„Lacné“ LFP batérie boli spočiatku podceňované. Ich rozširovanie a vývoj však napreduje míľovými krokmi. Dôkazom môže byť aj batéria od spoločnosti Desten, ktorá má okrem vysokej životnosti či bezpečnosti ponúknuť aj ultra-rýchle nabíjanie. Nádejne pritom vyznieva tvrdenie, že prvé vzorky už boli poskytnuté aj automobilkám.
Čínska spoločnosť Desten sa dostala do nášho povedomia v roku 2019. A to vďaka spolupráci s európskym e-mobility startupom Piëch Automotive, za ktorým stojí pravnuk slávneho automobilového konštruktéra Ferdinanda Porscheho. Prvý elektromobil od tohto startupu Piëch GT mal pritom niesť batériu vyvinutú v spolupráci s Destenom, vďaka ktorej sa mal nabiť na 80 % za menej ako 5 min.
Spomínaná batéria však mala pravdepodobne chémiu NMC, zatiaľ čo aktuálne predstavená batéria od spoločnosti Desten používa lacnejšiu chémiu LFP. Výrobca pritom sľubuje takisto veľmi rýchle nabíjanie. A to z 20 na 80 % za 6 min.
Desten taktiež tvrdí, že ich nový batériový článok má „pôsobivý profil chemickej a teplotnej stability, čo z neho robí najbezpečnejšiu doteraz dostupnú technológiu batérií, a to popri špičkovej nákladovej efektívnosti“. A ďalej spomína aj nízku cenu za kWh. Zdá sa teda, že ani táto novinka by nemala vybočovať z rámca lepšej cenovej dostupnosti technológie LFP.
Dôležité pritom je, že podľa tvrdení Destenu nejde len o laboratórny koncept či prototyp. Spoločnosť totiž uvádza, že už spolupracuje so svojimi partnermi zo Severnej Ameriky, Európy a Ázie na integrácii batérií do nových platforiem pre elektromobily a BESS, pričom im už poskytla prvé vzorky.
Známe špecifikácie
Podľa informácií dostupných na webe čínskej spoločnosti by malo ísť o 22-Ah batériové články vreckového formátu. Desten tiež uvádza, že zvládnu viac ako 3 000 nabíjacích cyklov, kým klesne pôvodná kapacita článku o 20 %. To by teoreticky pri elektromobile s dojazdom 400 km znamenalo nájazd 1,2 mil. km a zostatkovú kapacitu 80 %.
Energetická hustota článku (160 Wh/kg) nedosahuje na LFP špičku. Batéria sa však môže pochváliť vysokým výkonom v širokom teplotnom rozsahu, a to od -20 do +45 °C.
Nuž dúfajme, že táto batéria nemá ďaleko od komercializácie. Podľa toho, čo tvrdí výrobca, by totiž mohla priniesť extra-rýchlo nabíjajúce sa elektromobily z nižších cenových segmentov.
Zdroj: Desten
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vývoj elektromobilu Piëch GT so sľubovaným nabitím za 5 min napreduje
Na trh sa chystá LFP batéria s ultrarýchlym nabíjaním („400 km za 10 min“) od giganta CATL
Tento elektromobil sa má nabiť za 6 min, a to vďaka batérii od Nyobolt
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Aj tie menšie a lacnejšie autá potrebujú solídnu batériu, len keby už boli tie menšie a lacnejšie BEV na trhu v EU! 🙂
budu, ale za trojnasobnu cenu ako v cine ….
Je to tak malá EV auta tu chybí, Volkswagen ID 2 by měl mít také LFP baterii, bude ale možná až v roce 2026. Němcům to dlouho trvá, měl být tento rok. Jinak Citigo IV bylo skvělé auto, měl jsem ho. Jezdilo za 10 až 12kW /100km a nebylo drahé.
Siemens mal HUB motor vyvinutý už v 70-tych rokoch.
Elektromagnetické pruženie Bose v 80-tych.
Baterky sú tu od nepamäti.
Čakajte kľudne na nový model Volkswagen Käfer, medzitým vás všetkých nakŕmia aspoň chrobačou múkou, ak sa dáte.
A zase bolsevicke splechy z Hlavnych sprav.
Zháňm trochsexuálnychdeviantov, mám novú, neokukanú verziu slávenia vianoc.
Pôjdu s našitými penisákmi na čele za veľkou pošvou na oblohe.
Exkluzívne práva pre Markízu.
Žiadne Hlavné správy.
Nechceš si zahrať niektorú z úloh?
Pani, ty mas ale uletene sny. Take maju bolsevici o LGBTixyz? Som nevedel. Mas to aj vo svojom chorobopise?