Izraelská spoločnosť StoreDot, ktorá vyvíja batérie XFC s cieľom dosiahnutia doby nabíjania elektromobilov porovnateľnej s tankovaním spaľovacieho auta, ohlásila sprístupnenie patentu urýchľujúceho nabíjanie, a to formou open source.
Spoločnosť StoreDot začiatkom roka vyhlásila, že je „o krok bližšie k tomu, aby sa vízia 5-minútového nabíjania elektromobilov stala komerčnou realitou“. A dodala, že bola vydláždená cesta pre príchod „2. gen“ prototypu batérie s „kremíkovo dominantnou“ anódou, ktorá je určená pre elektrické automobily, pričom sa jej máme dočkať v priebehu tohto roka.
Aktuálne Izraelčania hlásia, že svoju patentovanú technológiu, ktorá má umožniť významné skrátenie doby nabíjania elektromobilov, sprístupnia ako open source. Ide pritom o technológiu na úrovni softvéru aj hardvéru, ktorá má funkciu „posilňovača“.
Tá umožňuje batérii analyzovať schopnosti nabíjacej stanice v reálnom čase a upraviť svoje schopnosti tak, aby bolo možné prenášať prúd vysokých hodnôt. Špeciálna komunikácia medzi batériou vozidla a nabíjacím systémom má pritom zabezpečiť rýchlejšie a bezpečnejšie nabíjanie bez prehrievania.
Technológia vylepšujúca nabíjania má byť navyše aplikovateľná v rámci existujúcej nabíjacej infraštruktúry, bez nutnosti jej upgradu.
„Toto je dôležitý krok pre globálnu e-mobility komunitu, pretože nám všetkým umožní rýchlejšie nabíjanie pri minimálnych zmenách v rámci súčasnej infraštruktúry a budúceho procesu nasadzovania. Preto sme presvedčení, že je nevyhnutné ponúknuť túto špičkovú inováciu iným organizáciám na báze open source,“ uviedol šéf StoreDot, Doron Myersdorf.
Sériová výroba batérií XFC „je na dobrej ceste“
Izraelská spoločnosť ďalej uviedla, že pokračuje v rozhovoroch s mnohými svetovými automobilkami, pričom je na dobrej ceste k dodaniu svojich batérií XFC na sériovej úrovni do roku 2024. Sľubuje pritom skrátenie času nabíjania na polovicu a polovičné náklady.
Dozvedeli sme sa tiež, že Izraelčania si stanovili plán ohľadom prác na batériách ďalšej generácie „XED“ s „extrémnou“ energetickou hustotou, ktoré sa majú začať hromadne vyrábať v roku 2028. Má ísť pritom o solid-state batérie. Nuž, držíme palce.
Zdroj: StoreDot
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Batérie StoreDot s 5-minútovým nabíjaním sa budú testovať vo vesmíre
Automobilka GAC predviedla expresné nabitie elektromobilu „porovnateľné s tankovaním spaľováku“
Batérie od Enevate majú priniesť 5-min nabíjanie elektromobilov. Komercializácia je naplánovaná na budúci rok
8 komentárov
Len tak dalej na tej najlepsej ceste bateriami
to iste slubovali s bateriami do mobilov, asi to nebude jednoduche a potrebuju pomoc tak skusaju opensource 🙂
Podobné problémy mala Alfa Romeo s common railom. Až keď ho predala firme Bosch, tak sa riešenie technických problémov pohlo, a dnes to funguje!
V dnešnom upršanom počasí táto optimistická správa človeka zohriala a zlepšila náladu! Bude hriať aj zajtra a pozajtra?! Uvidíme to až v roku 2028?
Neuvidíme to nikdy. Takýchto správ už bolo neúrekom 🙁
Ja aj tak dúfam, že aspoň trochu na tom „šprochu“ bude! Nádej zomiera posledná …
Uvidíme:
Stuttgart/Tel-Aviv-Divízia nákladných automobilov Daimler AG investuje v rámci svojho kola financovania do izraelskej spoločnosti StoreDot Ltd. Do predstavenstva spoločnosti StoreDot bude vymenovaný zástupca spoločnosti Daimler. Spoločnosť so sídlom v Tel Avive založená v roku 2012 je priekopníkom nanotechnologických materiálov a jednou z vedúcich spoločností v oblasti materiálov pre elektrické nabíjanie a skladovanie energie.
No neviem, za 5 min nabiť čo i len 50kWh batériu (Akumulátor)? To sa tie elektróny v kábloch budú musieť zblázniť. Ako chcú zabezpečiť „aby bolo možné prenášať prúd vysokých hodnôt“ cez medený vodič? Pustí ich fyzika? Či tam dajú supravodiče či striebro? Počkám si…