Kia uvádza na trh svoje najvýkonnejšie auto – elektromobil EV6 GT so zrýchlením superšportu

5

Modelový rad EV6 sa rozširuje o športovú verziu Kia EV6 GT. Ide pritom o doteraz najvýkonnejšie sériové vozidlo značky. Nie je však len o výkone a jazdných vlastnostiach. Ponúka totiž dostatok priestoru, slušný dojazd či ultra-rýchle nabíjanie.

Kia EV6 GT má nad rámec svojich súrodencov výkonnejšie brzdy, optimalizované riadenie, na mieru prispôsobené zavesenie kolies či elektronický samosvorný diferenciál (e-LSD).  A prepracované boli aj jazdné režimy, pričom systém „umožňuje vodičom prispôsobiť si a doladiť zážitok z jazdy a optimalizovať ovládanie v rôznych podmienkach.“

Najvýkonnejšia sériová Kia má tiež 21-palcové zliatinové disky kolies s neónovými brzdovými strmeňmi. Vzadu nájdeme aerodynamický spojler či nový nárazník s difúzorom. A nový je aj predný nárazník. Napriek športovej charakteristike ponúkne vozidlo viac ako slušný batožinový priestor 480 l (1 260 l po sklopení zadných sedadiel). Pod prednou kapotou pritom nájdeme 20-litrový „kufrík“ alias frunk.

Pohonný systém

Určite neprekvapí, že Kia EV6 GT má pohon oboch náprav. Dva elektromotory pritom ponúkajú kombinovaný výkon 430 kW (z toho zadný motor 270 kW) a krútiaci moment 740 Nm. Vďaka tomu kórejská novinka zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 260 km/h.

Batéria, dojazd, nabíjanie

Ako sa dalo čakať, najvýkonnejšia verzia „EV-šestky“ je vybavená batériou s kapacitou 77,4 kWh. Tá zabezpečí dojazd 424 km (zrejme ide o odhad na základe cyklu WLTP). A 800V elektrická architektúra umožní ultra-rýchle nabíjanie. Kia pritom uvádza, že za optimálnych podmienok je možné batériu na príslušne výkonnej nabíjačke nabiť z 10 na 80 % za 18 min.

Elektromobil Kia EV6 GT má byť dostupný na objednávku „už teraz“, aj keď v slovenskom konfigurátore ani cenníku táto nová verzia zatiaľ nie je. Jej výroba začne v septembri a spustenie dodávok do Európy je naplánované na koniec tohto roka.

Zdroj: Kia

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový elektrický crossover Kia EV6 dostal „kompletný“ slovenský cenník
Špecifikácie odhalila aj nová Kia e-Niro, vrátane prvých cenoviek
Kia ponúkne 14 elektromobilov do 5 rokov. EV9 s dojazdom 540 km, „vstupný“ model či pickupy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Maximálka 260 km/h. Super. Presne dvojnásobok maximálky na diaľnici. Koľko vodičákov…?
    Pripomína mi to jeden vtip:
    Jeden chlap si celý život šetril na Porsche a s odchodom do dôchodku si ho kúpil.
    Išiel ho vyskúšať na diaľnicu – 130, 150, 180 km/h a – policajti za ním. Pridal na 230, 260 a policajti stále za ním.
    Vraví si – no čo, mám sa zabiť? Tak zastavil na kraji cesty, prišiel k nemu policajt a hovorí – ja som už počul všetky, ale skutočne všetky výhovorky. Ak mi poviete takú, ktorú som ešte nepočul, pustím vás.
    On hovorí – viete, moja manželka ušla pred 2 týždňami s policajtom a ja som si myslel, že mi ju chcete vrátiť.
    Policajt – pokračujte v jazde, prosím!

      • Zabudli ste, HENYO, na jeden detail – elektromobily majú veľmi nízko položené ťažisko, lebo majú batérie v podlahe, takže v zákrutách sedia na ceste „ako pribité“.
        Takže žiadna „tendencia odplávať v zákrutách“ sa proste nekoná.
        Snáď netreba ani pripomínať, že vzhľadom na aktuálnu hmotnosť majú dostatočne nadimenzované podvozkové časti a pneumatiky!

Pridajte komentár