 1.0″ vychádzal z rúrkového rámu. Výrazne inovované „Microlino 2.0“ využíva karosériu s integrálnou štruktúrou. Tá pozostáva z lisovaných oceľových a hliníkových častí, vďaka čomu sa zvýšila jej tuhosť pri zachovaní hmotnosti. Výrobca pritom hovorí o preukázateľne veľkom zvýšení bezpečnosti vozidla.

microlino 2.0 karoseria

Zdroj: Micro Mobility Systems

Ďalšie vylepšenia

Bezpečnejšia karoséria vynoveného modelu nie je jeho jediným vylepšením. Koncom minulého roka totiž spoločnosť Micro Mobility Systems uviedla aj nasledujúce zmeny:

  • zlepšenie ovládateľnosti a ergonómie,
  • zjednodušenie opráv,
  • rozšírenie zadnej nápravy a použitie nezávislého zavesenia kolies,
  • zvýšenie výkonu (hodnotu zatiaľ nepoznáme, predtým 15 kW),
  • vylepšenie batérie článkami typu NMC,
  • rozšírenie využiteľného priestoru v kabíne.

Dojazd, cena či maximálna rýchlosť by sa nemali líšiť od pôvodne avizovaných hodnôt. To znamená, že môžeme očakávať dojazd 125, resp. 200 km (v závislosti od kapacity batérie), cenu od 12 000 € a maximálnu rýchlosť 90 km/h.

Časová os

Švajčiari avizujú, že tento mesiac bude dokončený prvý prototyp inovovaného modelu Microlino „2.0“. Predsériové prototypy sú naplánované na jún. Potom bude nasledovať homologizácia, ktorá má byť dokončená v auguste. A 21. septembra má byť spustená sériová výroba, pričom prvé dodávky zákazníkom majú byť spustené pár týždňov na to.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický bestseller prichádza do Európy. Cena začína na 9 999 €
Toyota uvádza na trh mini-elektromobil C+pod za 13 000 €
Mestský elektromobil Eli Zero s cenou od 11 000 € sa chystá do Európy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. A teraz to porovnajme s Wuling Hong Guang MINI EV.
    Pri konštrukcii Wulingu je masívne použitá vysokopevnostná oceľ a bezpečnosť testovacích protokolov odvodených od GM (spolumajiteľ). Extrémne testovanie elektrickej výzbroje pohonu a použitie bezpečnejších batérií LFP. Napriek krátkej dobe na trhu už bolo vyrobených a dodaných cez 100 tisíc kusov áut. Rovnaká kategória L7e. Cena v Číne 3500 USD.

    V čom je Microlino výnimočné?
    Ako sa z toho bude liezť von pri čelnej zrážke?
    Neviem…

    Microlino pre bohatých asi nebude pravé orechové a pre chudobných zas príliš drahé.

    Európa má v kategórii malých EV šťastie, že Čína má nedostatok LFP batérií. A práve v tejto kategórii EV autá dávajú technicky a ekonomicky zmysel!
    Toto je kategória kde Číňania môžu masovo preniknúť na EU trh a posúvať sa smerom do luxusnejších trhových segmentov! Zatiaľ to skúšajú z vrchu nadol (Xpeng a pod.).

Pridajte komentár