V auguste sme informovali, že úspešný čínsky e-mobility startup Xpeng, odoslal do Európy prvú loď so svojím elektrickým sedanom Xpeng P7. Ten už dorazil do Nórska, pričom sme spoznali aj tamojšie cenovky.
Po kompaktnom SUV Xpeng G3 vstupuje na nórsky trh aj model P7. Tento pomerne veľký elektrický sedan s rozmermi 4 880 x 1 896 x 1 450 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 998 mm je v Nórsku dostupný v 2 výkonových verziách, ktoré dopĺňa špeciálny variant s dohora sa otvárajúcimi prednými dverami.
Obe verzie, a to s pohonom zadnej nápravy (RWD) aj oboch náprav (4WD), budú vybavené batériou s kapacitou 80 kWh a pokročilým jazdným asistentom XPilot 2.5. Xpeng na svojej nórskej webovej stránke tiež uvádza, že model P7, ktorý má nízky koeficient odporu vzduchu (0,236), ponúkne dojazd 530 km WLTP (RWD), resp. 470 km WLTP (4WD) či zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,9 s, resp. 4,5 s. Taktiež sa dozvedáme, že verzia 4WD disponuje výkonom 321 kW.
Čo sa týka základných technických špecifikácií modelu Xpeng P7, nórsky web už viac neodhalil, a tak si musíme pomôcť parametrami čínskej verzie, ktorá sa v tomto smere môže a nemusí líšiť. Krútiaci moment výkonnejšej verzie dosahuje 655 Nm, v prípade „zadokolky“ s výkonom 196 kW je to 390 Nm.
Ceny
Prejdime už ale k novinkám, ktoré sa týkajú cien na nórskom trhu, kde sa na elektromobily vzťahuje DPH v nulovej výške. Zadokolka začína na cene 447 820 NOK (cca 45 300 €) a „štvorkolka“ na 507 820 NOK (cca 51 400 €). Špeciálna 4WD verzia „WING“ s tzv. nožnicovými dverami stojí od 599 900 NOK (cca 61 000 €).
Pre porovnanie, podľa CnEVpost cena verzie RWD začína v domovskej Číne po prepočte cca na 35 000 € a cena verzie 4WD cca na 46 000 €. Výbava európskej a čínskej verzie sa však teoreticky môže líšiť.
Čo sa týka predajnej a servisnej siete automobilky Xpeng v Nórsku, tá aktuálne obsahuje 17 showroomov a 21 servisných miest.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Xpeng predstavil lietajúce auto, 480-kW nabíjačku, 800V platformu či robotického poníka
Xpeng zverejnil agresívne cenovky svojej elektrickej novinky, ktorá môže prísť aj do Európy
Čínske elektro-SUV Xpeng G3 sa chystá k prvým európskym zákazníkom
8 komentárov
21 servisnych miest za rok je celkom rychle tempo…tu nevie tesla za 10 rokov spristupnit ani jeden,,,lebo nie su predaje,,ale predaje nie su aj preto,ze nie je servisna siet…taky bludny kruh
Tie Xpeng P7 teda necháme vyskúšať Nórom, a potom sa uvidí ! 🙂 …..
Je to odskúšané a sú to kvalitné autá. Minimálne to hovorí legenda automobilového priemyslu Sandy Munro 🙂
Problémom je vysoká cena v Európe. Ak by sa k tomu pridala 20% DPH, najlacnejšia verzia P7 by stála 54 360€. Tu je pekne vidieť nízku konkurenciu na trhu v kombinácii s technickou zaostalosťou. Podobne to bolo po páde socializmu, kedy sa u nás predával aj brakový tovar za prehnané ceny. Dnes si môžeme ČSSR vymeniť za EU. Číňania NIO, Xpeng, podobne ako Tesla predáva high-end za prémiové ceny. Avšak iba do doby, kedy sa im podarí naškálovať výrobu batérií. Potom to tu celé prevalcujú. Aj cenami…
Sandy Munro môže mať pravdu, ale niet nad vlastné skúsenosti! Zatiaľ Nórov, a potom sa uvidí! 🙂 ….
P.S. Ja som schopný prijať akokoľvek priaznivú cenu už dnes! 🙂 🙂 🙂 …
petko netrep nezmysly, vieme ze si lakomy a ty uz to dozijes s tvojim priblizovadlom do ktoreho musies nalievat mocovinu aby si sa vobec niekam dostal… pre teba je priazniva cena zadarmo, resp. aby ti este aj niekto platil…
TO NEMÁŠ VLASTNÝ NÁZOR NA XPENG P7, KEĎ TU INÝM KECÁŠ DO ŽIVOTA! SI ZLOMYSELNÝ A SLIZKÝ HAD! NIK ŤA TU NEMÁ RÁD! SPAMÄTAJ SA, AK SI ČLOVEK !!!, DAJ DRUHÝM POKOJ A NEKAZ NÁM TU ZDRAVÝ DUCH A VZDUCH !!!
Ďakujem za podporu! Je to akýsi Judáš, ktorý nemá žiadny vlastný názor na elektromobily, ktorý by prezentoval, a preto mu vyhovuje vyrývať pod pláštikom „anonyma“ do druhých!
deutz ty si musel mat strasne detstvo, takych ako ty sme stale otlkali 🙂