Toyota RAV4 Plug-in Hybrid s e-dojazdom 75 km prichádza do SR. Lacná nebude

11

Na slovenský trh vstupuje top verzia kompaktného SUV Toyota RAV4, ktorá ponúkne plug-in hybridný pohon. Zaujme čisto elektrickým dojazdom 75 km či troma elektromotormi.

Základom modelu Toyota RAV4 Plug-in Hybrid je benzínový štvorvalec Dynamic Force s objemom 2,5 litra doplnený až o tri elektromotory. Celkový výkon systému je 225 kW/306 koní (136 benzínových kW + 174 elektrických kW). Emisie dosahujú 22 gramov CO2 na km a spotreba paliva je 1,0 l/100 km v rámci kombinovaného cyklu WLTP.

Predvoleným režimom je jazda na elektrinu, v ktorom vozidlo dokáže v meste s úplne nabitým akumulátorom prejsť až okolo 75 kilometrov (WLTP). To je „s rezervou viac ako priemerná vzdialenosť, ktorú pri každodennom dochádzaní najazdia európski vodiči“. Ak je potrebná výkonová posila, zapojí sa spaľovací motor.

Po vybití batérie sa vozidlo podľa výrobcu správa ako plnohodnotný hybrid so spotrebou do 5 l/100 km pri zachovaní rovnakých jazdných vlastností. 18,1-kWh batériu je možné nabiť za 2,5 hod. K vozidlu Toyota poskytuje zdarma nabíjací wallbox (22 kW).

Na naplánovanie a sledovanie procesu nabíjania batérie na diaľku môže majiteľ štandardne využiť mobilnú aplikáciu MyT, ktorá poslúži aj na zapnutie sústavy klimatizácie, ktorou možno vykúriť alebo vychladiť kabínu ešte pred nasadnutím do auta.

Cena modelu Toyota RAV4 Plug-in Hybrid začína na Slovensku na 49 990 € (výbave Comfort). Druhá dostupná verzia (Selection) vyjde na 54 590 € (vrátane ceny príplatkového laku). To nie je málo, aj keď vozidlo ponúka nadštandardný elektrický dojazd a výkon či výkonný nabíjací wallbox zdarma.

Zdroj: tlačová správa (Toyota)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota uvádza na trh mini-elektromobil C+pod za 13 000 €
Toyota pracuje na elektrickom SUV. Čo od neho očakávať?
Nový „emisný škandál“ v Európe vďaka plug-in hybridom?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

11 komentárov

  1. Tak neviem, nedávno zverejnené „zlé skutočné emisie“ PHEV a vysoké ceny mi hovoria, že nie výhody 2v1, ale skôr nevýhody „akéhosi bigamistu“ sú spojené s takýmito autami ! ….. „Nalejme si čistého vína“! Ja zatiaľ zostávam pri klasickom spaľovacom motore Euro 6, a ak ho raz vymením za novšie, tak rovno BEV. To už musí byť min. dojazd 800 km a slušná sieť nabíjačiek, aj keď ja už dnes mám v garáži 3x400V a príkon 50 kW nie je problém!

    • Elektrický jazdec 104 on

      Čo sa týka tých „zlých“ emisií PHEV po vybití, tak to neplatí pre Toyota PHEV lebo jednoduchšia ucelená konštrukcia a vysoká efektívnosť pohonnej jednotky. Inak som zvedavý, či tento kráľ PHEV bude mať aj palubnú zásuvku na 230 V čo by bola už absolútna špička.

    • Zaujímal by ma fakt – píšu ze za 2,5 hodín sa nabije batéria ale prepočet kolko stojí nabitie takto plnej batérie deleno tých 75 km neuvádzajú, samozrejme bude rozdiel nabíjania doma a na mob. Staniciach

  2. Sa len neskutočne čudujem, že toto fajn vozidlo ešte nie je v čisto elektrickom prevedení. pritom Toyota ako taká by s tým určite po technickej stránke problém nemala. A pri spoľahlivosti áut od tejto značky (ak sa nič nezmenilo) by to bolo fakt super. Je škoda, že sa automobilky, nielen Toyota, tak vehementne držia stále spaľovákov. Je jedno, či sú to hybridy a pod. Myslím si, že úplné vypustenie spaľovacích motorov by už bolo namieste.

    • Ak sa nad tým tak zamyslím, vlastne tie pluginy majú aj zmysel. V terajšej dobe neexistuje snáď elektromobil, ktorý by dal na jedno nabitie cez 400 km celoročne. Samozrejme, pri normálnej prevádzke auta. Bez nejakého obmedzovania sa. A nechcelo by sa mi teda vôbec niekde na nabíjačke čakať pokým sa mi nabije vozidlo. Navyše keď ani nemám istotu, či vôbec nabijem. Ale ak mám hybrid, po meste kľudne môžem ísť na baterky, mimo mesto a po diaľnici na spalovák a mám oveľa väčší dojazd. Stačilo by možno trošku zväčšiť baterky. Teda, do veľkých SUV (napr. Land Rover) by to asi malo význam.

  3. Veľmi pekná ukážka možností technológie za celkom dobrú cenu. V tomto aute je spolu „klasický“ pohon a elektro auto v jednom balení, tzn. vlastne platíme za dve autá v jednom.
    Za seba to vidím (a aj reálne prevádzkujem) takto: malé BEV do mesta a na okolie (druhé auto v rodine), väčšie na dlhšie cesty. Cena za dve takéto autá je podobná ako za takéto PHEV.

  4. No, za takýchto cenových relácii si treba zakúpiť klasický napr. diesel a „ušetrené“ peniaze má človek na palivo. Že to nie ekologické? Nie je, ale na to nech myslia výrobcovia a nepreháňajú to s cenami. Toyota RAV4 je môj tajný sen, bol by som aj za tú ekológiu, ale pri takejto cene…

Pridajte komentár