Elektromobil Piëch GT sa nabije na 80 % za 5 min, sľubuje pravnuk F. Porscheho

3

Švajčiarsky e-mobility startup Piëch Automotive, za ktorým stojí Anton Piëch – syn bývalého šéfa koncernu VW Group a pravnuk slávneho automobilového konštruktéra Ferdinanda Porscheho, oznámil, že ich prvý elektromobil Piëch GT ide do testovacej fázy. Ten má pritom okrem iného zaujať extrémne rýchlym nabíjaním.

V roku 2019 Piëch Automotive predstavil na autosalóne v Ženeve svoj prvý koncepčný elektromobil Piëch Mark Zero. A to 121 rokov na to, ako prastarý otec zakladateľa a šéfa spoločnosti Piëch Automotive, slávny konštruktér Ferdinand Porsche postavil svoj prvý elektromobil.

Piëch Automotive pritom aktuálne vydáva tlačovú správu, v ktorej uvádza, že ich prvý elektromobil sa bude napokon volať Piëch GT, pričom prechádza do testovacej fázy. Dozvedeli sme sa tiež množstvo ďalších informácií ohľadom tohto vozidla postaveného na modulárnej platforme, z ktorého má vzísť viacero modelov (minimálne „4-dverový a SUV variant“).

Piëch Automotive aj naďalej tvrdí, že ich elektromobil bude disponovať extrémne rýchlym nabíjaním. V roku 2019 švajčiarsky startup uviedol, že koncepčné vozidlo s dojazdom 500 km sa na 80 % nabije len za 4 min a 40 s, pričom si vystačí len so vzduchovým chladením batérie.

Rýchle nabitie aj bez špeciálnej nabíjačky

Aktuálne Švajčiari uvádzajú, že na príslušne výkonnej rýchlonabíjacej CCS2 stanici sa Piëch GT nabije na 80 % za 8 min. Na nabíjačke vyvinutej čínskou spoločnosťou TGOOD špeciálne pre Piëch Automotive to má však trvať menej ako 5 min. Aj vďaka podpore nabíjania koeficientom až 8,5C.

Extrémne rýchle nabíjanie má byť možné aj vďaka špeciálnym li-ion článkom (formát „pouch“) od ďalšej čínskej spoločnosti Desten, ktoré boli vyvinuté v spolupráci s Piëch Automotive. Tento článok by mal byť zjavne špecifický aj tým, že ani pri extra výkonnom nabíjaní sa neprehrieva, keďže batéria vozidla nemá mať aktívny tepelný manažment, vďaka čomu sa podľa švajčiarskeho startupu na hmotnosti vozidla ušetrilo 200 kg.

Vysoká efektivita

Piëch GT s hmotnosťou menej ako 1 800 kg má byť na výkonný športový elektromobil (450 kW) mimoriadne efektívny. Jeho 75-kWh batéria má totiž zabezpečiť dojazd 500 km (WLTP). Čo sa týka ďalších špecifikácií, výrobca zverejnil napr. aj rozmery – 4 432 x 1 991 x 1 225 x 2 620 (dĺžka x šírka x výška x rázvor) či údaje o zrýchlení (0 – 100 km/h: menej ako 3 s, 0 – 200 km/h: menej ako 9 s).

Piëch Automotive chystá pre svoj prvý elektromobil sieť cca 60 vlastných showroomov. Ten bude ponúkaný v Európe, Číne, USA aj na iných mimoeurópskych trhoch. Servisnú sieť bude švajčiarsky startup riešiť na úrovni partnerstiev s „renomovanými spoločnosťami s komplexnou servisnou sieťou“.

Sériová výroba elektromobilu Piëch GT je naplánovaná na rok 2024. Sme pritom veľmi zvedaví najmä na jeho „sériový“ nabíjací systém.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Automobilka GAC predstavila systém ultra-rýchleho „8-min“ nabíjania, vrátane 480-kW nabíjačky
StoreDot vyvíjajúci batérie, ktoré sa majú nabiť za 5 min, sprístupní patent urýchľujúci nabíjanie
Batérie od Enevate majú priniesť 5-min nabíjanie elektromobilov. Komercializácia je naplánovaná na budúci rok

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. „Sériová výroba elektromobilu Piëch GT je naplánovaná na rok 2024.“

    Kde bude elektromobilita, ceny, nabíjanie a dojazdy v r. 2024, to asi nikto netuší, takže tieto plány sú len veľmi hrubými odhadmi. Aj keď tie väzby na čínske firmy niečo naznačujú – že by Číňania mierili aj do super športového segmentu? V tom prípade je úspech skoro zaručený. Meno Piech je v tejto súvislosti možné výhodne speňažiť. Niekto sa má, stačí mať to správne meno.

  2. Športiak „ala Porsche“, nie však krajší …. Smelé plány za vlastné peniaze, tak prečo nie! Ak prinesie aj tie deklarované technické vylepšenia, môže byť tak trochu aj úspešný!

Pridajte komentár