Continental vyvinul systém, ktorý môže zvýšiť dojazd elektromobilov až o 25 %

0

Nemecká spoločnosť Continental sa pochválila systémom termomanažmentu vozidiel, ktorý v prípade elektromobilov dokáže značne zvýšiť ich účinnosť, a teda aj dojazd či rýchlosť nabíjania. V zime až o 25 %.

Ako už vieme, dojazd elektromobilov sa môže počas chladných či naopak horúcich dní značne skrátiť. Napríklad pri teplote 10 °C pod nulou až o 40 %. Je to spôsobené najmä tým, že za týchto podmienok je nutné batériu, motor či výkonovú elektroniku vozidla zohriať či schladiť na optimálnu prevádzkovú teplotu. Taktiež treba zabezpečiť komfort cestujúcich, a to vykúrením či klimatizovaním kabíny vozidla.

Zariadenia, ktoré to majú na starosti, potrebujú na svoju činnosť elektrickú energiu. A tú si berú z batérie elektromobilu. Tým logický klesá jej kapacita, a teda aj dojazd. Avšak inteligentné riešenia termomanažmentu dokážu do značnej miery eliminovať tieto straty.

Inteligentná distribúcia

S riešením spomínaných problémov prichádza podľa vlastných slov spoločnosť Continental. Pri vývoji svojho termomanažment systému využila spoločnosť know-how viacerých svojich divízií. Pozostáva z komponentov, ktoré tvoria flexibilný modulárny systém.

To umožňuje distribuovať tepelné toky vykurovania či chladenia na miesta, kde sú potrebné a zároveň zabraňovať energetickým stratách. Dôležitou súčasťou tohto systému sú nové viac-komorové ventily na reguláciu prietoku chladiacej kvapaliny (CFCV), ktoré slúžia na flexibilné prepínanie okruhov vykurovania a chladenia.

Vďaka tomu klesá energetická náročnosť chladenia či vykurovania, čo sa prejaví na vyššej účinnosti, a teda aj nižšej spotrebe vozidla, dôsledkom čoho je vyšší dojazd. Continental tvrdí, že v zimných podmienkach môže ich systém predlžiť dojazd až o 25 %, v závislosti od podmienok.

Vplyv aj na rýchlosť nabíjania

Li-Ion batérie dokážu efektívnym spôsobom prijímať energiu iba keď sú v optimálnej prevádzkovej teplote. Napríklad počas nabíjania na rýchlonabíjacích staniciach je nutné chrániť batériu pred prehriatím, aby nedošlo k zníženiu výkonu nabíjacieho prúdu, čo by sa prejavilo dlhšou dobou nabíjania.

Nový termomanažment systém pre elektromobily od Continentalu sa začne vyrábať v Číne koncom budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Uhlíková karoséria elektromobilov môže plniť funkciu batérie
Volt je nabíjací dron pre elektromobily, ktorý si privoláte cez mobil
Teslu možno predbehne rakúska univerzita. Predstavila nabíjacieho robota

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Continental

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár