Elon Musk odporúča, ako nabíjať elektromobily Tesla

1

Majitelia elektromobilov Tesla, ktorí dlhodobejšie nabíjali svoj elektromobil na nižšie hodnoty kapacity, si všimli masívnu degradáciu “palubného” dojazdu po nabití na 100 %. Tesla servis im odporučil zmenu nabíjacej “stratégie”, ktorá sa však niektorým nepozdávala. A tak sa obrátili na Elona Muska.

Youtuberka Kim z kanála Like Tesla sa pri nabíjaní svojho Modelu 3 riadila údajnými odporúčaniami odborníkov, ktorí tvrdia, že pre Li-Ion batérie je najlepšie, keď sa nabíjajú na svoju polovičnú kapacitu. Keď však po dlhej dobe elektromobil nabila na 100 %, palubný systém jej ukazoval ostávajúci dojazd len 420 km.

80 km “strata”

Jej Tesla Model 3 “Long Range Battery” pritom bežne disponuje dojazdom 500 km. Tzn. 80-kilometrový rozdiel. Preto sa rozhodla navštíviť servis. Tam je povedali, že k tomuto problému dochádza, keď sa vozidlo nabíja dlhšiu dobu na maximálne 70 % kapacity batérie.

Čo odporúča Elon Musk?

Na opravu spomínaného problému postačil “hard reset”, pričom Tesla servis Kim odporučil nabíjanie na 90 %. Jej sa to však nepozdávalo, a tak oslovila samotného Elona Muska. A to aj z dôvodu, že ten už dávnejšie odporúčal nabíjanie v rozsahu 30 až 80 %.

Elon Musk aktuálne hovorí, že nabíjanie pod 80 % kapacity batérie nemá význam. Dodáva, že nabíjanie na 90 % je stále v poriadku. Taktiež nie je podľa neho problémom nechať vybiť batériu na 5 či menej %.

Kalibrácia palubného dojazdu

V prípade, že vám palubný systém dlhodobejšie ukazuje zostatkový dojazd, ktorého hodnota sa vám nezdá korektná, Tesla odporúča urobiť nasledujúce kroky pre jeho kalibráciu:

  • Nabíjajte svoj elektromobil Tesla počas noci minimálne na 90 %, a to po dobu niekoľkých týždňov.
  • Ak problém pretrvá, nabite vozidlo na 100 % a vybite pod 10 %. Tento postup zopakujte 2 až 3-krát, kým sa systém nenakalibruje.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kapacita batérií Tesiel by nemala klesnúť pod 90 % ani po 300 000 km
Koľko energie strácajú modely Tesla v stave nečinnosti? | POROVNANIE
Štúdia o degradácii kapacity batérií Nissanu Leaf ukazuje, ako nabíjať elektromobil

Zdroj: Insideevs, titulná fotografia: Tesla

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Toto je naprosta pravda a mohu povrdit z vlastniho uzivani Modelu S. Vzdy nabijim alespon na 90% a snazim se baterii vybit, nez dam opet nabijet. Baterie si tak drzi stejnou kapacitu i po dlouhe dobe. Caste nabijeni po malech nedela dobre.

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!