Vodíkové hyperauto Hyperion XP-1 s dojazdom 1 600 km vyšlo na cesty

5

Americká technologická spoločnosť Hyperion nás minulý rok prekvapila predstavením vodíkového „hyperšportového“ konceptu Hyperion XP-1. A jeho funkčný prototyp nedávno vyšiel na cesty, aby ukázal, že sa chystá do výroby.

Doteraz bolo oznámených viacero „super“ či „hyperšportových“ elektromobilov, pričom prvé z nich by mali začať prichádzať na trh už pomerne čoskoro. Všetko sú to tzv. batériové elektromobily, ktoré poháňa primárne externe nabíjateľný akumulátor elektrickej energie.

„Hyperšportiak“ s palivovými článkami na vodík je však novinkou medzi extrémne rýchlymi elektrickými automobilmi. Pôvodne malo ísť skôr o akéhosi demonštrátora vodíkových technológií, spoločnosť Hyperion však v rámci minuloročného predstavenia konceptu avizovala, že vozidlo sa dostane do výroby. A to v roku 2022.

Portál Motor Authority nedávno informoval, že americká spoločnosť plánuje vyrobiť 300 kusov. Pri príležitosti jeho prezentácie v rámci virtuálnej výstavy CES 2021 pritom maskovaný prototyp modelu Hyperion XP-1 vyšiel na lasvegaské cesty.

XP-1 test prototype in Red Rock Canyon caught by local Las Vegas photographer @Stephenmorganphoto
Great shot Steve,…

Uverejnil používateľ Hyperion Motors Pondelok 18. januára 2021

Zdá sa teda, že spoločnosť Hyperion, ktorá sa podľa vlastných slov roky venuje vodíkovým technológiám a spolupracuje aj s NASA, neupustila od svojho zámeru prezentovaného minulý rok. Vodíkové auto Hyperion XP-1 má byť pritom výsledkom 10-ročného vývoja, testovania a výskumu vodíkovej technológie, za ktorou stojí 200 výskumníkov a vedcov.

Ďalšie známe špecifikácie

Minulý rok sme sa tiež dozvedeli, že dojazd vozidla na jedno natankovanie, ktoré trvá na verejnej vodíkovej stanici 3 až 5 minút, je 1 600 km.

Palivové články poskytujú elektrickú energiu pre všetky 4 kolesá vozidla prostredníctvom „výkonných motorov“. Hyperion žiaľ v tomto smere neprezradil podrobnosti. Zverejnil však údaje o zrýchlení – z 0 na 60 mph (97 km/h) pod 2,2 s a maximálnej rýchlosti – 354 km/h.

Americká spoločnosť v auguste tiež uviedla, že už čoskoro odprezentuje svoje plány, ktoré sa týkajú revolúcie v oblasti tankovania vodíka. Na to však zatiaľ čakáme. Sme pritom zvedaví, či sa naozaj dočkáme na rok 2022 sľúbeného vodíkového automobilu Hyperion XP-1.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najrýchlejšie akcelerujúce auto sveta, elektrický Aspark Owl, je už v predaji
Ultraľahké vodíkovo-batériové auto za 15 000 € od Nemeckého centra pre letectvo a vesmír
Šialene rýchla Tesla Roadster 2 s dojazdom 1 000 km sa zrejme začína približovať

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Dnes určite, a asi ani v blízkej budúcnosti sa to moc nezlepší! Ale uvidíme, čo to vraj bude za revolúcia v oblasti tankovania vodíka!

  1. Tak asi takto: Celý systém vodíkového pohonu je zložitejší ako na batériu. Vodík sa neťaží ako ropa. Vyrábať ho elektrolýzou z vody je drahé, a až nezmyselné. Elektrikou môžeme priamo nabíjať batérie. Ak už teraz výrobcovia BEV investovali miliardy do sietí nabíjačiek, pri zvyšujúcich sa parametroch batérií nebudú vidieť alternatívu vo vodíku s tlakovými nádržami. Stále výkonnejšie, lacnejšie a bezpečnejšie batérie „zašliapu“ vodíkové projekty v autách ……….

Pridajte komentár