Problémový čínsky developer Evergrande sa chce transformovať na „elektromobilku“

1

Čínsky developerský gigant Evergrande zaujal v roku 2019 svojimi až „arogantne“ ambicióznymi vyhláseniami ohľadom rozšírenia svojho podnikania o oblasť elektromobility. Do 3 až 5 rokov sa chcel totiž stať najväčším výrobcom elektromobilov na svete, pričom doteraz predstavil 9 koncepčných modelov. Aktuálne však má obrovské dlhy, kvôli ktorým dochádza k transformácii spoločnosti. Zaujímavé pritom je, že sa chce v podstate transformovať na „elektromobilku“, pričom reality majú byť už len sekundárnou záležitosťou.

Jeden z dvoch najväčších čínskych developerov, spoločnosť China Evergrande Group, známa aj pod skráteným názvom Evergrande, patrí medzi 150 najväčších spoločností na svete podľa tržieb. V roku 2019 prekvapujúco vyhlásila, že sa do 3 až 5 rokov stane najväčším výrobcom elektromobilov na svete, pričom do tejto oblasti preinvestuje 23 mld. $. Oznámila tiež, že chystá 15 plne elektrických modelov.

Podľa Reuters má však aktuálne dlhy vo výške 300 mld. $, a tak musí dôjsť k jej konsolidácii, ak chce prežiť. Pre svet elektromobility je pritom zaujímavé, že v rámci konsolidácie sa chce spoločnosť transformovať na výrobcu elektromobilov. Predseda spoločnosti Hui Ka Yan nedávno vyhlásil, že zo svojej automobilovej „divízie“ zameranej na elektromobily urobia do 10 rokov svoje primárne podnikanie, a to namiesto nehnuteľností, informuje Reuters.

To pritom zjavne vo všeobecnosti potešilo investorov spoločnosti, keďže vzápätí vzrástli akcie Evergrande o 6 % a v prípade jej dcérskej spoločnosti China Evergrande New Energy Vehicle Group dokonca až o 17 %. Investori tak zrejme majú dôveru v ďalší rozvoj e-mobility trhu a v schopnosť spoločnosti Evergrande sa na ňom presadiť, aj keď doteraz nevyrobila ani jediné sériové vozidlo.

O čo sa Evergrande opiera?

Hui Ka Yan ešte minulý rok uviedol, že je presvedčený, že jeho spoločnosť Evergrande je „vyzbrojená technológiou budúcnosti“. Tú mala získať napr. vďaka investíciám do spoločností ako Faraday Future (spoločnosť, ktorá chcela ísť v šľapajách Tesly) či NEVS (e-mobility firma, ktorá vznikla z trosiek automobilky SAAB).

Ako sme tiež informovali v roku 2019, Evergrande založila spoločný podnik s výrobcom superáut Koenigsegg, ktorý sa bude zameriavať na výskum vozidiel a budovanie kapacít. A kvôli batériovým technológiám kúpila spoločnosť Evergrande čínsko-japonskú firmu Shanghai Cenat New Energy. Čínsky developer tiež viedol diskusie o budúcej kooperácii v oblasti batérií a elektromotorov pre elektromobily, ako aj umelej inteligencie, s Harvardskou univerzitou.

A taktiež nadviazal spoluprácu so spoločnosťami Hofer Powertrain (elektrické pohony), Benteler (elektrické platformy), Magna Steyr (zmluvný automotive výrobca), AVL (motory) či FEV a Edag (inžinierstvo).

Podľa správ z augusta tohto roku, má Evergrande už hotové tri výrobné závody a sériová výroba a dodávky majú byť spustené budúci rok. Automobilová „divízia“ China Evergrande New Energy Vehicle Group pritom doteraz predstavila 9 koncepčných elektromobilov pod značkou Hengchi.

hengchi evergrande elektromobily

Zdroj ilustračného obrázku: Evergrande

Hengchi 1 má byť „ultra-luxusným sedanom strednej triedy“ s extrémne prerasteným rázvorom (3,15 m), Hengchi 2 – „luxusná sub-kompaktná limuzína“, Hengchi 3 – „veľké luxusné SUV“, Hengchi 4 – „luxusné 7-miestne MPV“, Hengchi 5 – malé SUV segmentu A a Hengchi 6 – malý crossover segmentu A,  Hengchi 7 – crossover, Hengchi 8 – veľký sedan a Hengchi 9 – SUV strednej triedy. Doteraz však neboli zverejnené žiadne detailnejšie špecifikácie týchto modelov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Xiaomi chce údajne kúpiť časť najambicióznejšieho e-mobility „startupu“ na svete
Čínske automobilky sú podľa šéfa Tesly najkonkurencieschopnejšími na svete
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Všade sa nájdu „veľkohubí a potiažisti“! Krásne autá v počítači dnes vie nakresliť skoro každý. Ako to zvládne Evergrande topiaca sa v dlhoch – „toť otázka“!

    P.S. Práve dnes som dostal súbor obrázkov s tým, čo dokážu prevažne Aziati, aby „zvládli život“ ! Neskutoční výmyselníci !!! Podľa toho Evergrande prežije. Škoda, že nemôžem sem pripojiť ten súbor ….

Pridajte komentár