Kia ponúkne 14 elektromobilov do 5 rokov. EV9 s dojazdom 540 km, „vstupný“ model či pickupy

0

Aj automobilka Kia zverejnila svoj nový strategický plán. Dnes už neprekvapí, že elektromobilita je jeho dôležitou súčasťou. Kórejci pritom načrtli, aké elektrické modely máme očakávať. A zverejnili aj prvé špecifikácie elektrického SUV Kia EV9, ktoré bude zrejme prvým z nových elektromobilov značky.

Kia predstavila svoje kľúčové ciele v rámci svojho plánu do roku 2030. Medzi ne patrí urýchlenie elektrifikácie a dosiahnutie predaja 2 mil. „eco-friendly“ vozidiel (BEV + PHEV + HEV) ročne do roku 2030 –  dominovať pritom majú batériové elektromobily (1,2 mil. ks ročne).

Ďalšími cieľmi sú rozšírenie oblasti konektivity áut a autonómneho riadenia, ako aj stať sa jednotkou na trhu s účelovými vozidlami (tzv. PBV).

Eco-friedly vozidlá značky Kia majú dosiahnuť 52-% podiel v rámci vlastného predaja áut do roku 2030. Na hlavných trhoch ako Kórea, Severná Amerika, Európa a Čína to má byť až 78 %. Batériové elektromobily majú na týchto trhoch dosiahnuť 45-% podiel v rámci predajov značky.

2 nové elektromobily ročne

Od budúceho roku má Kia v pláne uviesť na trh minimálne 2 nové plne elektrické modely ročne. Do roku 2027 má jej portfólio obsahovať 14 plne elektrických modelov. Napríklad v Európe sa pritom budú vyrábať malé a stredne veľké elektromobily, a to od roku 2025. Dúfame, že aj v slovenskom závode Kie pri Žiline.

Pôvodný nedávny plán pritom Kia rozšírila o 2 elektrické pickupy (dedikovaný model a model určený pre rozvojové trhy). Ten tretí nás bude zaujímať asi najviac. Má ísť totiž o „vstupný batériový model“. To by malo znamenať cenovo najdostupnejší elektromobil značky. Zatiaľ však o ňom nevieme nič.

Kia EV9

Naopak, konečne sa dozvedáme prvé „predbežné“ špecifikácie veľkého SUV Kia EV9, ktoré príde na trh budúci rok. Tento cca 5-metrov dlhý elektromobil má podľa výrobcu ponúknuť dojazd okolo 540 km, nabíjanie, ktoré za 6 min zabezpečí dojazd 100 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 s.

Kia EV9 bude prvý model vybavený softvérovými aktualizáciami na diaľku (OTA), ako aj systémom autonómneho riadenia „AutoMode“. Ten má okrem iného umožniť bezzásahovú jazdu na diaľnici.

Čo sa týka batérií, zdá sa, že Kia sa chce spoliehať najmä na dodávateľov. Batérie pre elektromobily však bude produkovať aj spoločný podnik v Indonézii, ktorého je súčasťou. Jedným z plánov pritom je do roku 2030 zvýšiť energetickú hustotu batérií o 50 % a znížiť systémové náklady o 40 %. Kórejci tiež predpokladajú, že budú potrebovať batériovú kapacitu 119 GWh ročne do konca tohto desaťročia.

Ďalším z cieľom kórejskej značky je dosiahnutie uhlíkovej neutrality do roku 2045. To by malo znamenať aj ukončenie výroby spaľovacích motorov. V Európe by mal byť pritom ukončený predaj spaľovacích áut značky v roku 2035, keďže to je plán materského koncernu Hyundai Motor.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Špecifikácie odhalila aj nová Kia e-Niro, vrátane prvých cenoviek
Hyundai oznámil ciele v oblasti elektromobility. Chystá 17 elektromobilov a ďalšie investície
Stellantis sa stane čisto elektrickou automobilkou najskôr v Európe. „Predstavený“ bol aj 1. elektrický Jeep

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár