Cena novej Kie Niro EV bude zrejme akceptovateľnejšia ako sa zdalo

12

Vo februári sme informovali o špecifikáciách novej generácie kompaktného elektrického crossoveru Kia e-Niro, pričom sme zverejnili aj prvé známe cenovky (viď pôvodné znenie článku nižšie). Tie sa týkali švédskeho trhu a na základe ich výšky sme dúfali, že ide len o špecifikum trhu. Aktuálne už poznáme cenu pre ďalší trh, a to nemecký. Vďaka tomu sa zdá, že by sme mohli očakávať vo všeobecnosti oveľa prijateľnejšie ceny.

Na začiatok uvádzame, že je čoraz pravdepodobnejšie, že aj u nás bude nová Kia e-Niro niesť meno Kia Niro EV. Tak sa volá v rámci švédskeho trhu a dnes už vieme, že aj v rámci nemeckého trhu, kde prvá generácia niesla názov e-Niro.

Okrem informácie o cene prichádzajú z Nemecka aj správy ohľadom ceny tohto elektromobilu na tamojšom trhu, kde je už novinka dostupná na objednávku, informoval web Ecomento. Cena pritom začína na 39 990 € (s 19-% DPH a bez započítania miestnych dotácií), čo je podstatne menej ako v prípade švédskej štartovacej ceny – cca od 47 000 € po prepočte. Dá sa pritom povedať, že nemecká cena zhruba korešponduje s cenou prvej generácie na našom trhu, pokiaľ sa bavíme o porovnateľnej verzii v časoch pred jej výpredajom.

To sa zdá byť aktuálne dobrou správou, keďže viacerí výrobcovia elektromobilov v tejto dobe podstatne zvýšili ceny viacerých svojich elektrických modelov. Nepredbiehajme však a počkajme si na slovenské ceny a informácie ohľadom základnej výbavy, ktorá tiež môže zamávať s celkovou hodnotou. Kia Niro EV má doraziť na nemecký trh v júli tohto roku, kedy sa dočkáme u nás, zatiaľ nevieme.

Ďalšie súvisiace informácie o modeli Kia Niro EV nájdete v nasledujúcom texte pôvodného článku z 21. februára.


Pomerne úspešný model Kia Niro, ktorý je dostupný v hybridnej, plug-in hybridnej aj plne elektrickej verzii, dostane tento rok svojho nástupcu. Jeho vzhľad sme síce spoznali dávnejšie, až teraz však Kórejci zverejnili špecifikácie svojej novinky, vrátane elektromobilu Kia e-Niro / „Niro EV“.

Zdá sa, že prvým trhom, na ktorý sa nová Kia Niro pozrie, bude ten švédsky. Veď odtiaľ prichádza prvá oficiálna tlačová správa, ktorá zmieňuje špecifikácie novinky, ako aj ďalšie dôležité informácie. Za upozornenie na túto „tlačovku“ pritom vďačíme webu Insideevs.

Zameriame sa pritom najmä na informácie ohľadom plne elektrickej verzie, ktorú výrobca v spomínanej tlačovej správe označuje ako Kia Niro EV. My však budeme ďalej používať modelové meno e-Niro, pretože v našom regióne sa súčasná verzia predáva pod týmto názvom.

Zverejnené špecifikácie

Kia uvádza, že nové Niro narástlo vo všetkých smeroch. Zatiaľ však odhalila len údaj o rázvore, a to 2 720 mm (+ 20 mm). To sa malo prejaviť na vnútornom priestore, napr. v zadnej časti, kde majú mať pasažieri viac miesta na nohy. Väčší je aj batožinový priestor, a to 495 l, vrátane predného 20-litrového „frunku“ (celkovo + 44 l). Nové hybridné verzie pritom ponúkajú menšie „kufre“, a to 451 l (HEV), resp. 348 l (PHEV).

Výkon elektromotora aj kapacita batérie sú v podstate rovnaké ako v prípade súčasnej top verzie – 150 kW, resp. 64,8 kWh. Max. krútiaci moment však značne klesol, a to na 255 Nm oproti 395 Nm. Odhadovaný dojazd, ktorý zatiaľ nebol homologovaný, je 463 km (WLTP). Súčasný model ponúka 455 km (WLTP).

Čo sa týka nabíjania, novinka sa má za ideálnych podmienok nabiť z 10 na 80 % za 43 min. Dúfame pritom, že ponúkne lepší termo manažment batérie eliminujúci tzv. „coldgate“ a konzistentnejší nabíjací výkon na verejných DC nabíjačkách ako súčasná verzia, ktorá sa oficiálne nabije z 20 na 80 % za 42 min.

„Švédska“ cena nepoteší

No a spoznali sme aj švédske ceny. Verzia v základnom stupni výbavy začína po prepočte na cene cca 47 000 €. V top výbave je to cca od 51 000 €. A to je podstatne viac ako v prípade súčasných verzií na slovenskom trhu. Snáď ide o špecifikum trhu či úvodnej série, pretože tieto ceny sa vo všeobecnosti nezdajú byť moc konkurencieschopné. A to aj voči modelom z vlastných radov.

Veď elektromobil úplne novej generácie Kia EV6 začína u nás na cene necelých 44 000 €, pričom za sumy podobné novému e-Niru sú dostupné podstatne lepšie verzie. A súčasné e-Niro s v podstate rovnakými základnými technickými špecifikáciami vyjde v SR v aktuálnej akcii na cca 40 000 € (inak 41 290 €). Otáznou však samozrejme je ponúkaná výbava.

Nová Kia Niro je vo Švédsku už dostupná na objednávku. Prvé dodávky majú byť spustené v lete.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nový elektrický crossover Kia EV6 dostal „kompletný“ slovenský cenník
Hyundai modernizuje svoju vlajkovú e-loď Ioniq 5. Týka sa to aj kapacity batérie a nabíjania
Hyundai a Kia predstavili koncepty chystaných elektrických SUV Ioniq 7 a EV9

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Napriek tomu že ide o nové auto, v skutočnosti to je mimoriadne zastaralá a neefektívna konštrukcia. Bohužiaľ, Kia nezvláda prechod na BEV. Evidentné je to na katastrofickej pozícii na čínskom trhu. Ak nezmenia prístup, čínske automobilky ich budú vyučovať aj v EU.
    Mať dobrý iba jeden model BEV a ani s ním nevedieť dostatočne penetrovať trh je sebevražda.
    Sú blízko krachu, ako Renault…

    • Naopak ja to nevidím až tak tragicky, predaje bev im rastu aj tých zastaraných nirov, v spomínanom švédsku predbehli Teslu.. čo je pravda, že nábeh výroby egmp platformy je dosť pomaly,, vw s mebom je dosť rýchlejší, Tesla je samozrejme iná liga a keď začne chrliť giga Berlín, len potom sa budú musieť začať v európe predávajúce automobilky obracať.. ešte horší nábeh výroby bev má toyota..

      • Takže si to zhrňme Viliam:
        1. Nevedia škálovať výrobu na starej platforme.
        2. Nevedia škálovať výrobu na novej platforme.
        3. Nemajú LFP.
        4. Na vysoko konkurenčnom čínskom trhu sú v úpadku, čo je indikátor pre zbytok sveta.
        5. Nemajú ohlásené významné investície do BEV (na rozdiel od VW a Ford).

        Čaká ich žiarivá budúcnosť, preto v zhone menili top manažment 🙂

        • Kia je blízko krachu…, Vy ste odborník….teda ak by ste boli, toto by ste nenapísali, tak isto by ste vedeli, že Čína bojkotuje kórejské značky, a aj by ste vedeli, že Kia bude mať v roku 2025 celkom 11 elektromobilov, ku 3, ktoré má teraz. Ale keby ste to vedeli, tak by ste nenapísali tie bludy čo ste napísali……

        • 1+2, podcenili dopyt, ako dalsich x vyrobcov, vratane tesly
          3, baterie maju take,ake si objednaju od LG chem alebo SK inov., koncern hyundai baterie zial nevyraba sam, podobne aj tesla do vacsiny aut baterie dovaza
          4, na cinskom trhu su v upadku vsetci okrem toyoty (z nejakeho podivneho dovodu) a tesly
          5, nejde o to,ci investicie ohlasite,ale ci ich spravite, co sa tyka EGMP platformy, tak ja je vyrazne lepsie ako pri Forde a mierne lepsia ako MEB

          • Ja zase doplním:
            3. LG a SK inov. strácajú trhový podiel. Nevedia škálovať výrobu. Plus obrovský problém s kvalitou LG. Toto sa prenáša na Kia a koncern ako taký.
            4. Čínsky BEV trh je najväčší a nevyspelejší na svete. Udáva trendy, ktoré sa neskôr prelejú aj na iné trhy. Kto nie je konkurenčne schopný v Číne, bude mat neskôr problém všade. Platí to aj pre KIA.
            5. Veľké firmy sú kótované na burze a musia ohlasovať takéto extrémne investície. Nemôžu to urobiť len tak, ako malé firmy.

            To že platforma EGMP je lepšia ako konkurencia, z pohľadu finančného úspechu nič neznamená, keďže sa vyrába v miniatúrnych sériách.

            Z uvedeného vyplýva, že Kia má výrazné vnútorné problémy, ktoré vyústili v razantnú výmenu top manažmentu. Takéto razantné kroky sa nedejú bez významnej príčiny.

        • a este dodam,zeby nam (myslim slovensku) pomohlo,ak by zacali na egmp platforme montovat auta aj v teplicke,,zialbohu, v blizkosti nemaju relevantneho dodavatela baterii, ale to nema zatial ani VW group a ti rozbehli vyrobu na MEB na plne obratky. vzhladom k importnemu clu by sa vyroba premioviek oplatila priamo v europe..

          • K tomuto dodám, že predaje ICE sú v EU relatívne stabilné. Extrémne však rastie dopyt po BEV. Marže na BEV sú momentálne veľmi vysoké, ak ste kompetentný výrobca. BEV je v podstate jediná trhová príležitosť na realizovanie extra zisku a šanca na budúce prežitie. V EU okrem marketingových drístov iba Tesla, VW a Ford alokovali a ohlásili také investície, ktoré môžeme označiť za transformačné. Ostatní sú vo vleku udalostí, ako Nokia…
            A budú za to tvrdo platiť, ako napríklad technicky (účtovne) skrachovaný Renault v roku 2021.

  2. Chlapi, neviem, kto a koľko z vás má pravdy vo svojej argumentácii. To sa ukáže neskôr. Pritom som rád, že sa do tejto debaty nepriplietol nik z hrubými názormi a výrazmi, a tak by to malo zostať, aj keď s druhými nesúhlasíme ,,,,

  3. By ma zaujímalo čo za matroš tam berú. Tie ceny sú totálne mimo za tie technológie. Ešte rok dva dozadu ok ale teraz je na trhu viac oveľa lepších elektromobilov za takú cenu. Zákazníci sa určite pobijú.

    • Mário, zákazníci sa o BEV naozaj bijú, previs dopytu oproti ponuke je podstatne väčší, ako pri ICE. Preto majú BEV podstatne dlhšiu dodaciu lehotu a vyššie ceny, ako ICE. Podobný trend je aj v Číne. Jednoducho priemerný obyvateľ Číny a Európy si zrátal, že chce BEV. Veľa firiem však transformáciu úmyselne brzdí. Bude veľa porazených, ktorí boli včerajší víťazi…

  4. Tak článok z 21.02.2022 pán Bakša ponechal aj s vtedajšou diskusiou! Páni IK a Wiliam, máme koniec mája, stále platia vaše tvrdenia a argumenty bez zmeny a doplnenia?!

Pridajte komentár