Elektrický Hummer bol predstavený v SUV verzii. Spoznali sme aj ceny

7

Po pickupe sme sa dočkali predstavenia nového modelu Hummer aj vo verzii SUV, ktorá nesie označenie GMC Hummer EV SUV. Aj tento model je plne elektrický a ponúkne extrémne parametre a zaujímavé funkcie.

Koncern General Motors (GM) vzkriesil značku Hummer, aby ukázal, že to myslí s transformáciou smerom k elektromobilite vážne. Veď nové modely Hummer budú dostupné len s čisto elektrickým pohonom. GMC Hummer EV SUV pritom vyrástol na úplne novej koncernovej „e-platforme“ Ultium, na základoch ktorej vznikne až 30 plne elektrických modelov. A niektorých z nich sa dočkáme aj v Európe.

Neprekvapí, že ide o plnohodnotný offroad s množstvom užitočných funkcií pre jazdu v teréne. V rámci balíka Extreme Off-Road budú zahrnuté napr. 18″ disky kolies s 35″ pneumatikami, opancierovaný podvozok (robustné oceľové pláty), kamery pre sledovanie terénu pod vozidlom či „rock sliders“. Štandardom v rámci prvej dostupnej verzie Edition 1 budú 22″ prémiové kolesá.

Rovnako ako skôr predstavený pickup GMC Hummer EV, aj SUV verzia ponúkne 5 miest na sedenie či zaujímavú funkciu CrabWalk, ktorá umožní natočenie predných a zadných kolies pod rovnakým uhlom a diagonálnu jazdu pri nízkej rýchlosti.

Predbežné špecifikácie

Elektromobil Hummer EV SUV bude dostupný v 3 verziách, plus limitovanej úvodnej edícii Edition 1 (2 varianty). Tie by mali disponovať 2 až 3 elektromotormi, výkonom 625 až 830 koní, krútiacim momentom 10 000 až 15 600 Nm, zrýchlením z 0 na 60 mph (97 km/h) za cca 3,5 s (3-motorové verzie), dojazdom 400 až 480 km (zrejme podľa EPA) či podporou rýchlonabíjania výkonom až 300 kW (800V architektúra). Spomínané údaje sú väčšinou predbežnými odhadmi na základe počítačovej analýzy a simulácie.

hummer ev suv specifikacie

Zdroj: GMC

Elektrický offroad s karosériou typu SUV bude v prvých verziách dostupný až od roku 2023. Napriek tomu sme dosť netradične, vo veľkom predstihu, spoznali štartovacie ceny jednotlivých verzií, ktoré sa pohybujú v rozsahu 79 995 až 110 595 $ (bez DPH).

Zdroj: GM

SÚVISIACE ČLÁNKY:
GM pracuje na batériách, ktoré majú elektromobilom zabezpečiť dojazd takmer 1 000 km
Elektrický Cadillac Lyriq so zaujímavou cenovkou má byť dostupný aj v EÚ
GM chystá 30 „lacnejších“ globálnych elektromobilov s dojazdom až 725 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Od ultimatívneho elektrického SUV by som ako majiteľ požadoval 4 motory. Kontrola trakcie by bola podstatne lepšia. Naopak natáčanie kolies je vynikajúci bonus, ktorá väčšina konkurencie nemá. Je skvelé nie len v teréne, ale hlavne v meste, kde sa bude bohužiaľ asi väčšinovo používať.

    Keď sa pozriete na parametre zrýchlenia a hmotnosť, v kombinácii s pipinkami mafiánov za volantom, pribudne ešte veľa nevinných mŕtvych…

    • To si veru trafil IK s tými pipinkami..
      Podľa toho čo vidím a cítim niekedy ako spolujazdec, by som v dnešnej dobe zaviedol povinné pravidelné testovacie jazdy kvôli bezpečnosti s nepodplatitelnymi inštruktormi. (zrejme ostane len snom)
      A tu nehovorím len o mladých vodicoch, ktorý si myslia, že vedia bezpečne šoférovať.. Často ide aj o „skúsených“, ktorí majú najazdené 100tisice km.
      Jednoducho nepoužívajú zotrvačnost, brzdia tam, kde to netreba, tvoria zbytočné zápchy a vytvárajú pre ostatných veľmi nebezpečné situácie. A to už vonkoncom nehovoriac o nejakej ekologickej jazde.
      Preto si myslím, že autonómne riadenie je nielen technickou výzvou, ale hlavne nevyhnutnosťou kvôli bezpečnosti a plynulosti premávky.
      Pipinky by sa tak počas jazdy mohli úplne naplno venovať tomu, čomu sa venujú dnes len na 80% – maľovaniu a obzerani si tváričky v zrkadielku a mobilčekoch.

Pridajte komentár