Revolučná inovácia e-pohonu? Hyundai predstavil systém Uni Wheel

3

Koncern Hyundai Motor a jeho značka Kia predstavili novú koncepciu elektrického pohonného systému „Uni Wheel“ (Universal Wheel Drive System). Podľa Kórejcov má mať „potenciál zmeniť konštrukčné riešenie v oblasti mobility“. Systém má pritom priniesť mimoriadnu efektivitu a výkon, viac priestoru pre posádku či predĺženie dojazdu.

Základný princíp

Koncern Hyundai Motor a Kia vysvetľujú, že v prípade konvenčných elektromobilov sa hnacia sila elektromotoru prenáša prostredníctvom redukčného prevodu ďalej za pomoci hnacích hriadeľov a rovnobežných kĺbov. Riešenie Uni Wheel presúva redukčný prevod do nábojov kolies za použitia samostatných kompaktných elektromotorov pri každom z kolies vozidla, čím sa skracuje dĺžka hnacích hriadeľov. Zdá sa pritom, že je to niečo medzi motorom integrovaným do kolesa („in-wheel“) a konvenčným riešením pohonu.

hyundai uni wheel

Zdroj: Hyundai Motor Group

Prínosy

Uni Wheel podľa koncernu Hyundai otvára nové možnosti a podporuje skutočne plochú podlahu platformy vozidla. Tento systém okrem iného prináša podstatne viac miesta v interiéri a umožňuje napr. aj podstatné zväčšenie predného kufra – tzv. frunku.

Nové riešenie redukčného prevodu má tiež zabezpečiť vysoký krútiaci moment, a tým umožniť použitie kompaktnejších elektromotorov v rámci každého kolesa. Ďalšou výhodou má byť precízne vektorovanie krútiaceho momentu, čo sa má prejaviť na zlepšení dynamických schopností, jazdných vlastností a stability vozidla. A to bez vplyvu na komfort.

Získaním nového priestoru je tiež možné použiť kapacitne väčšie batérie, a tým predĺžiť dojazd. Dojazd by teoreticky mohla predĺžiť aj možná vyššia efektivita pohonného systému, príp. možná nižšia konštrukcia, ktorá by umožnila dizajnovanie nižších vozidiel s lepšou aerodynamikou.

Pre všetky typy elektromobilov

Systém Uni Wheel má byť podľa koncernu Hyundai Motor a značky Kia vysoko flexibilný a jednoducho prispôsobiteľný pre všetky typy elektromobilov. Nové riešenie sa aktuálne overuje po stránke stability, efektivity a odolnosti, a to s cieľom jeho zdokonaľovania.

Juhokórejský koncern pritom uvádza, že nový koncept elektrického pohonu Uni Wheel „by mohol v budúcnosti zásadným spôsobom zmeniť pravidlá hry v rámci mobilitného trhu“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Hyundai Ioniq 5 dokáže jazdiť bokom, či sa otočiť na mieste, a to vďaka el. pohonu „e-corner“
Dongfeng E70 má byť prvým sériovým elektromobilom s motormi integrovanými do kolies
Hyundai predstavil nabíjací robot, Huawei 600-kW nabíjačku
ODBER NOVINIEK

Zdroj: Kia/Hyundai Motor Group

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Vývoj ide stále dopredu. A to v každej oblasti (nielen v oblasti elektromobilov).
    Veď – viď napríklad tento článok (systém Uni Wheel).
    Alebo: „Ceny li-ion batérií dosiahli historické minimum“.
    Alebo: ….. Atď, atď.
    Myslím si, že stále (myslím v oblasti elektromobility) sa viac a viac preklápa názor:
    „Ktorý blbec si dnes kúpi elektromobil?“ k názoru:
    „Ktorý blbec si dnes ešte kúpi spaľovák?“
    Isteže to nie je 50 na 50. Ale dokedy?
    A dokedy to bude 100 na 0?

  2. Šípimkulehu…
    Oproti inwheel motoru znižuje účinnosť (mechanické straty),hluk, poruchovosť…
    Ak pôjde Hyundai touto cestou, zaradí sa ku koncernu…
    Jedine, že by ľudia chceli byť hlúpymi otrokmi. Vtedy sa to chytí.
    Takže Yntel-igenti, budeme si opakovať „století páry“?
    Alebo sa prestaneme klamať aj v tejto oblasti?

Pridajte komentár