Tesla je pomerne inovatívna aj v rámci svojich servisných služieb. To však nestačí a chce byť v tomto smere „revolučná“. Zdá sa pritom, že je to nevyhnutnosťou. No a podľa Elona Muska si chcú v Tesle pomôcť aj technikami, ktoré sa používajú v rámci F1.
Opäť tu máme správu, ktorá sa týka vylepšenia servisných služieb spoločnosti Tesla. Tie sú pomerne často právom kritizované (hlavne kvôli dostupnosti a neskorým termínom), takže to nemôže byť prekvapením. Tesle je pritom jasné, že ak neurobí niečo zásadné, s rýchlo rastúcim počtom jej elektromobilov na cestách, môžu rásť aj problémy s dostupnosťou servisných služieb.
No a aktuálne Elon Musk cez Twitter napísal, že sa teší zo spolupráce s oddelením servisných služieb spoločnosti Tesla, ktorej výsledkom má byť to, že servis vozidiel bude dostupný ešte v tú istú hodinu, ako je treba. Samozrejme v rámci možností. A stať sa tak má vďaka aplikácii techník z boxov Formuly 1.
Zaujímavý kontext
Šéf Tesly žiaľ aktuálne nebol konkrétnejší, avšak web Electrek poskytuje v tomto smere zaujímavý kontext. Uvádza totiž, že Tesla už v roku 2015 na pozíciu šéfa inovácií v oblasti servisu najala veterána z F1, Kennyho Handkammera, ktorý bol okrem iného hlavným mechanikom tímu Red Bull Racing. A výsledkom jeho zhruba 2-ročného pôsobenia v Tesle bol aj program „rýchlych jazdných pruhov“ v servisných strediskách, ktorých inšpiráciou bola Formula 1.
Zdá sa pritom, že v tomto období sa Tesla začína opäť viac zaoberať svojimi servisnými službami. Nedávno sme informovali o tom, že zavádza „samodiagnostiku“ vozidiel prostredníctvom mobilnej aplikácie, ktorá sa týka niektorých servisných kategórií. Ešte predtým Musk informoval, že v rámci Severnej Ameriky sa zameriavajú na to, aby 2 z 3 áut dostali termín v servise ešte v ten istý deň.
Väčšie centrá a špecializácia?
A Electrek nedávno uviedol, že Elon Musk sa v rámci júnového celofiremného stretnutia venoval aj otázke „revolučného“ vylepšovania servisných služieb. Podľa tohto webu mal uviesť, že aj keď majú lepší servis ako zvyšok odvetvia, napr. vďaka využívaniu mobilnej aplikácie vozidla, prístup k servisu je stále relatívne konvenčný, čo treba zmeniť.
Cieľom vyplývajúcim z nazbieraných údajov pritom má byť to, aby boli v dvoch tretinách prípadov vykonané opravy ešte v ten istý deň, pokiaľ sú k dispozícii potrebné náhradne diely. A naplnenie tohto cieľa majú umožniť aj väčšie servisné centrá a väčšia špecializácia prostredníctvom servisných boxov. My na Slovensku zatiaľ budeme dúfať, že si Tesla ohľadom servisného strediska spomenie aj na nás.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zavádza funkciu samodiagnostiky svojich elektromobilov
Mobilný servis Tesly CZ pre Slovákov je spustený. Aké úkony poskytuje?
Elektromobily Tesla budú môcť v budúcnosti jazdiť do servisu samé. Zvládli by to však už teraz
6 komentárov
Je mi trochu smutno z poslednej vety v článku – „My na Slovensku zatiaľ budeme dúfať, že si Tesla ohľadom servisného strediska spomenie aj na nás.“
Tak rád by som napísal „Moja skúsenosť z Tesla servisu v Žiline je dosť pozitívna, lebo…“
Bohužiaľ moja skúsenosť z Tesla servisu v Žiline je iba fikcia. Zatiaľ…
a na co asi by nam tu bol servis na tie tri predane Tesly? ak ich budu predane desattisice, bude aj servis 😉
Dá sa to – logicky – otočiť aj opačne: Ak tu bude servis (samozrejme tiež showroom), potom sa predajú kvantá Tesiel.
Ale na druhej strane – načo by to Tesla robila, keď nestíha vyrábať a pokryť súčasný dopyt!
Raz sa zrejme „karta obráti“ a Tesla oficiálne príde aj na Slovensko…
Jááááj chlapci! Nie je nad klasiku so servisom za každým rohom !!!! 🙂 ….
P.S. Ja mám 3 servisy na ceste z domu do práce ! 🙂 ….
Ps: ja nepotrebujem uz roky chodit do servisu a to mam 12rocne auto..toyotu, v ktorej si len menim olej a filtre uz 6 rok z toho 1x brzdove dosticky. Tesla nepotrebuje ani to. A co sa karoserie tyka, ta je rovnaka ako na ostatnych autach..
A ak by bolo vazne treba s teslou do tesly, tak si spravim vyjazd do viedne, prip do ciech.