Automobilky už majú testovať LFP batérie so „6-min“ nabitím a dlhou životnosťou od Destenu

7

„Lacné“ LFP batérie boli spočiatku podceňované. Ich rozširovanie a vývoj však napreduje míľovými krokmi. Dôkazom môže byť aj batéria od spoločnosti Desten, ktorá má okrem vysokej životnosti či bezpečnosti ponúknuť aj ultra-rýchle nabíjanie. Nádejne pritom vyznieva tvrdenie, že prvé vzorky už boli poskytnuté aj automobilkám.

Čínska spoločnosť Desten sa dostala do nášho povedomia v roku 2019. A to vďaka spolupráci s európskym e-mobility startupom Piëch Automotive, za ktorým stojí pravnuk slávneho automobilového konštruktéra Ferdinanda Porscheho. Prvý elektromobil od tohto startupu Piëch GT mal pritom niesť batériu vyvinutú v spolupráci s Destenom, vďaka ktorej sa mal nabiť na 80 % za menej ako 5 min.

Spomínaná batéria však mala pravdepodobne chémiu NMC, zatiaľ čo aktuálne predstavená batéria od spoločnosti Desten používa lacnejšiu chémiu LFP. Výrobca pritom sľubuje takisto veľmi rýchle nabíjanie. A to z 20 na 80 % za 6 min.

Desten taktiež tvrdí, že ich nový batériový článok má „pôsobivý profil chemickej a teplotnej stability, čo z neho robí najbezpečnejšiu doteraz dostupnú technológiu batérií, a to popri špičkovej nákladovej efektívnosti“. A ďalej spomína aj nízku cenu za kWh. Zdá sa teda, že ani táto novinka by nemala vybočovať z rámca lepšej cenovej dostupnosti technológie LFP.

Dôležité pritom je, že podľa tvrdení Destenu nejde len o laboratórny koncept či prototyp. Spoločnosť totiž uvádza, že už spolupracuje so svojimi partnermi zo Severnej Ameriky, Európy a Ázie na integrácii batérií do nových platforiem pre elektromobily a BESS, pričom im už poskytla prvé vzorky.

Známe špecifikácie

Podľa informácií dostupných na webe čínskej spoločnosti by malo ísť o 22-Ah batériové články vreckového formátu. Desten tiež uvádza, že zvládnu viac ako 3 000 nabíjacích cyklov, kým klesne pôvodná kapacita článku o 20 %. To by teoreticky pri elektromobile s dojazdom 400 km znamenalo nájazd 1,2 mil. km a zostatkovú kapacitu 80 %.

Energetická hustota článku (160 Wh/kg) nedosahuje na LFP špičku. Batéria sa však môže pochváliť vysokým výkonom v širokom teplotnom rozsahu, a to od -20 do +45 °C.

Nuž dúfajme, že táto batéria nemá ďaleko od komercializácie. Podľa toho, čo tvrdí výrobca, by totiž mohla priniesť extra-rýchlo nabíjajúce sa elektromobily z nižších cenových segmentov.

Zdroj: Desten

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vývoj elektromobilu Piëch GT so sľubovaným nabitím za 5 min napreduje
Na trh sa chystá LFP batéria s ultrarýchlym nabíjaním („400 km za 10 min“) od giganta CATL
Tento elektromobil sa má nabiť za 6 min, a to vďaka batérii od Nyobolt
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Je to tak malá EV auta tu chybí, Volkswagen ID 2 by měl mít také LFP baterii, bude ale možná až v roce 2026. Němcům to dlouho trvá, měl být tento rok. Jinak Citigo IV bylo skvělé auto, měl jsem ho. Jezdilo za 10 až 12kW /100km a nebylo drahé.

    • Siemens mal HUB motor vyvinutý už v 70-tych rokoch.
      Elektromagnetické pruženie Bose v 80-tych.
      Baterky sú tu od nepamäti.
      Čakajte kľudne na nový model Volkswagen Käfer, medzitým vás všetkých nakŕmia aspoň chrobačou múkou, ak sa dáte.

        • Zháňm trochsexuálnychdeviantov, mám novú, neokukanú verziu slávenia vianoc.
          Pôjdu s našitými penisákmi na čele za veľkou pošvou na oblohe.
          Exkluzívne práva pre Markízu.
          Žiadne Hlavné správy.
          Nechceš si zahrať niektorú z úloh?

          • Pani, ty mas ale uletene sny. Take maju bolsevici o LGBTixyz? Som nevedel. Mas to aj vo svojom chorobopise?

Pridajte komentár