GM pracuje na batériách, ktoré majú elektromobilom zabezpečiť dojazd takmer 1 000 km

1

Koncern GM pomerne nedávno oznámil upgradované plány v oblasti elektromobility, ktoré sa z časti týkajú aj Európy. Tie pritom patria medzi najambicióznejšie v rámci „tradičného“ automobilového priemyslu. A General Motors chce stavať na pokročilých batériových technológiách, vrátane Li-Metal (lítium-kovových) akumulátorov.

GM, ktorý ešte len pripravuje produkciu svojich batérií Ultium, hlási, že už pracuje na batériách novej generácie. Tie majú vzísť zo spolupráce so spoločnosťou SolidEnergy Systems a majú mať podstatne lepšie vlastnosti za nižšiu cenu.

Prvá generácia batérií Ultium, ktorá bola vyvinutá spolu so spoločnosťou LG Chem, bude prvýkrát použitá v elektromobiloch GMC Hummer EV a Cadillac Lyriq. Minimálne druhý menovaný sa pritom dostane aj na európsky trh. A Európania sa dočkajú aj ďalších koncernových modelov.

Podľa GM prinesú tieto batérie elektromobilom dojazd až 725 km (zrejme podľa cyklu EPA). To však americkému koncernu nestačí, a tak pracuje na batériách Ultium novej generácie. Tentokrát spoločne so spoločnosťou SolidEnergy Systems, ktorá má byť lídrom v oblasti lítium-kovových batériových technológií a softvéru pre správu batérií pomocou umelej inteligencie.

Nejde však o solid-state batérie, ako by sa mohlo sa zdať, pretože ich elektrolyt je kvapalný. Každopádne majú mať až dvojnásobnú energetickú hustotu a výrobné náklady nižšie o 60 %, uvádza prezident GM, Mark Reuss. Batérie by pritom mali priniesť elektromobilom amerického koncernu dojazd 500 až 600 míľ (805 až 966 km).

Testy v laboratóriu

Obe spoločnosti vybudujú produkčný závod v Massachusetts, pričom prototypy li-metal batérie sa v ňom majú vyrobiť do roku 2023. Vyvíjaná batéria má aktuálne za sebou 150 000 simulovaných km v laboratórnych podmienkach.

Koncernu GM sa určite zídu nové batérie, keďže do roku 2025 chce v rámci celého sveta uviesť na trh 30 elektrických vozidiel „všetkých veľkostí, tvarov a cien“. Na naplnenie tohto cieľa si pritom vyčlenil 27 mld. $. Ide pritom o jeden z krokov na ceste k vyradeniu spaľovacích áut z predaja, ktoré si americká automobilka naplánovala na rok 2035.

Zdroj: Motortrend

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Hummer sa dočkal predstavenia. Tesla Cybertruck má „konkurenciu“
GM chystá 30 „lacnejších“ globálnych elektromobilov s dojazdom až 725 km
Elektrický Cadillac Lyriq so zaujímavou cenovkou má byť dostupný aj v EÚ

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. 1.000 km by mala byť akási magická technická hranica dojazdu na plne nabitú batériu! Všetky ďalšie zvyšovania parametrov batérií včítane kapacity, by sa potom mali premietať do menších rozmerov, hmotnosti a ceny za kWh.

Pridajte komentár