Obrovské luxusné „elektro-SUV“ z Číny, s dojazdom 600+ km, ide do výroby

6

Čínsky e-mobility priemysel rozhodne nie je len o vozidlách zameraných na čo najväčšiu cenovú dostupnosť, pričom ďalším dôkazom je luxusné elektrické SUV Hongqi E115.

Hongqi nie je žiadnym e-mobility startupom, veď ide o najstaršiu čínsku automobilku, ktorá sa zameriava na osobné automobily. Vznikla pritom už v roku 1958. Pôvodne vyrábala vozidlá pre vysokopostavených vládnych predstaviteľov, a to do roku 1981.

„Oživená “ bola v 90. rokoch, pričom aktuálne reaguje na trendy v automobilovom priemysle, a to svojím elektromobilom Hongqi E115. Minimálne na prvý pohľad ide o pôsobivé SUV, ktoré však ponúkne aj veľmi zaujímavé „elektrické“ parametre.

Prototyp tohto elektromobilu mali možnosť vidieť aj Európania, a to v rámci autosalónu vo Frankfurte. Na základe obrázkov sa zdá, že vozidlo s dĺžkou 5 160 mm a rázvorom náprav 3 250 mm muselo svojím dizajnom zapôsobiť aj na „rozmaznaného“ európskeho automobilového fanúšika.

Ak vám z časti pripomína vozidlá značky Rolls-Royce, nebude to zrejme náhoda. O jeho dizajn sa totiž postaral Gilles Taylor, ktorý v tejto britskej automobilke pracoval.

Základné špecifikácie

„Pod kapotou“ elektromobilu Hongqi E115 nájdeme 2 elektromotory. Ten „predný“ produkuje výkon 218 koní a krútiaci moment 350 Nm. Zadný ponúka 299 konských síl a krútiaci moment 420 Nm. Táto pohonná jednotka má vozidlu zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy.

O „dopovanie“ motorov sa stará li-ion batéria s kapacitou 92,4 kWh, vďaka ktorej má prejsť toto veľké SUV na jedno nabitie viac ako 600 km. Nie je však známe, podľa akej normy. Číňania pritom bežne používajú zastaralý „optimistický“ cyklus NEDC.

Čínska automobilka potvrdila, že model Hongqi E115 sa dostane do výroby tento rok. Má pritom veľmi smelé produkčné plány, veď počas prvých 6 mesiacoch plánuje vyrobiť až 51 500 kusov. Cena zatiaľ nie je známa, spomína sa však úroveň „bežných“ luxusných vozidiel.

Zdroj: Carscoops

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky developer chystá 15 elektrických modelov. Chce vyrábať milión áut ročne
„Čínsky počítač na 4 kolesách“, Byton M-Byte, má oficiálnu európsku cenovku
Čínsky elektromobil JAC iEV7S je už dostupný aj v Česku. Oplatí sa?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Fajn. Pekná limuzína, všetka česť.
    Ale zaujala ma jedna vec – prečo udávajú výkon motora (resp. motorov) v koňoch a nie v kW?
    Nie že by to bol problém prepočítať, to nie. Platí, že 100 kW = 136 koní. Bodka.
    Ale prečo sa to uvádza raz tak a raz zase tak? Sústava SI takú jednotku nepozná. Taktiež kilopondy, technické atmosféry, kilokalórie atď.
    Keď sa udávajú obidve jednotky, je to v poriadku, napr. 110 kW/150 koní.
    Ale ignorovať kilowatty? Alebo je nejaká nová norma pre výkon motorov áut?
    Dúfam, že to neskĺzne do nejakých absurdností, napríklad výkon nabíjačiek v koňoch alebo kapacita batérie v koňohodinách a podobne.
    Náhodne som si otvoril cenníky niekoľkých predajcov a ajhľa:
    TOYOTA, CITROEN – udávaný výkon v koňoch,
    ŠKODA – udávaný výkon v kW
    FORD – udávaný výkon v kW / kone.
    Tak ako to teda vlastne je?

    • Pokud se někdo stále drží „koní“ je nutno vynásobit 0,736 a dostaneme přibližné kW. Příklad 299 koní * 0,736 = 220 kW. Za ty léta už známe spoustu přepočtů z koní na kW zpaměti. Např: 150 k = 110 kW, 100 k = 74 kW, 400 k = 294 kW 🙂

  2. To je pekná píčovina. Je jedno či máš jedného koňa, alebo celé stádo, keď všetky kone bežia naraz a to maximálnou rýchlosťou 69km/h. A viac z nich nedostaneš aj keby si ich napojil redbullom

Pridajte komentár