Automobilka Mazda minulý mesiac po dlhej dobe predstavila svoj ďalší elektromobil. A to sedan strednej triedy Mazda EZ-6, ktorý je v podstate elektrickým nástupcom „klasiky“ Mazda 6. A vďaka dokumentom MIIT boli pred niekoľkými dňami odhalené fotografie sériového vozidla, ako aj jeho viaceré špecifikácie.
Mazda sa drží v línii japonských automobiliek a ohľadom elektromobilov je viac ako „opatrná“. Zdá sa však, že ľady sa pomaly začínajú hýbať. Minulý mesiac totiž na pekinskom autosalóne predstavila elektrický sedan Mazda EZ-6, ktorý príde na čínsky trh koncom tohto roka, ako aj koncept elektrického „crossover SUV“ Mazda Arata.
Japonci prezradili, že tento model vyvinuli a vyrobili v spolupráci s čínskou automobilkou Changan v rámci spoločného podniku Changan Mazda. Dozvedeli sme sa tiež, že predstavené vozidlo má rozmery 4 921 x 1 890 x 1 485 mm, rozloženie hmotnosti 50:50, elektricky vysúvateľný zadný spojler či parkovacieho asistenta s možnosťou hlasového ovládania mimo vozidla. A v prípade sériového vozidla Mazda predpokladá dojazd 600 km (zrejme podľa cyklu CLTC).
Predčasne odhalený sériový model
Pred niekoľkými dňami sme spoznali oficiálne fotografie aj špecifikácie sériového modelu Mazda EZ-6. A to vďaka dokumentom čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT), o čom informoval web CarNewsChina.
Z dokumentov vyplýva, že elektrická novinka, ktorá bude dostupná aj vo verzii s predlžovačom dojazdu „EREV“, má rozmery 4 921 x 1 890 x 1485 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 895 mm. Plne elektrické verzie vážia 1 855, resp. 1 962 kg a jazdia na kolesách s 19″ diskami.
Elektromobil Mazda EZ-6 ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 190 kW, LFP batérie od CATL, 14,6″ centrálny dotykový displej, audiosystém od Sony, predné sedadlá „zero-gravity“ či palubný systém poháňaný čipom Qualcomm Snapdragon 8155.
Tento model bol pravdepodobne navrhnutý pre čínsky trh. A Mazda zatiaľ neuviedla, či bude neskôr dostupný na iných trhoch.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Mazda oznámila, že bude mať v ponuke 7 až 8 elektromobilov. A to do 7 rokov
IM L6 s dojazdom 1 000 km (CLTC) a semi-solid state batériou sa chystá na trh
Mazda a Mitsubishi čelia existenčným problémom na najväčšom automobilovom trhu
ODBER NOVINIEK
2 komentáre
Holub na streche! …….
U nas o 3 roky, uz od 50 000, irelevantne…