Škoda predstavila v Ženeve koncept elektro-CNG-benzínového SUV s názvom Vision X

1

Pred pár dňami sme vás informovali, že Škoda dovezie na autosalón do Ženevy úplne nový hybridný koncept Vision X. Jeho najväčšou zaujímavosťou je to, že na svoj pohon využíva elektrinu, benzín aj CNG. Dnes sme konečne spoznali jeho podobu, pričom výrobca doplnil chýbajúce informácie.

Úvodom spomenieme novinky, ktoré dnes zverejnila česká automobilka v rámci predstavenia hybridu Škoda Vision X. Tie doplníme o informácie z tlačovej správy, ktoré výrobca zverejnil pred týždňom.

skoda vision x

Kompaktné mestské rozmery

Škoda Vision X sa rozmerovo pohybuje niekde medzi súrodencom Škoda Karoq a koncernovým bratrancom Seat Arona. Dĺžkou 4 255 mm, šírkou 1 807 mm, výškou 1 537 mm a rázvorom 2 645 mm ho môžeme označiť za kompaktné metské SUV. Batožinový priestor má objem 380 litrov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche predstavilo krásny koncept elektrického crossoveru. Stane sa snom aktívnych ľudí?
Nový elektromobil od Rimac je najrýchlejším autom sveta. Pokorí aj Teslu Roadster
VW predstavil 4. elektromobil z rodiny I.D. Model Vizzion je konceptom sedanu vyššej triedy

Nový koncept digitalizácie

Škoda Vision X predstavuje aj nový pohľad značky na digitalizáciu svojho budúceho portfólia. Služby ako Smart Parking, HoppyGo, TwoGo či CareDriver dokážu navigovať vodiča na voľné parkovacie miesto, zdieľať vozidlo v rámci komerčných služieb či zabezpečiť odvoz detí zo školy, keď vodič-rodič zrovna nestíha.
skoda vision x interier

Výnimočná pohonná jednotka

Najpodstatnejšiu časť hybridnej pohonnej jednotky tvorí 1,5 litrový motor TSI G-TEC, ktorý bol špeciálne navrhnutý pre spaľovanie CNG, resp. benzínu. V rámci prevádzky na CNG dosahuje výkon 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. CNG nádrže sa nachádzajú pod zadnými sedačkami a za zadnou nápravou.

skoda vision x pohon

Zdroj: Škoda

K spaľovaciemu motoru poháňajúcemu prednú nápravu sa v prípade potreby pripája elektromotor s krútiacim momentom 70 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Napríklad pri rýchlejšej akcelerácií alebo na nespevnenom povrchu kvôli lepšej trakcii. Hlavný elektromotor je dopovaný kompaktnými Li-Ion batériami (48V), ktoré sú nabíjané počas jazdy prostredníctvom rekuperovanej energie. Koncept prejde čisto na elektrickú energiu 2 km.

Dostatočná dynamika

Škoda Vision X dokáže jazdiť s pohonom prednej, zadnej ako aj oboch náprav súčasne. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h. Dojazd na jedno natankovanie benzínu/CNG je 650 km. Emisie CO2 dosahujú úroveň 89 g/km.

Zdroj: tlačové správy, fotografie: Škoda

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár