Automobilka Honda svojim elektromobilom Honda e aj naďalej prekvapuje. Sériové vozidlo sa totiž nebude moc odlišovať od pomerne odvážneho prototypu. Ako prvé vozidlo na svete ponúkne v štandardne virtuálne spätné zrkadlá, ktoré pozostávajú z kamerového systému. A to nie je všetko.
Virtuálne spätné zrkadlá pomáhajú podľa Hondy vozidlu zachovať moderný, čistý a jednoduchý dizajn. To však nie je ich hlavný zmysel. Zabezpečujú totiž lepšiu viditeľnosť, aerodynamiku a nezvyšujú celkovú šírku vozidla, keďže neprekračujú oblúky kolies.
Kompaktné postranné kamery prenášajú obraz na dva 6-palcové displeje, ktoré sú umiestnené po stranách palubnej dosky. A to z dôrazom na ergonómiu. Vďaka systému je navyše zabezpečený výborný výhľad z vozidla, ktorý nenarúšajú klasické „veľké“ spätné zrkadlá.
Lepšia aerodynamika
Virtuálne spätné zrkadlá prinášajú elektromobilu Honda e až 90 % zlepšenie vlastností v oblasti aerodynamiky ako v prípade konvenčného riešenia. V kontexte celého vozidla je aerodynamický prínos na úrovni 3,8 %, čo zvyšuje účinnosť pohonu a pridá pár kilometrov na dojazde. A navyše sa minimalizuje aerodynamický hluk, ktorý je v prípade bežných „späťákov“ dosť výrazný vo vyšších rýchlostiach.
Postranné kamery sú pritom „zapuzdrené“ tak, aby sa zabránilo zachytávaniu kvapiek vody na ich povrchu počas dažďa. K tomu tiež napomáha hydrofóbny film.
Lepšia viditeľnosť
Ako sme už spomínali, virtuálne spätné zrkadlá prinášajú vodičovi elektromobilu Honda e zlepšenú viditeľnosť. A to ide ruka v ruke s vyššou bezpečnosťou. Vodič si môže zvoliť režim klasického zobrazenia, ktorý v porovnaní s konvenčnými zrkadlami zmenšuje mŕtvy uhol o 10 % alebo širokouhlý režim so znížením mŕtveho uhla o 50 %. Pri spiatočke sa prepnú kamery do cúvacieho režimu a umožnia výhľad zabezpečujúci komfortné parkovanie.
Displeje, na ktoré sa premieta obraz z kamier, regulujú svoj jas automaticky na základe aktuálnych svetelných podmienok v kabíne, čím zabezpečujú dobrú viditeľnosť. Kamery sú pritom optimalizované tak, aby za zlých svetelných podmienok či hustého dažďa ponúkli lepší obraz ako klasické spätné zrkadlá.
Zapustené kľučky a „displejománia“
Ďalšou „vychytávkou“, ktorá sa dostane z prototypu do sérového elektromobilu Honda e, sú predné kľučky, ktoré sú zapustené do dverí. Dúfame, že budú využívať jednoduchší a spoľahlivejší mechanizmus ako je tomu v prípade Tesly Model S či komfortnejší mechanizmus ako v prípade Modelu 3. Honda tiež hovorí, že model bude vybavený dvojitým dotykovým displejom, takže v ňom zrejme nájdeme celkovo až 5 displejov, vrátane digitálnej prístrojovej dosky. Snáď toto všetko zbytočne nenavýši koncovú cenu.
Produkčná verzia Hondy e bude predstavená koncom roka, pričom je ju už možné predobjednať na vybraných trhoch. A to v Nemecku, Nórsku, Francúzsku a Veľkej Británii.
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Honda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Audi e-tron: Takto fungujú prvé virtuálne „späťáky“ a unikátny volič prevodovky
Honda spolupracuje s NASA na vývoji batérií s 10-násobnou energetickou hustotou
Elektromobil s dojazdom 300 km za 15 000 €? Áno, Honda Jazz EV