CATL pracuje na batériových článkoch integrovateľných do rámu auta

1

Jeden z dvoch najväčších výrobcov batérií pre elektromobily, čínsky CATL, informuje, že vyvíja technológiu batérií, vďaka ktorej bude možné batériové články integrovať priamo do konštrukcie vozidla. Nebude to však zrejme nič jednoduché.

Čínsky batériový gigant v tejto súvislosti uviedol, že integrácia batériových článkov do „rámu vozidla“, pričom sa spomína aj podvozok, umožní vybaviť elektromobily väčším počtom článkov, čo prinesie vyšší dojazd, informuje Autonews. Batérie by tak získali priestor, ktorý teraz zaberajú rôzne kryty.

Predseda spoločnosti CATL Zeng Yuqun hovorí, že vďaka ich novej technológii by mohli elektromobily dosahovať viac ako 800 km dojazd. Takýto dojazd pritom už dnes sľubuje napríklad Tesla Cybertruck či Lucid Air. Ide však o veľké vozidlá, v rámci ktorých nie je problém nájsť miesto pre objemnú batériu.

Vývoj spomínaných batériových článkov zrejme vyžaduje spoluprácu s výrobcami elektromobilov. CATL však v tejto súvislosti zatiaľ mlčí. Čínska spoločnosť pritom dodáva batérie napr. Tesle (LFP batérie pre v Číne vyrábaný Model 3 SR+) či automobilkám Volkswagen a Daimler. A stane sa tiež dodávateľom Hondy.

Vývoj batériových článkov integrovateľných priamo do konštrukcie vozidla bude zdá sa veľmi náročnou úlohou. Veď predseda CATL uvádza, že ich cieľom je uviesť túto technológiu na trh do roku 2030.

Karoséria s vlastnosťami batérie

V súvislosti so spomínaným zámerom spoločnosti CATL sa nám vybavujú zrejme ešte „odvážnejšie“ batériové projekty. Automobilka Volvo už roku 2013 vyvinula diely karosérie, ktoré dokážu uskladniť elektrickú energiu. Vznikol dokonca prototyp vozidla Volvo S80, ktorý mal nabíjateľné veko kufra, kapotu, dvere a strešný panel. Toto riešenie malo priniesť úsporu hmotnosti v rámci batériou poháňaných vozidiel.

Minulý rok zas výskumný tím z Texas A&M University College of Engineering oznámil, že pracuje na batérii, ktorá by zároveň plnila úlohu konštrukčného prvku vozidla. Tím už pritom našiel spôsob, ako vytvoriť superkondenzátorové elektródy, ktoré prinášajú drastické zlepšenie mechanických vlastností. Ide o veľmi silné a pevné elektródy na báze „dopamínom sfunkcionalizovaného grafénu“ a kevlarových vlákien.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
CATL spolupracujúci s Teslou má batérie so životnosťou 2 milióny km
Toyota prezradila novinky o vyvíjaných „revolučných“ solid-state batériách
Aj súčasné batérie Tesly sa dočkajú zvýšenia energetickej hustoty

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Kedy ich to prestane baviť? Väčší dojazd = viac batérií = väčšia hmotnosť = silnejší a ťažší motor = zas len o niečo kratší s jázd….
    Kde sú tie sľubované násobne kapacity pri zachovaní objemu a hmotnosti ? To už došli na maximum? Takže auto s dojazdom 1000km bude tesne pod hranicou 3,5t a v combi prevedení jedine s Ceckovym vodičákom ?

Pridajte komentár