Dojazd 1 000 km a rýchle nabíjanie nemá byť problém vďaka platforme od najväčšieho výrobcu batérií

4

Najväčší výrobca batérií pre elektromobily na svete, čínska spoločnosť CATL, ide ďaleko nad rámec vývoja a výroby batérií. Oznámila totiž, že dokončila testovanie platformy pre elektrické automobily, ktorá má zabezpečiť nízku spotrebu, skutočne vysoký dojazd a ultra-rýchle nabíjanie.

CarNewsChina informuje, že spoločnosť CATL oznámila dokončenie testov vlastnej platformy pre elektromobily s názvom CATL Integrated Intelligent Chassis (CIIC). Tá pritom integruje batérie (vrátane technológie cell-to-chassis), elektromotory, vysokonapäťové a nízkonapäťové systémy, systémy riadenia (na základe obrázku sa zdá, že na báze steer-by-wire) a brzdenia či ovládacie prvky podvozku.

Platforma CIIC má priniesť skrátenie vývojového cyklu vozidla, nižšie výrobné náklady, nižšiu hmotnosť a spotrebu energie, ako aj maximalizáciu priestoru pre cestujúcich.

Prvým partnerom spoločnosti CATL, ktorý podpísal dohodu ohľadom používania platformy CIIC, je čínska „elektromobilka“ Hozon Auto. Tá pritom spolupracuje aj pri vývoji platformy od CATL. Preto sa špekuluje, že spomínaný skúšobný sedan segmentu B, v rámci ktorého sa platforma testovala, pochádzal od značky Neta, ktorá patrí pod Hozon Auto.

Výsledky testovania

CarNewsChina uvádza, že vedúci vedecký pracovník spoločnosti CATL Wu Kai nedávno na summite Dishui Lake International Automotive Conference oznámil prelom ohľadom vývoja platformy CIIC. Tohtoročné letné a zimné testovanie v Číne pritom malo ukázať, že testovací elektromobil je schopný dojazdu 1 000 km (pravdepodobne podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho testovacieho cyklu CLTC).

Medzi ďalšie výsledky testovania skúšobného vozidla na báze platformy CATL CIIC má patriť spotreba 10,5 kWh/100 km (zrejme podľa CLTC), zisk dojazdu 300 km (zrejme podľa CLTC) počas 5 min nabíjania, „efektivita batériového packu 75 %“ a 30 -% pokles dojazdu pri teplote -7 °C.

Výroba prvého sériového elektromobilu na báze platformy CIIC od CATL sa má začať v 3. kvartáli budúceho roku. Takže sa zdá, že táto e-platforma je vo finálnej fáze vývoja.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Plná batéria už za 1 min. To avizuje CATL vďaka systému výmeny batérií
Revolučná inovácia e-pohonu? Hyundai predstavil systém Uni Wheel
Automobilky už majú testovať LFP batérie so „6-min“ nabitím a dlhou životnosťou od Destenu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Ja stále čakám na BEV s reálnym dojazdom 1.000 km pri hustote 500 až 1.000 Wh/kg batérie, tak sa to možno CATL podarí do roku 2030 ….

    P.S. Tým ale nechcem povedať, že tí ostatní sa nemusia o to snažiť ! 🙂

  2. Pokiaľ nebude pevné mechanické spojenie medzi volantom a kolesami, je mi úplne jedno akú baterku tam dáte.
    Nikdy si to nekúpim – iba ak ako stavebnicu.
    Potom mi ale umožnite používať mnou vyskladané auto všade, kde to bude pre mňa potrebné ho použiť.
    Všetky haraburdy, ktorými sme sa obklopili nám, v prvom rade, majú slúžiť (vrátane áut s či bez UI).
    Opačne to nefunguje. Mohli sme sa o tom už niekoľkokrát presvedčiť, kam to vždy zájde… pravda p.Ábel…

    • Su tam kable takze mechanicke napojenie tam je. Kedy si naposledy v aute videl plynove lanko. Ak tam take nemas tiez predas auto? Tak isto ani brzda uz nepojde cez priame napojenie na brzdovy valec. Postupne sa to uz deje. Najprv ti zrusili ručnu brzdu a nahradili elektronickou parkovacou takže o dobrzdovanie zadnych kolies sa stara len elektronika. A ked si taky odporca pokroku doma mas urcite pevnu linku lebo potrebujes mat mechanicke napojenie ale neviem ako si napisal svoj koment ci na kablovej klavesnici alebo na BT klavesnici či cez mobil?

      • ANDY máš pravdu, ale môže tu byť istá oprávnená fóbia z toho, že všetko ide len po „drátku“! Na druhej strane sú tu dlhoročné skúsenosti aj z leteckého priemyslu, a skúsenosti zo spoľahlivosťou po drôte riadených funkcií v autách.

        Nuž, ale názor na anonyma nad nami si môže urobiť každý, podľa jeho celého jeho príspevku, sám ….

Pridajte komentár