Mazda a Mitsubishi čelia existenčným problémom na najväčšom automobilovom trhu, keďže nemajú adekvátne e-autá

5

Zdá sa, že sa začínajú napĺňať predpoklady, že automobilky, ktoré zaspali dobu v súvislosti s elektromobilitou, budú mať vážne problémy. Minimálne na trhoch, kde elektromobily získavajú relevantný podiel. A tým je určite aj Čína, najväčší automobilový trh na svete, kde okrem iných už majú problémy aj spoločnosti Mazda a Mitsubishi.

Mazda je v súvislosti s elektromobilitou známa skôr zavádzajúcimi tvrdeniami ako výrobou elektromobilov, podobne ako napr. Toyota. Mazda, ktorá nie je zďaleka taká silná ako najväčší výrobca áut na svete, na to ale zdá sa začína doplácať.

Reuters totiž informuje o značnom prepade predajov áut značky Mazda v Číne a reakciách šéfa japonskej automobilky Masahira Mora ohľadom potreby dobehnutia zameškaného v oblasti elektrifikácie. Moro podľa spravodajskej agentúry uviedol, že obchodné podmienky pre Mazdu v Číne budú v najbližších 12 až 18 mesiacoch čoraz tvrdšie.

Šéf Mazdy pritom očakáva tamojšiu nízku produkciu. Japonská automobilka však chce zvrátiť nepriaznivý trend a plánuje postupné zavádzanie elektrických vozidiel. Moro tiež uviedol, že v rámci ich čínskej jednotky diskutovali o snahe dobehnúť vysoké tempo elektrifikácie.

Mazda minulý rok predala v Číne len niečo cez 108 000 áut, čo predstavuje 41-% medziročný pokles. Viac sa pritom darilo napr. aj čínskym startupom NIO či Xpeng, ktoré vyrábajú len elektromobily. A pre získanie širšej predstavy, Mazda v roku 2019 predala v Číne 316 000 áut, čiže cca 3-násbok toho čo minulý rok.

Mitsubishi dokonca pozastavuje svoju činnosť

Ešte horšie ako Mazda dopadla na čínskom trhu spoločnosť Mitsubishi. Tá totiž podľa správy od Japan Times na základe oznámenia japonskej automobilky pozastavila svoju činnosť v Číne, pričom prepustí svojich zamestnancov. Dôvodom je masívny prepad predaja vozidiel.

Mitsubishi za tým vidí prechod Číny od spaľovákov k „čistejším autám“. Ich predaje vplyvom toho „klesli hlboko pod očakávania“. Automobilka mala pritom uviesť, že teraz doslova „musí“ prejsť na tzv. NEV, čo je čínske označenie pre elektrické a plug-in hybridné vozidlá. Potom očakáva svoje tamojšie „vzkriesenie“.

Spoločnosť Mitsubishi predala v roku 2019 v rámci čínskeho trhu 134 500 automobilov. Minulý rok to bolo už len necelých 35 000 ks. A tento rok sa jej darí ešte horšie. Napr. v januári mala predať cca 1 500 áut a v apríli dokonca žiadne vozidlo.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW má byť v dokonalej búrke a jeho budúcnosť v ohrození, uvádza sa v správach z Nemecka
Čínske automobilky sú hlavnou konkurenciou, nie Toyota či GM, hovorí šéf Fordu
Mazda avizuje, že sa pustí do elektromobilov a ukázala „záhadný“ model
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. No, to sú zarážajúce správy! Pravdepodobne sú podobné správy aj za zemetrasením vo VW! Jedna vec je, čo bude s postihnutými automobilkami, druhá, čo to urobí s globálnou ekonomikou?! ….

    • Neviem na čo čakajú a prečo pindaju európske automobilky, čím skôr nabehnú na výrobu elektromobilov tým pre nich lepšie na najväčšom automobilovom trhu..v Číne

      • V automobilkách zrejme vládnu konzervatívci! Keď bude veľmi zle, vyhodia ich – odídu so zlatým padákom! Tak načo by sa unúvali! Dlhšiu dobu som to videl a vidím vo veľkých európskych koncernoch! Tí ostatní, čo zostanú sa s tým musia poprať. Ak sa im to nepodarí, firmu lacno kúpia investori, a po „repase“ predajú ďalej! Spomeňte si na postavu Richarda Gera v Pretty Woman ….

        Ak však naraz skrachujú všetky tradičné automobilky, tak to bude nová celosvetová kríza, na ktorú doplatia aj tí, čo auto nikdy nevideli, nemali a nechceli !!!!

    • V automobilkách zrejme vládnu konzervatívci! Keď bude veľmi zle, vyhodia ich – odídu so zlatým padákom! Tak načo by sa unúvali! Dlhšiu dobu som to videl a vidím vo veľkých európskych koncernoch! Tí ostatní, čo zostanú sa s tým musia poprať. Ak sa im to nepodarí, firmu lacno kúpia investori, a po „repase“ predajú ďalej! Spomeňte si na postavu Richarda Gera v Pretty Woman ….

      Ak však naraz skrachujú všetky tradičné automobilky, tak to bude nová celosvetová kríza, na ktorú doplatia aj tí, čo auto nikdy nevideli, nemali a nechceli !!!!

Pridajte komentár