Redakcia Top Gearu mala ako prvá možnosť otestovať predprodukčnú verziu elektromobilu Honda e. Tá má byť pritom takmer na 100 % zhodná so sériovým vozidlom. Čo na ňu hovorí?
Honda e je 5-dverový mestský hatchback, ktorý bol vyvinutý pre Európu. Do výroby pôjde ešte v tomto roku, pričom dodávky budú spustené začiatkom budúceho roka.
Top Gear na úvod svojho článku uvádza, že nemôže o vozidle povedať nič iné, ako že je veľmi dobré. V závere dodáva, že je to elektromobil, ktorý chcete vlastniť. A to nielen kvôli priateľskému a rozkošnému vzhľadu či dôraze na dosiahnutie „emocionálnej dynamiky.“
Vedúci projektu Honda e Kohei Hitomi pre Top Gear povedal, že trendom v oblasti elektromobility je súperenie v oblasti dojazdu. Oni však nechceli ísť touto cestou, pretože tzn. väčšie a ťažšie batérie. A to je podľa nich v rámci mestských elektromobilov kontraproduktívne. Honda pritom verí, že vyše 200 km dojazd a nabitie batérie na 80 % za 30 min, sú pre vozidlá tohto typu dostatočné.
Prekvapivý priestor vpredu
Redaktor Top Gearu Craig Jamieson hovorí, že polomer otáčania vozidla je až smiešne malý (4,3 m), keďže dosahuje len o 40 cm viac ako samotné vozidlo na dĺžku. Tzn., že Honda e je kratšia ako „mini-model“ Jazz. Napriek tomu nemusí vodič s výškou 193 cm posunúť predné sedadlo dozadu na doraz.
Sklamaním pritom nemôže byť menej miesta na zadných sedadlách, ktoré sú podľa neho určené mladším a štíhlejším a ani menší kufor. Veď predsa len je to vozidlo, ktoré je kratšie ako Honda Jazz (3 995 mm).
Interiér
Interiér Hondy e vyzerá podľa Top Gearu, s výnimkou niektorých detailov, brilantne. Sedadlá sú síce vyrobené z recyklovaných plastov, materiál však pôsobí ako plyš. Navyše majú ponúknuť vodičovi taký „grip“, ako by bol k ním prilepený sekundovým lepidlo.
Jazdné vlastnosti
Podľa Top Gearu sa absencia ťažkej batérie prejavuje na jazdných vlastnostiach elektromobilu Honda e veľmi pozitívne. Za každých podmienok zostáva vozidlo zarputilo neutrálne. Ochotne mení smer a neprekvapuje žiadnymi excentricitami. Je skratka vyvážené a neutrálne, bez ohľadu na zrýchlenie, brzdenie a zatáčanie. Brzdy sú pritom dobré.
Zrýchlenie
Honda e má byť z hľadiska zrýchlenia z 0 na 100 km/h lepšia ako väčšina mestských spaľovákov. Veď stovku dosiahne za cca 8 s. Ako hovorí Top Gear, nejde teda o žiadnu Teslu. Pocitovo je bližšie k modelom ako Nissan Leaf a Renault Zoe.
V prípade mestských vozidiel je však oveľa dôležitejšia akcelerácia do nižších rýchlostí, napr. 50 km/h, pričom sme presvedčení, že v tejto disciplíne by Honda e porazila aj mnohé spaľovacie športiaky. A to najmä vďaka krútiacemu momentu 300 Nm, ktorý je dostupný od 1. otáčky, ako aj podľa Top Gearu výbornej trakcii.
Zdroj: Top Gear, titulná fotografia: Honda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Honda E ponúkne virtuálne spätné zrkadlá v štandarde
Top Gear: Teslu Model 3 chcete, pretože je lepšia vo všetkých smeroch
Elektromobil s dojazdom 300 km za 15 000 €? Áno, Honda Jazz EV