Európska továreň Tesly by mohla zmeniť hru v regióne, uvádza Deutsche Bank po jej návšteve

2

Analytik nemeckej Deutsche Bank, ktorá je jednou z najväčších bánk na svete, spolu so svojimi kolegami z iných spoločností absolvoval týždňovú prehliadku prvej európskej továrne Gigafactory spoločnosti Tesla – tzv. Giga Berlin. A tá ho zdá sa naozaj nadchla.

Elon Musk kedysi povedal, že jednou z konkurenčných výhod spoločnosti Tesla budú továrne Gigafactory a výrobné technológie a nie technologický náskok v prípade elektromobilov, ktorý podľa neho konkurencia zrejme časom dobehne.

A zdá sa, že tvrdá práca a zavádzanie inovácií v rámci výrobných technológií a procesov už prináša svoje ovocie, pričom súvisiace uznanie prichádza aj z Nemecka. Už v marci, po návšteve ďalšej pomerne „čerstvej“ továrne Tesly – Giga Texas, povedal odchádzajúci šéf koncernu VW Group nasledovné:

„Elonova nová továreň, ktorú nazýva strojom vyrábajúcim stroje, je impozantná: 1,2 km dlhá, 400 m široká: všetko pod jednou strechou, žiadna logistika od výroby článkov až po finálnu montáž.“ A dodal, že po uvedení do prevádzky táto továreň s najväčšou pravdepodobnosťou stanoví niekoľko nových štandardov.

Krátko na to sa na základe rozhovoru so šéfom výroby VW Christianom Vollmerom objavila správa, že Nemci chystajú továreň po vzore Tesly, ktorá bude zahŕňať megacasting a vysokú mieru automatizácie. Cieľom VW pritom má byť výroba elektromobilu za 10 hod, tak ako tomu má byť u Tesly v prípade Modelu Y vyrábaného v Nemecku. Pre porovnanie, výroba modelu VW ID.3 má aktuálne trvať 30 hod.

Giga Berlin ako „game-changer“

Nadšenie z továrne Giga Berlin aktuálne vyjadril aj Emmanuel Rosner, analytik Deutsche Bank. Ten podľa Yahoo Finance uviedol, že po podrobnej návšteve Giga Berlin odchádza s pocitom, že „nová lokalizovaná výroba vozidiel Tesla v Európe by mohla zmeniť pravidlá hry a urobiť z Tesly ešte silnejšieho konkurenta v regióne“.

Vyjadril tiež názor, že nová továreň pravdepodobne zvýši už tak vysoké hrubé marže spoločnosti Tesla. A dodal, že Giga Berlin je už dnes z hľadiska kapacity pripravená na výrobu 500 000 elektromobilov ročne. Jej naplnenie však ešte nejaký čas potrvá, keďže prevádzka aktuálne funguje „len“ na 2 zmeny. Podľa neho sa tak stane niekedy v budúcom roku, keď sa začne pracovať na 4 zmeny.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ďalšia továreň Tesly môže vyrásť v Indonézii. V Indii a Číne nateraz nie
Nabíjacie stanice Tesla Supercharger a iné porušujú nemecký zákon
Tesla news: Nový strategický plán, ďalšia továreň, humanoidný robot a rozdelenie akcií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Ja si Teslu kupovať nebudem! Nie som nadšený z dizajnu karosérie, ktorá mi pripomína „bezpohlavnú bábiku“, vnútrajšok kabíny sa mi zdá fádny – „sektorový“, inštalovaný výkon motorov často zbytočne vysoký, a cena tiež privysoká …. To mi však nebráni fandiť Elonovi, ktorý „dáva zabrať“ všetkým ostatným, a občas im ukáže aj „dlhý nos“ !!!

Pridajte komentár