Toyota nedávno uviedla, že v najbližších mesiacoch ukáže pripravované plne elektrické SUV, ktoré zatiaľ nemá meno. To sa zaradí do strednej triedy a bude disponovať batériovým pohonom. Čo očakávať od tohto modelu na základe doterajších informácií?
Automobilka Toyota nám v rámci tlačovej správy avizujúcej nový elektromobil toho moc neprezradila. V podstate sme sa dozvedeli len to, že vyrastie na novej modulárnej platforme e-TNGA a že ďalšie podrobnosti budú oznámené v nasledujúcich mesiacoch. A tak si musíme pomôcť informáciami z nedávnej minulosti.
Možné špecifikácie
V októbri minulého roka šéfinžinier Toyoty Koji Toyoshima prezradil, čo očakávať od elektromobilov značky postavených na platforme e-TNGA. Tie budú môcť byť poháňané prednou, zadnou a oboma nápravami. Platforma je škálovateľná aj z hľadiska veľkosti a umožňuje stavať malé, stredne veľké a veľké automobily.
Chystané elektromobily od Toyoty budú vybavené batériami s kapacitou 50 až 100 kWh a dvoma typmi motorov – „malým a stredným“ s výkonom „od 80 do 150 kW“. To by mohlo teoreticky znamenať, že najslabšia konfigurácia bude dosahovať výkon 80 kW a pohon prednej alebo zadnej nápravy. Najsilnejšia zas 300 kW a pohon oboch náprav.
Toyoshima sa tiež vyjadril k dojazdu chystaných elektromobilov. Malé vozidlá by podľa neho mali prejsť na jedno nabitie minimálne 300 km. Väčšie, napríklad typu crossover, majú disponovať dojazdom 500 až 600 km, cyklus ale nešpecifikoval.
Zdá sa teda, že od avizovaného elektrického SUV strednej triedy by sme sa v rámci vyššej konfigurácie mohli dočkať dojazdu minimálne 500 km. Pravdepodobné sú aj verzie s pohonom jednej a oboch náprav. Od verzie s pohonom jednej nápravy by sme možno mohli očakávať výkon 150 kW a od „štvorkolky“ výkon 230 kW (80 + 150 kW), pričom nereálny nemusí byť ani „športovejší“ variant s výkonom 300 kW (150 + 150 kW).
Spočiatku budú elektromobily od Toyoty využívať li-ion batérie, neskôr to majú byť solid-state batérie, na ktorých japonská spoločnosť pracuje už niekoľko rokov. Sme pritom zvedaví, akú záruku poskytnú Japonci na li-ion batérie, keďže v prípade modelu Proace Electric a koncernového Lexusu UX 300e ponúkajú 15 rokov alebo 1 mil. km.
Čo dizajn?
Čo sa týka vzhľadu chystaného elektrického SUV, ten naznačila Toyota už minulý rok, keď predstavila svoje e-mobility plány. Na titulnej fotografii máme možnosť vidieť väčšie SUV (označené červeným rámom), ktoré by mohlo byť nedávno avizovaným elektromobilom. A to podporujú aj uniknuté patentové obrázky.
- Zdroj obrázku: Čínsky patentový úrad via autohome.com.cn/insideevs.com
- Zdroj obrázku: Čínsky patentový úrad via autohome.com.cn/insideevs.com
- Zdroj obrázku: Čínsky patentový úrad via autohome.com.cn/insideevs.com
Patentové obrázky tiež zachytávajú ďalší elektrický model od Toyoty. Ten by sme však mohli zaradiť skôr medzi crossovery ako SUV, pričom zdroj obrázkov uviedol, že tento „crossover“ bude „kompaktný“, čo by malo znamenať nižšiu strednú triedu, zatiaľ čo vozidlo s typickými líniami SUV bude patriť do strednej triedy.
- Zdroj obrázku: Čínsky patentový úrad via autohome.com.cn/insideevs.com
- Zdroj obrázku: Čínsky patentový úrad via autohome.com.cn/insideevs.com
- Zdroj obrázku: Čínsky patentový úrad via autohome.com.cn/insideevs.com
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily od Toyoty by sa mohli nabiť za 10 min vďaka solid-state batérii
Toyota si dala patentovať autonómny dron na nabíjanie elektromobilov
Toyota predstavila nový Mirai s dojazdom 650 km a nižšou cenou
2 komentáre
Takže článok je takým teoretizovanim autora a tak sme sa vlastne nič konkrétne nedozvedeli?
Exaktlich