Mestský elektromobil Eli Zero s cenou od 11 000 € sa chystá do Európy

14

Na trh s mestskými elektromobilmi sa derie ďalší startup – Eli Electric Vehicles, ktorý avizuje, že jeho prvý model Eli Zero pôjde čoskoro do výroby. Prvé kusy by pritom mali byť dostupné v Európe ešte tento rok.

2-miestny elektromobil Eli Zero má byť podľa výrobcu perfektnou alternatívou k automobilom a motocyklom, pričom má spájať výhody oboch svetov.

Vďaka rozmerom 2 250 x 1 380 x 1 588 mm (dĺžka x šírka x výška) je ako stvorený do mestskej džungle. Rázvor kolies 1 600 mm a kufor s objemom 160 l majú zabezpečiť dostatočný vnútorný priestor.

Minimalizmus sa dotkol aj pohonného systému. Výkon elektromotora poháňajúceho zadnú nápravu dosahuje 4 kW a je schopný zabezpečiť maximálnu rýchlosť 40 km/h.

Eli Zero je bude dostupný s dvoma kapacitne odlišnými li-ion batériami – 5,8 a 8 kWh. Poteší pritom systém batériového manažmentu a rekuperácie energie. Doobjednať je možné systém pre ohrev batérie, ktorý zlepší výkon batérie v chladnom období.

Základná batéria má zabezpečiť dojazd 80 km, väčšia 113 km. Palubná nabíjačka má výkon 3,2 kW, pričom z bežnej domácej zásuvky sa 5,8 kWh batéria nabije cca za 2,5 hod a 8 kWh batéria cca za 3,5 hod.

Výbava, cena a dostupnosť

Čo sa týka výbavy, v základe nájdeme napríklad denné LED svietenie, bezkľúčové zapínanie, cúvaciu kameru, strešné okno či 7″ displej. Dve vyššie verzie ponúkajú napríklad aj klimatizáciu či LED svetlomety. Za príplatok je dostupný posilňovač riadenia a el. parkovacia brzda.

Cena vozidla v rámci európskeho trhu začína na sume 10 999 €. Prvé dodávky v malom množstve odštartujú ešte tento rok. Najskôr sa dočkajú zákazníci z Francúzska, Talianska, Španielska, Rakúska, Švajčiarska, Nemecka a Belgicka. Ďalšie krajiny začnú pribúdať časom.

Zdroj: Eli Electric Vehicles

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický „hit“ za 3 600+ € bol podrobený testu. Aký je?
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR
Elektrický Fiat 500 „2“ má prvý kompletný cenník. A čo výbava?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. Áno je to tak, ak bude max. rýchlosť len 40 km/hod., tak bude toto vozítko brzdiť premávku bez ohľaduna to, či sa prekračuje alebo nie povolená rýchlosť! … a dosť! -:)!

  2. Treba sa na to dívať realisticky!Prečo??Životnosť každej automobilky je priamo úmerná predajom ich áut!!!Takže,keď sa nebudú dostatočne predávať,tak automobilka končí!Sú to tvrdé a nekompromisné zákony!Takže dúfam,že zníženie cien elektroaut bude diktovať hlavne ODBYT!!!

  3. Ešte väčší problém ako 40km/h je ten výkon – 4kW má obyčajný skúter 50CC, a toto je štvorkolka s hmotnosťou min. 350kg. Kým sa to rozgúľa na 40 tak už bude musieť brzdiť na ďalšom semafore. Stačí jeden kopec a pôjde to 25km/h.
    Použitie vidím len ako približovadlo v niektorých špecifických lokalitách na rovine – mestské centrá, rôzne rekreačné areály a pod. Je to proste golfový vozík homologovaný na premávku po ceste.
    Jediné plus je samotné prevedenie a karoséria – vyzerá to celkom dobre, podobá sa to na auto a snáď to niečo vydrží a nebude dovnútra zatekať počas dažďa.

  4. Po malém EV se již dlouho ohlížím a je pravdou,že jezdím po vesnicích, kde je potřeba jet mimo obec i 80 km/h!
    Umím si představit co by probíhalo v autobuse, který bych svou 25 – 30 km ( při jízdě do kopečka)rychlostí zablokoval na úseku 2-3 km cestou do práce.

Pridajte komentár