Slovenský Inobat spustil výrobu batérií. SR sa tak dostáva na exkluzívny zoznam

8

Slovenská spoločnosť Inobat, ktorá sa špecializuje na batérie pre elektromobily na mieru, oznámila významný míľnik. Spustila totiž výrobu prvých batériových článkov, čím sa zaradila k pár európskym krajinám, ktoré dokázali niečo podobné.

Inobat informuje, že sa im v závode vo Voderadoch podarilo vyrobiť prvé batérie „Made in Slovakia“. A dodáva, že spoločnosť získala všetky potrebné certifikáty a začala produkciu prvých vysoko výkonných batériových článkov.

Vďaka tomuto míľniku sa Slovenská republika pripojila k Švédsku, Nórsku, Nemecku a Francúzsku len ako piata európska krajina, ktorá je „schopná vyrábať certifikované batériové články s európskym know-how“, uvádza Inobat vo svojej tlačovej správe.

„Batérie nielen vyrábame, ale aj navrhujeme a prispôsobujeme potrebám každého zákazníka. Tento proces si vyžaduje výnimočné znalosti a špecializované zručnosti a som hrdý, že sme ho vyvinuli práve na Slovensku,“ povedal šéf spoločnosti Inobat, Marián Boček.

Batériový článok „E33“

Podrobnosti o vyrábaných batériových článkoch Inobat žiaľ aktuálne neuviedol. V polovici minulého roka však informoval, že ich batériový článok „E33“ prešiel testami nezávislého laboratória a môže byť bezpečne odoslaný prvým zákazníkom. Dizajn článku bol podľa Inobatu navrhnutý na mieru, a to s ohľadom na poskytovanie vysokého výkonu počas dlhšej doby. Má tak byť vhodný pre výkonné elektromobily.

Batériový článok E33 má „vreckový“ tvar, kapacitu 31 Ah, gravimetrickú energetickú hustotu až 328 Wh/kg (a očakáva sa zvýšenie na 340 Wh/kg), kontinuálne vybíjanie koeficientom 10C či schopnosť nabiť sa z 10 na 80 % za 15 min. A nevyžaduje špecializovaný systém chladenia.

inobat auto baterie elektromobily slovensko

Zdroj ilustračnej fotografie: Inobat Auto

Gigafactory Šurany

Ako sme tiež už informovali, dobrou správou je aj to, že spoločný podnik spoločností Inobat a Gotion, „Gotion InoBat Batteries“, sa rozhodol vybudovať plánovanú veľkú továreň na batérie na Slovensku. Konkrétne v Šuranoch.

Táto „gigafactory“ by mala zaberať plochu 65 ha, zamestnať cca 1 500 ľudí a v rámci prvej fázy dosiahnuť produkčnú kapacitu 20 GWh ročne (s potenciálom rozšírenia na 40 GWh ročne). Podľa spoločnosti Gotion InoBat Batteries má ísť o najmodernejšiu továreň svojho druhu na svete, ktorá bude mať nulovú uhlíkovú stopu. Výroba v tejto továrni by mala začať v 2. štvrťroku 2026 a naplnenie plnej produkčnej škály sa očakáva v roku 2027.

inobat

Zdroj ilustračného rendra: Inobat

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku by sa mohli vyrábať batériové „superčlánky“ s technológiou solid-state
„Cenová vojna“ sa má týkať už aj batérií do elektromobilov. Koľko majú stáť LFP batérie?
Tesla a CATL spolupracujú na batériách s rýchlejším nabíjaním
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. „Ťažko povedať!“ Každá líška svoj chvost chváli! Bolo by dobré vedieť, komu bude InoBat batérie dodávať! Hneď by bolo jasnejšie!!! 🙂

  2. A ja nebudem skeptický a budem držať palce. Snáď sa raz dočkáme elektromobilu Made in Slovakia s batériami Made in Slovakia 🙂 To, že získali čínskeho investora, je zlyhanie európskych firiem, Inobat sa chytil príležitosti. Držím palce.

  3. Prijemna sprava.
    Nie len vyroba ale aj vyvoj na Slovensku.
    Este ak by sa začali vyrabať aj nejake LFP na slovensku, ale nie len do aut ale aj ako domace uložiska k FVE.
    Domace uložisko k FVE je zaujimava oblasť pre vačšiu časť slovakov.

  4. Vyborne, gratulujem Inobatu za dolezity milnik.
    Doverujme, ale tiez preverujme. Ocenil by som, a verim, ze nie sam, viac info o chemii, velkosti, vykonoch jednotlivych clankov, moznosti skladania do packov, ale hlavne: vysledky testov cyklovania baterie, ktora nepotrebuje chladenie, ohrev, co by mohlo byt rozhodne prevratne.
    Pretoze z Nissan leaf vieme, ze bez to pasivny „pristup“ daleko neviedol.

Pridajte komentár