Prvý model najambicióznejšej „elektromobilky“ sveta sa chystá na trh. Známe sú prvé špecifikácie

2

Čínsky developerský gigant Evergrande, ktorý je dnes známy najmä kvôli veľkým finančným problémom, v roku 2019 sebavedomo, ba až arogantne vyhlásil, že do 3 až 5 rokov sa chce stať najväčším výrobcom elektromobilov na svete. Oznámil pritom, že chystá 15 modelov, z ktorých doteraz predstavil 9, a to v koncepčnej podobe. No a aktuálne sme konečne spoznali sériový dizajn a prvé špecifikácie modelu Hengchi 5, ktorý sa stane prvým elektromobilom od Evergrande, ktorý príde na trh.

Dokumenty čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) odhaľujú, že prvý elektromobil od spoločnosti Evergrande New Energy Vehicle („Evergrande Auto“), ktorá patrí pod developera Evergrande, sa chystá na trh. Ako uvádza CnEVpost, takýto dokument sa totiž objavuje zvyčajne 4 až 6 mesiacov pred uvedením vozidla do predaja.

No a spomínaný dokument od MIIT odhaľuje aj niektoré zo základných špecifikácií tohto elektromobilu, ktorý nesie názov Hengchi 5. Podľa rozmerov 4 725 x 1 925 x 1 688 mm (dĺžka x šírka x výška) ide o SUV strednej triedy, čo je v rozpore s prvými infomáciami ohľadom modelu s týmto menom, keďže malo ísť o malé SUV segmentu A.

Hengchi 5 bude teda napokon vozidlo s podobnými rozmermi ako napr. Tesla Model Y (4 751 x 1 921 x 1 624 mm). Okrem rozmerov sme tiež spoznali výkon elektromotora, a to 150 kW, ako aj maximálnu rýchlosť 180 km/h. V tejto chvíli pritom nie je známe, či bude k dispozícii viacero verzií. Na tieto a ďalšie informácie si budeme musieť ešte počkať.

Minulý týždeň sa podľa CnEVpost objavili informácie, že elektrické SUV Hengchi 5 už vstúpilo do pilotnej výrobnej fázy, pričom sa testuje na internej trati, ktorá je súčasťou továrne.

3 výrobné závody a ďalšie možné modely

Čo sa týka výrobných závodov „elektromobilky“ Evergrande Auto, ktorej modely sa budú predávať pod značkou Hengchi, k dispozícii budú celkovo 3 výrobné závody v čínskych mestách Guangzhou, Šanghaj a Tianjin. Aktuálne majú byť podľa CnEVspost „živé“ len produkčné projekty modelov Hengchi 5 a Hengchi 6. Na cestách však už bol videný aj veľký sedan, zrejme nesúci označenie Hengchi 7.

Hengchi 6 má byť podľa pôvodných plánov malým crossoverom segmentu A. Na základe toho, že model Hengchi 5 sa napokon z pôvodne avizovaného malého SUV segmentu A pretransformoval na SUV strednej triedy, je možné, že z Hengchi 6 bude niečo ako SUV-kupé verzia modelu Hengchi 5. Takéto modelové varianty sú pritom zdá sa trendom, viď napr. VW ID.4/ID.5 či Audi e-tron/e-tron Sportback.

hengchi 5

Zdroj: MIIT via Cnevpost.com

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Problémový čínsky developer Evergrande sa chce transformovať na „elektromobilku“
Čínski megalomani z Evergrande „predstavili“ už 9 elektromobilov
Čínsky elektrický sedan Xpeng P7 dostal prvé európske cenovky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. No, na informácie je výrobca dosť, ak nie až moc lakomý. Rozmery, výkon elektromotora a maximálna rýchlosť. A čo teraz? Nie je to trošku primálo?
    A ešte pekný obrázok auta. Vzdialene pripomína Porsche Cayenne…

  2. Rád by som vedel, do akej miery bude nástup BEV Evergrande tak „grande“, ako je sľubovaný, a ako to zakýva so status quo na trhu! Asi to chce čas … !

Pridajte komentár