Tesla: Zvýšenie cien v EÚ, eliminácia servisovania a zaujímavá reklamná kampaň

11

Aktuálne sa objavilo viacero zaujímavých správ, ktoré súvisia so spoločnosťou Tesla. Tá totiž oznámila zvýšenie ceny Modelu Y v Európe, spustila zaujímavú propagačnú kampaň a chystá sa ešte hlbšie zamerať na to, aby jej elektromobily nepotrebovali servis.

„Najlepší servis je žiadny servis“

Electrek si všimol zaujímavú pracovnú ponuku spoločnosti Tesla – „Senior manažér pre nulový servis“. Z nej vyplýva, že Tesla sa chce ešte viac zamerať na to, aby jej elektromobily nepotrebovali servis, resp. aby si vyžadovali čo najmenej servisných zásahov.

Hlavnou náplňou spomínanej pozície je identifikácia a odstránenie dôvodov, prečo vozidlá potrebujú servis. Tesla v popise uvádza: „V Tesle veríme, že najlepší servis je žiadny servis!“. To pritom zhruba pred rokom povedal aj Elon Musk v rámci konferenčného hovoru s investormi.

V popise funkcie sa tiež uvádza, že kandidát bude úzko spolupracovať s tímami hardvérového, softvérového a servisného inžinierstva či v rámci programov kvality a servisu.

Zvýšenie cien bestselleru

Krátko potom, čo Tesla informovala o zvýšení ceny svojho najpredávanejšieho elektromobilu Model Y v USA, oznámila, že sa tak stane aj v rámci európskeho trhu. Podľa Tesly dôjde k zdraženiu 22. marca, a to „vo viacerých európskych krajinách“.

Tesla dodala, že cena najpredávanejšieho automobilu za minulý rok vzrastie cca o 2 000 €, resp. ekvivalent v iných menách. V prípade cien zo slovenského konfigurátora by to znamenalo zvýšenie z cca 43 200 na 45 200 € („Standard Range RWD“), 50 400 na 52 400 € (Long Range), resp. 57 000 na 59 000 € (Performance) vrátane DPH a bez dodatočných poplatkov vo výške 880 €.

Propagácia Modelu Y prostredníctvom Cybertrucku a naopak

Spoločnosť Tesla tiež zverejnila fotografie, z ktorých vyplýva, že spustila zaujímavú marketingovú kampaň na Model Y, ktorá zároveň propaguje model Cybertruck. V rámci kampane pickup Tesla Cybertruck vozí/ťahá príves s crossoverom Tesla Model Y, ktorý je označený nápisom „Najpredávanejšie auto na svete je vyrobené v Amerike“.

tesla model y cybertruck

Zdroj: Tesla

Ide o zaujímavú reklamu, keďže prostredníctvom kontroverzného Cybertrucku, ktorý určite vzbudzuje pozornosť, môže Tesla upozorniť na úspech Modelu Y, a tým podporiť jeho tohtoročné predaje. A zároveň tým Tesla demonštruje ťažné schopnosti modelu Cybertruck.

tesla model y cybertruck

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koľko zarobí Tesla na jednom predanom elektromobile po mnohých zlacňovaniach?
Tesla chce „revolúciu“ v servisných službách aj vďaka technikám z F1, avizuje Musk
Investície Tesly do výskumu, vývoja a reklamy v porovnaní s inými automobilkami
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Reklamným ťahom nechcene vyriešili problém s dojazdom elektromobilov, ak sa jedno auto vybije, druhé zhodíš z návesu a pokračuješ v ceste.

  2. Najlepší servis je žiadny servis. (Tesla)
    V Audi si davaju slogan: Najlepší servis je arogantný servisak. Bez vedomosti, aby niečo pokazil a človek pride aj druhy krát.
    Človek aby sa im klaňal a to aj vo VW a v Skodovke ho rovno odbiju že Audi (taky odpad) si može isť servisovať zákazník inde.
    Mne sa oveľa viac páči: Najlepší servis žiadny servis. Kamarát ma Tesla Y a žiadne garančky, výmeny oleja pod hrozbou stratenia záruky, ale termín o 2 mesiace. A čo mam nechať auto v garáži a isť autobusom? Načo som platil toľko peňazí, ked mam chodiť autobusom lebo „servisak“ je retard.
    Dostal 5000km zadarmo, mne v Audi dali červenú stuhu a špinavé auto. Srať na nich.
    Uz som rozhodnutý.

  3. Mechanicke opotrebenie sa neda oklamat a potom im budu robit „servisnu“ prehliadku na nemeckej STK. Zase z toho budu senzacne clanky o poruchovosti Tesly, pretoze majitel si nedal skontrolovat podvozok skor ako na STK.

  4. Žiadny servis je síce krásne želanie, ale bral by som to jedine v prípade, že si budem vedieť servisovať výmenu brźd, nápravy alebo iných podobných kravín doma podľa nejakej príručky for Dummies (a náhradné diely objednám cez internet) 🙂 Ak to ale bude znamenať, že keď sa niečo pokazí, tak budem musieť auto dať ťahať cez pol Európy do servisu, tak to nie, neprosím.

    Tento prístup Tesly je chorý. Na jednu stranu to marketingovo znie super, veď načo servis? Lenˇye komponenty sa kazia, servis občas bude treba. Táto celá snaha o šetrenie nákladov Tesly je chorá a doplatia na to zákazníci. Nedostupný servis, nedostupné náhradné diely, poraď si sám. A keď sa ti niečo pokazí, tak daj auto zrecyklovať a kúp si nové.

      • Veď o to ide, že tieto veci by sa mali robiť v servise a nie sa vykašľať na zákazníkov, nech si nejako poradia.

        Z tohto dôvodu som nešiel do Tesly, môže byť akokoľvek vymakaná, kým nemám záruku nejakého servisu, tak do toho nepôjdem (a áno, viem že už je neoficiálny servis, ten ale asi tiež nebude riešiť reklamácie).

Pridajte komentár