Elektrický luxus na čínsky spôsob. Hongqi E-HS9 dostal cenovku

3

Čína už dávno nie je iba producentom „lacných“ áut, vrátane tých elektrických. Jedným z tamojších najúspešnejších výrobcov elektromobilov je pritom spoločnosť NIO, ktorá ponúka rozhodne nie lacné prémiové elektromobily. A značka Hongqi ide v tomto smere ešte ďalej. Na trh uviedla obrovské luxusné elektro-SUV Hongqi E-HS9, za ktorým stojí bývalý šéfdizajnér Rolls-Royce.

Hongqi nie je žiadnym e-mobility startupom. Naopak, ide o najstaršiu čínsku automobilku, ktorá sa zameriava na osobné automobily. Vznikla už v roku 1958. Pôvodne vyrábala vozidlá pre vysokopostavených vládnych predstaviteľov, a to do roku 1981.

„Oživená “ bola v 90. rokoch, pričom aktuálne pod svojou matkou FAW Car Company reaguje na trendy v automobilovom priemysle, a to aj elektrickým modelom Hongqi E-HS9. Prototyp tohto elektromobilu, ktorý niesol meno Hongqi E115, mali možnosť vidieť aj Európania, a to v rámci autosalónu vo Frankfurte. Ak vám z časti pripomína vozidlá značky Rolls-Royce, nebude to zrejme náhoda. O jeho dizajn sa totiž postaral Gilles Taylor, ktorý v tejto britskej automobilke pracoval ako šéfdizajnér.

Ide o obrovské vozidlo, čoho dôkazom sú miery 5 209 x 2 010 x 1 731 x 3 110 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Pre porovnanie, zrovna „nie najmenšia“ Tesla Model X disponuje rozmermi 5 030 x  2 017 x 1 684 x 2 965 mm.

Dve verzie

Carscoops aktuálne informuje, že v Číne je tento model dostupný v dvoch verziách. „Slabší“ variant je vybavený 2 elektromotormi, pričom výkon jedného motora je 160 kW (krútiaci moment 350 Nm). Top verzia má takisto 2 elektromotory, avšak s vyšším jednotkovým výkonom, a to 245 kW (krútiaci moment 450 Nm). Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 4 s.

Dojazd Hongqi E-HS9 nie je na dnešné pomery takým „luxusným“ ako jeho exteriér a interiér, kde nájdeme okrem iného jemnú kožu, pravé drevo a hliník. Dojazd veľkého elektrického SUV je totiž 460, resp. 510 km (zrejme podľa veľmi „optimistického“ cyklu NEDC), v závislosti od verzie.

Cena vozidla mala byť podľa Carscoops stanovená na 550 000 CNY, resp. 750 000 CNY. To je v prepočte 69 000, resp. 94 000 €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy začína prúdiť ďalší čínsky elektromobil – Xpeng G3
Úspešná prémiová čínska „elektromobilka“ NIO sa chystá aj do Európy
Čínske elektro-SUV Aiways U5 je v predaji na prvom európskom trhu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár