Nabíjacie stanice Tesla Supercharger a iné porušujú nemecký zákon. Úrady zatiaľ privierajú oči

3

V Nemecku bol už dávnejšie zavedený „zákon o kalibrácii“, ktorého cieľom je zabezpečiť, že v rámci nabíjania elektromobilov na nabíjacích staniciach bude účtované presné množstvo odobratej energie. No a nabíjačky Tesla Supercharger, ale aj iné, napr. zo siete Ionity, tento zákon na základe technických aspektov naďalej porušujú a sú teda de facto ilegálne. Príslušné úrady zatiaľ síce privierajú oči, ale problém bude nutné vyriešiť.

Electrek informoval, že nabíjačky Tesla Supercharger sú v Nemecku považované za ilegálne, pretože nemajú viditeľné počítadlo odoberaných kWh. Odvoláva sa pritom na článok od Handelsblatt. Táto problematika je však zdá sa obšírnejšia a nesúvisí len s tým, že nabíjacie stanice nie sú fyzicky vybavené displejom, ktorý ukazuje naúčtovanú elektrinu.

Z článku webu Ecomento, ktorý vychádza z rovnakého zdroja, totiž vyplýva, že problémom by malo byť hlavne to, že mnohé nabíjacie stanice, resp. nabíjacie stojany nedisponujú meračom, ktorý je v súlade so zákonom o kalibrácii. Ten musí byť pritom schopný presného merania.

Problém majú viacerí

„Kalibračný zákon“ sa vzťahuje na tie stanice, ktoré sú spoplatnené na základe odobraných kWh. A týka sa nielen verejných, ale aj firemných a súkromných priestorov. Okrem spoločnosti Tesla má tento zákon porušovať napríklad aj ďalšia známa sieť – Ionity (ale zrejme nie v rámci všetkých svojich nabíjačiek) či nabíjacie stanice od výrobcov ako Tritium, Efacec a Delta.

Problém má pritom okrem iného spôsobovať aj „nízka dostupnosť produktov, ktoré sú v súlade so zákonom“. Zdá sa teda, že na trhu je nedostatok meračov, ktoré boli schválené v rámci zákona o kalibrácii. Týmito meračmi majú pritom v rámci Nemecka disponovať len 4 výrobcovia nabíjacích stojanov. A to ABB, Alpitronic, ADSTec a Compleo.

S prižmúrením oka

Tí, ktorí porušujú zákon o kalibrácii, nateraz nemajú čeliť žiadnym sankciám, keďže úrady sú si zrejme vedomé aj problému s nedostatkom požadovaných meračov či minimálne časovej náročnosti výmeny meračov. A samozrejme, zákaz „nelegálnych“ staníc by rozhodne nebol v súlade so snahami rozvoja elektromobility v krajine.

tesla supercharger

Zdroj ilustračnej fotografie: Tesla

V prípade Tesly, ktorá má mať v Nemecku vyše 1800 nabíjacích stojanov (najviac „nelegálnych“), je otázne, či „postačí“, keď začne používať schválené merače. Asi ako jediná či jedna z mála spoločností totiž prevádzkuje DC nabíjacie stojany bez displeja, ktorý by zobrazoval účtovanú energiu. Zákazník má pritom možnosť monitorovania tohto údaju prostredníctvom mobilnej aplikácie. Podstatný je teda dúfajme len merač a nie forma zobrazovania výsledkov merania.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chystá nové nabíjacie stanice Supercharger V4. Objavujú sa prvé detaily
Koľko stojí nabíjanie v sieti Tesla Supercharger pre iné autá
„Najväčší nabíjací hub“ pre elektromobily v Európe je už v prevádzke

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Zaujímavá myšlienka a problém! Nabíjačky sa môžu ľahko „naučiť čapovať pivo do pol pohára“, ak už tak tomu aj nie je od ich začiatku! 🙂

    • Aky problem? To by tie nabijacky museli oklamat aj auto, to ti tiez ukazuje, kolko si „nacapoval“. Okrem toho, ak ma moja bateria napr. 70kW, nemozem do nej natlacit 90.
      A fakt chcem vidiet, ako si na nabijacke odpisujes stav elektromera pred a po nabijani.

Pridajte komentár