Batérie od Enevate majú priniesť 5-min nabíjanie elektromobilov. Komercializácia je naplánovaná na budúci rok

11

Enevate je ďalšou spoločnosťou, ktorá sľubuje nabíjanie elektromobilov za 5 min. A aktuálne hlási dohodu s výrobným partnerom, ktorá má priniesť komercializáciou ich batérie XFC-Energy už budúci rok.

Americká spoločnosť Enevate so sídlom v Kalifornii vyvíja a licencuje li-ion batériu „XFC-Energy“ s ultra-rýchlym nabíjaním. Jej cieľom je pritom priniesť nabíjanie elektromobilov, ktoré zaberie podobný čas, ako tankovanie konvenčných áut.

Základom technológie od spoločnosti Enevate, ktorá sľubuje 5-minútové nabíjanie elektromobilov, je anóda s dominantným podielom kremíka a viacvrstvový dizajn. V rámci popisu technológie sa tiež dozvedáme, že veľkoformátové batériové články určené pre elektromobily majú dosahovať energetickú hustotu 350 Wh/kg, resp. 1 000 Wh/l.

Batérie XFC-Energy majú pritom v porovnaní s bežnými li-ion batériami priniesť 10-násobne rýchlejšie nabíjanie, o 30 % vyšší dojazd vďaka vyššej energetickej hustote, nižšie náklady a cenovo dostupnejšie elektromobily, o 100 % vyšší výkon pri nízkych teplotách či vyššiu bezpečnosť.

Krok ku komercializácii

Americká spoločnosť aktuálne vo svojej tlačovej správe informuje, že vďaka partnerstvu s juhokórejskou spoločnosťou Enertech International, ktorá je výrobcom a dodávateľom veľkoformátových batérií, je naplánovaná komercializácia batérie s technológiou XFC-Energy na budúci rok. A to v rámci trhu v oblasti dopravy, mobility a skladovania energie.

Mimochodom medzi partnerov a investorov Enevate patria aj spoločnosti Renault-Nissan-Mitsubishi, LG Chem (resp. teraz už „LG Energy Solution“), Samsung Venture Investment Corp či Lenovo.

Predprodukčné batérie XFC-Energy boli vyrobené a testované pomocou existujúcich zariadení na výrobu li-ion batérií spoločnosti Enertech. Takže výhodou batérií technológie XFC-Energy má byť tiež to, že na ich výrobu je možné využiť existujúce zariadenia na produkciu konvenčných li-ion batérií. Nie sú teda potrebné investície do budovania nových výrobných kapacít, čo významne šetrí náklady.

Enevate v tejto veci dodáva, že ich technológia je kompatibilná s chémiou li-ion katód a elektrolytmi v pevnom skupenstve (solid-state).

Nuž, batérie od Enevate vyzerajú na báze popisu výrobcu rozprávkovo. Aj na základe sľubov mnohých ďalších vývojárov batérií so sľubovanými „zázračnými“ vlastnosťami, ktoré zatiaľ nedorazili na trh, však nateraz treba brať informácie ohľadom batérií XFC-Energy s rezervou. Podstatné totiž bude nielen naplnenie sľubov ohľadom ich vlastností, ale aj komercializácie. Každopádne si želáme, aby sa to už konečne podarilo.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Batérie StoreDot s 5-minútovým nabíjaním sa budú testovať vo vesmíre
Vedci ohlásili prelom v oblasti „bezhmotných“ štrukturálnych batérií
Startup sľubuje cenovo atraktívne solid-state batérie vyrábané metódou 3D tlače

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Maximálne sa dá súhlasiť s posledným odsekom článku – takéto „zázračné“ vlastnosti nových batérií treba brať fakt s rezervou!
    Až bude nejaké auto s týmito batériami reálne „behať“ po cestách, môžme sa o veci pobaviť.

  2. 5-minútové batérie? Kedy sa už páni novinári naučia, že to treba písať ako batérie s veľmi vysokým nabíjacím výkonom, aby sa 5 minút natieklo do nich toľko kWh, koľko EV potrebuje napr. na 80% svojho dojazdu ? Alebo aj vysokým nabíjacím prúdom, keďže napätie batérie EV je dnes ca 400V alebo 800V ? V každom prípade potrebujú super výkonné nabíjačky, ktoré majú iba niektorí výrobcovia EV.

    • Nepochybne sa dobre vyznáte vo fyzike a prúd, napätie, príkon, Ohmov zákon a pod. máte určite „v malíčku“. Ja tiež ako aj veľa ďalších ľudí. Táto skupina ľudí si to dokáže hravo prepočítať.
      Ale spúste ďalších ľudí to nehovorí lautr nič. Ale s tým sa nedá nič robiť.
      Oni akurát porovnajú – benzín natankujem za 5 minút a elektromobil dobijem taktiež za 5 minút. Super!
      Je to jediná rovnica, ktorej rozumejú. OK?
      A „páni novinári“ musia písať tak aby im rozumeli všetci. OK?
      Toto nie je odborná literatúra ani vysokoškolské skriptá. OK?

      • Ano ? A potom načo udávajú výkon auta v HP alebo v kW. Veď stačí ako auto zrýchľuje alebo má maximálku ? Že hkupákom to nič nehovorí, ešte neznamená, že sa im treba podriaďovať.

    • Ďakujem za váš záujem, Freenergy, ale mňa osobne nemusíte v tejto záležitosti poučovať… Každopádne, článok je o prísľube spoločnosti Enevate, že ponúkne batérie, vďaka ktorým bude možné nabiť elektromobily za 5 min.

      • Tak by ste mali využiť príležitosť odlíšiť sa od sivej masy novinárov a vniesť trochu osvety najmä preto, že bez veľmi vysokého výkonu nabíjačky takéto batérie v praxi ostanú nevyužité – a to sa proti zásadám žurnalistiky zamlčuje. A tie vysoké výkony nabíjačiek nebude mať dlho hociaký výrobca batérií. Poviem to jednoducho. Ak natankujete 50L benzínu , ktorého energetický obsah je cca 10kWh /L, „naliali“ ste 500kWh = 0,5 MWH energie za dajme tomu 3 minúty = 180 sekúnd. „VAŠA NABÍJAČKA“ mala výkon 500 000 x 3600 /180 = 10 000 0000 W =10 MW !
        Ako tú energiu benzínu 500kWh potom ICE auto využije je iná vec.

        • Freenergy, každý článok nemôže byť „encyklopedický“. Ak by sme vždy mali vysvetľovať všetky súvislosti, často by vznikali ťažko stráviteľné rozsiahle texty, z ktorých by sa mohla stratiť podstata. Že vám v tomto článku niečo chýba, ma mrzí, to však neznamená, že nerobíme žiadnu osvetu a dotyčnú problematiku nespomíname inde.

          • Netreba všetky, iba podstata – batérie, ktoré potrebujú veľmi vysoký nabíjací výkon, aby ukázali svoje prednosti, teda nabíjanie za 5 minút.

  3. Nie je to nič zázračné a v pláne má podobné články viacero výrobcov. Je to odraz extrémne veľkých investícií do výskumu, hlavne za posledných 10 rokov. Jediným faktorom úspechu bude, kto vyrobí dostatočné množstvá (schopnosť ekonomicky škálovať výrobu). Dnes už primárne nejde o vlastnosti produktu. Tie sú vo všeobecnosti veľmi dobré, ale o cenu a množstvo. Aj veľmi lacné LFP, sú dostatočne dobré dokonca pre Teslu!
    Nezabúdajme že potvrdený zlom parity BEV s ICE už nastal, teraz to vypadá na všeobecný run na baterky. Prenesenie úspor z výroby na koncového malého zákazníka však príde do zaostávajúcej Európy možno za 5 rokov. Keď si v obchode vychutná lacnejšie BEV ako rovnaké ICE.

  4. Asi tak ako pise JD. Beznych ludi zaujima za kolko nabiju auto. Je im jedno kolkymi kw, pri akych voltoch a neviem co. Stretavam na nabijackach aj majitelov EV ktori netusia ani len co je to DC a AC, pre nich je to rychla a pomala „pistol“. 🙂

Pridajte komentár