Slovenský vodíkový športiak MH2 zažil premiéru na Expo Dubaj

14

Súčasťou slovenského pavilónu na svetovej výstave Expo v Dubaji je aj koncept športového automobilu s palivovými článkami na vodík „MH2„, ktorý tam zažil svetovú premiéru.

Raz za 5 rokov sa uskutočňuje obrovská svetová výstava Expo. Tá aktuálna v Dubaji bola kvôli pandémii presunutá z minulého roka na ten terajší. Brány otvorila 1. októbra, pričom potrvá do 31. marca 2022. Nosnými témami výstavy sú „udržateľnosť, mobilita a príležitosť“. Zúčastňuje sa jej 193 krajín, vrátane Slovenska.

Ako informuje MH SR, Slovenská republika otvorila svoj pavilón 3. októbra. V rámci neho chce okrem iného svetovej verejnosti predstaviť „ucelený vodíkový program a aktivity, ktoré sa u nás v tejto oblasti rozbehli“.

No a minimálne na prvý pohľad môže byť najväčším lákadlom nášho pavilónu koncept športového vozidla „MH2“, o ktorého pohon sa starajú palivové články na vodík. No a MH SR nedávno zverejnilo fotografiu, ktorá dokazuje, že toto vozidlo je už vystavené v rámci Expo Dubaj.

Ďalšiu predstavu o vzhľade tohto vodíkového automobilu získame vďaka teaseru od spoločnosti Matador Group. A práve tá sa spoločne a Technickou univerzitou v Košiciach podieľala na vývoji konceptu MH2.

V rámci svojej čerstvej tlačovej správy MH SR informuje, že vodíkový koncept „využíva špecifický spôsob uskladňovania vodíka, ktorý si vyžaduje inteligentný teplotný manažment. Hlavnou prednosťou tohto riešenia je vysoká bezpečnosť a relatívne nízke energetické nároky uskladnenia“. MH2 má pritom zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4 sekundy a dosiahnuť maximálnu okolo 250 km/h.

Aj vodíkový autobus

MH2 nie je jediným vodíkovým vozidlom, ktoré bude naša krajina na výstave Expo Dubaj prezentovať. Tým ďalším má byť totiž autobus, resp. „midibus“, ktorý je výsledkom spolupráce spoločnosti Rošero – P zo Spišskej Novej Vsi a Strojníckej fakulty Technickej univerzity v Košiciach.

Vozidlo je prototyp, ktorý vznikol na základoch konvenčného vozidla Iveco Daily. Ponúka 12 miest na sedenie a dojazd necelých 200 km. Slovenský vodíkový autobus má byť unikátny svojimi vodíkovými nádržami. Ide totiž o nízkotlakové metalhydridové zásobníky.

vodikovy autobus rosero - p slovensko

Zdroj fotografie: SJF TUKE

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovenské batérie od Inobat Auto majú za sebou oficiálne testy. Aké výsledky priniesli?
Vodíkové hyperauto Hyperion XP-1 s dojazdom 1 600 km vyšlo na cesty
Jednoduché porovnanie efektivity batériových a vodíkových áut. Víťaz je jasný

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

  1. „ucelený vodíkový program a aktivity, ktoré sa u nás v tejto oblasti rozbehli“ rozbehol sa akurat tak sulik, ze zacal viacej hulit a potom bluzni o vodiku, ked uz cely svet pochopil ze to je nerentabilna picovina…

    • Aj ja si myslím, že vodík je slepá ulička minimálne pre masovú výrobu! Ale, nešlo by to „o Sulíkovi“ bez tých zbytočne sprostých slov? …

      • Nie neslo, pretoze aj mna s tymto Sulik hneva. Sniva tu svoj mokry sen o vodikovej buducnost napriek tomu, ze uz vsetci vedia ze dnes na to este nedozrel cas.
        Je to len a len kvoli Sulikovi, ze nemame zlavy na elektro ako ine staty. Napriklad oslobodenie od DPH, dotacie, atd.

        Kazdy kto ma rodinny dom moze mat elektromobil a pomoct tak sebe a planete.
        Ale Sulik si dalej sniva svoj mokry sen. Namiesto zamerania sa viac ano InnoBat tu podporuje taketo prelievanie penazi.

    • Zúfalo málo čerpačiek pre pohodlné a bezstarostné používanie vodíkového auta v EU! „Smrť “ vodíkového pohonu budú „výkonné malé lacné“ nové batérie, ktoré prídu v najbližších rokoch …

      „Sulíkové vodíky“ nebudú mať bodíky!

Pridajte komentár