Zdá sa, že japonské automobilky sa začínajú prebúdzať do reality, v ktorej sa javia ich doterajšie predpoklady o veľmi pomalom prechode na elektromobilitu ako mylné. To sa týka aj spoločnosti Honda, ktorá aktuálne otvorene priznala, že v tejto oblasti zaostáva za čínskou konkurenciou. Pred pár dňami pritom predstavila ďalšie plány ohľadom elektrifikácie.
Elon Musk minulý rok uviedol, že Čína je lídrom v oblasti elektromobilov. Taktiež povedal, že najväčšia konkurencia spoločnosti Tesla pochádza z tejto krajiny. Uznávaný odborník na automobilový priemysel Sandy Munro zas v roku 2021 uviedol, že tradičné automobilky v rámci elektrifikácie zlyhali a teraz musia doháňať zameškané. Preto si myslí, že niektoré z nich „budú nakopané čínskymi automobilkami do zadku“.
A aktuálne v tomto smere zaujali vyjadrenia popredných predstaviteľov automobilky Honda, o ktorých informoval portál Automotive News, na čo upozornil Insideevs. Šéf Hondy Toshihiro Mibe na brífingu spoločnosti povedal, že ich vedenie bolo nemilo prekvapené tým, čo videlo na nedávnom autosalóne v čínskom Šanghaji.
Toto podujatie malo totiž podľa Mibeho ukázať, že čínski výrobcovia elektromobilov sú pred Hondou viac, ako očakávali. A dodal: „Premýšľame o spôsoboch, ako im vzdorovať. Ak sa tak nestane, túto súťaž prehráme. Uvedomili sme si, že mierne zaostávame, ale sme odhodlaní zvrátiť situáciu.“ Šéf Hondy pritom prisľúbil urýchlenie globálneho reštartu spoločnosti od roku 2025.
Prevádzkový riaditeľ spoločnosti Honda Shinji Aojama zas povedal, že Číňania ich v rámci šanghajského autosalónu ohromili. Ako uvádza Automotive News, na tejto výstave áut debutovalo okolo 100 modelov, z toho 70 bolo plne elektrických a väčšina z nich pochádzala od čínskych výrobcov. Stánky čínskych automobiliek mali byť pritom z hľadiska návštevníkov plnšie ako stánky tradičných globálnych značiek.
Plány Hondy v oblasti elektromobilov
Honda začiatkom roka oznámila, že podporí urýchlenie svojej elektrifikácie prostredníctvom úplne novej divízie pre rozvoj elektrifikácie. Tá „bude konsolidovať funkcie obchodnej stratégie a vývoja batériových elektromobilov v rámci automobilového podnikania, ako aj funkcie vývoja a elektrifikácie v rámci motocyklového podnikania a podnikania s energetickými produktmi, a to s cieľom ďalej posilniť a urýchliť elektrifikačný biznis spoločnosti Honda.“
A pred pár dňami Honda opäť predstavila svoje elektrifikačné plány. Potvrdila pritom, že sa chce stať plne elektrickou značkou do roku 2040. V Číne sa tak má stať do roku 2035, pričom do roku 2027 sa pre tamojší trh chystá predstaviť 10 elektromobilov. Prvé 3 modely prídu na trh do konca budúceho roku.
- Zdroj: Honda
- Zdroj: Honda
- Zdroj: Honda
V USA začne Honda budúci rok predávať 2 elektromobily vyvinuté v spolupráci s GM (jeden z nich je na obrázku nižšie). A až v roku 2025 sa dočkáme modelu postaveného na novej platforme spoločnosti Honda určenej špeciálne pre elektromobily. Pôjde pritom o „stredne veľké až veľké SUV“.
- Zdroj: Honda
- Zdroj: Honda
- Zdroj: Honda
Pre domáci Japonský trh chystá do roku 2026 štyri prevažne malé elektromobily. Európu v tejto súvislosti aktuálne opäť nespomína. K e-modelom pre Európu sa Honda naposledy vyjadrila pred vyše rokom. Vtedy uviedla, že v rámci najbližšieho obdobia chystá 4 nové elektrifikované modely, z toho len 1 elektromobil – SUV segmentu B, ktorého predzvesťou je prototyp Honda e:Ny1. Nuž, snáď ide len o ticho pred „reštartom“ pôvodného plánu, ktorý prinesie elektrickú ofenzívu.
- Honda e:Ny1. Zdroj fotografie: Honda
- Honda e:Ny1. Zdroj: Honda
Mimochodom Honda zhruba pred rokom oznámila, že do roku 2030 chce uviesť na trh 30 elektrických modelov, vrátane vodíkových áut. Tie majú pokryť „všetky segmenty“, a to od mini-vozidiel až po vlajkové lode. V pláne je pritom dosiahnutie produkcie na úrovni 2 mil. ks ročne.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda odhalila 2 elektrické prototypy a 1 koncepčný elektromobil. Sériové verzie prídu onedlho
Honda avizuje cenovo dostupnejšie elektromobily vďaka solid-state batériám
Čínski výrobcovia elektromobilov majú obrovskú konkurenčnú výhodu, rastú v Európe a dominujú domácemu trhu
Jeden komentár
Aby sme lepšie pochopili slová šéfa Hondy Toshihiro Mibe a prevádzkového riaditeľa spoločnosti Honda Shinji Aojama, radi by sme si, pán Bakša, prečítali viac článkov a hodnotení zo šanghajského autosalónu!