VW zverejnil nové informácie ohľadom pripravovaného elektrického kombi, ktorého koncept niesol meno Volkswagen ID. Space Vision, pričom aktuálne spomína názov Volkswagen Aero B. Od sériovej verzie pritom máme očakávať množstvo vylepšení.
Šéf divízie osobných vozidiel spoločnosti Volkswagen, Ralf Brandstätter, prostredníctvom svojho účtu na sieti LinkedIn zdieľal novinky o elektromobile Volkswagen Aero B. Má ísť o „interpretáciu udržateľnej prémiovosti“, pričom model podľa neho „boduje vo všetkých dimenziách elektrického výkonu“.
Toto elektrické kombi má vďaka „neustále zdokonaľovanej platforme MEB“ ponúknuť lepšie vlastnosti. A to „super-rýchle“ nabíjanie, vyšší dojazd, rýchlejšiu akceleráciu, vyššiu maximálnu rýchlosť a viac vnútorného priestoru. Volkswagen Aero B má byť priestranný ako niekdajšia vlajková loď značky, model Phaeton, pričom obrovský má byť aj batožinový priestor.
Brandstätter spomína aj vysoko aerodynamický dizajn, vďaka čomu vozidlo dosahuje špičkový koeficient odporu vzduchu. Hodnotu však neprezradil. Aj vďaka tomu má ponúknuť dojazd až 700 km.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Špecifikácie konceptu
V prípade konceptu ID. Space Vizzion s 82 kWh batériou VW spomínal dojazd 590 km (WLTP), koeficient odporu vzduchu 0,24, nabitie z 0 na 80 % za 30 min (150 KW), výkon 202 kW (RWD), resp. 250 kW (AWD), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5.4 s či el. obmedzenú maximálnu rýchlosť 180 km/h. Ako však Brandstätter naznačil, mnoho z týchto parametrov sa v priebehu vývoja zrejme vylepšilo.
Dĺžka (4 958 mm) a rázvor (2 964 mm) koncepčného vozidla dávajú tušiť, že reči o veľkorysom priestore budú pravdivé. Určite by sme sa však nenahnevali, keby sériový model ponúkol väčší objem batožinového priestoru ako „koncepčných“ 586 l. Veď napr. podstatne menšia Škoda Octavia Combi disponuje 610-litrovým kufrom. Dôraz na „shooting brake“ dizajn a aerodynamiku však zrejme „nepustí“. Na druhej strane, aj nová Octavia má výbornú aerodynamiku.
Šéf divízie osobných vozidiel spoločnosti Volkswagen tiež potvrdil miesto výroby elektromobilu, ktorý aktuálne označuje ako Volkswagen Aero B. A to nemecký Emden. Na vozidlo si však počkáme ešte dlhú dobu, nakoľko výroba bude spustená až v roku 2023.

Zdroj: Ralf Brandstätter/LinkedIn
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý „európsky“ elektrický kombík dostal prvú cenovku
Koncern VW chystá 50 elektromobilov a navyšuje už tak rekordné investície
Unikátna Tesla Model S „Combi“ je na predaj za „šialenú“ cenu
6 komentárov
Tieto mrtve koncepty, aj tak to v konečnom dosledku bude vyzerat uplne inak a hlavne ako kazdy VW, ako hrackarske auto a k tomu za prestrelenu cenu.
„interpretáciu udržateľnej prémiovosti“… ach VW.. nepozná nadutosť…
„neustále zdokonaľovanej platforme MEB“… to je ta, co už z principu vylučuje přední kufr?
Este nech len podebatia stymi opicami na stromoch mozno sa nieco aj noveho dozvedia.
Mam nieco jedinecne pre elektromobily,musim to este dopracovat,bude to bez nabijacich stanic a neobmedzeny dojazd.Tento patent je velmi drahy,ale nekonecne vyuzitelny vo vsetkych odvetiach.S
Aj tak najlepšia veta – „Ešte si počkáme“. Aj vlk hovoril – No počkaj…