Tesla a CATL spolupracujú na batériách s rýchlejším nabíjaním

0

Najväčší výrobca batérií pre elektromobily na svete, CATL, uviedol, že spolupracuje so spoločnosťou Tesla na batériách s rýchlejším nabíjaním.

Bloomberg dnes sa základe rozhovoru s predsedom spoločnosti CATL Robinom Zengom informoval ohľadom ďalšej spolupráce spoločností Tesla a CATL. V rámci nej CATL pracuje na rýchlejšom nabíjaní batérií pre spoločnosť Tesla.

Táto spolupráca sa týka najmä „novej elektrochemickej štruktúry, ktorá umožňuje vysokorýchlostné nabíjanie“. Nové batérie, resp. presnejšie batériové články budú pritom súčasťou dodávok pre americkú továreň Tesly Giga Nevada.

Zeng tiež potvrdil, že CATL dodáva stroje a zaradenia pre továreň Giga Nevada. Bloomberg pritom minulý mesiac na základe nemenovaných zdrojov informoval, že Tesla sa snaží rozšíriť produkciu batérií v Nevade vďaka výrobným zariadeniam od CATL.

Technológia CATL Shenxing?

Žiaľ, podrobnejšie informácie ohľadom nových batérií s rýchlym nabíjaním Bloomberg nespomína. Môžeme tak zatiaľ len špekulovať. Na základe nám doteraz známych informácií sa môže zdať, že spomínaná spolupráca by mohla súvisieť napr. s batériovou technológiou „Shenxing Superfast Charging Battery“, ktorú CATL predstavil v lete minulého roku.

CATL Shenxing má byť podľa výrobcu prvou LFP batériou na svete, ktorá podporuje nabíjanie koeficientom 4C. Tzn., že batériu je možné nabíjať výkonom, ktorý je 4-násobkom hodnoty jej kapacity. Takže napr. batéria s kapacitou 80 kWh by sa mohla nabíjať max. výkonom 320 kW.

catl shenxing

Zdroj obrázku: CATL via Cnevpost.com

CATL v prípade batérie Shenxing sľubuje, že počas 10 min nabíjania je možné získať energiu, ktorá zabezpečí vozidlu dojazd 400 km (zrejme podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC). Samozrejme, konkrétny dojazd bude závisieť aj od konkrétneho modelu.

catl shenxing

Zdroj: CATL

Prednosťami technológie Shenxing majú byť aj nová grafitová anóda, nové zloženie elektrolytu, tenší a bezpečnejší separátor, lepší transport iónov, znížená tvorba tepla, nový pokročilý systém riadenia batérie (BMS) či zlepšený nabíjací výkon v chlade (nabitie na 80 % pri -10°C za 30 min).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily Tesla majú dostať novú LMFP batériu „M3P“
Samsung chystá batérie s 9-min nabíjaním, životnosťou 20 rokov či solid-state technológiou
Monočlánková li-metal batéria od 24M má priniesť dojazd 1 600 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár