Pár dní pred oficiálnym predstavením dvoch plne elektrických prototypov poľskej „štátnej“ automobilky ElectroMobility Poland nám Poliaci ukázali prvotné skice, z ktorých bude vychádzať ich dizajn.
Spoločnosť ElectroMobility Poland bola založená v roku 2016, pričom v nej majú rovný podiel energetické firmy Tauron, Enea, Energa a PGE. Nakoľko v nich má dominantný či významný podiel poľský štát, dá sa v podstate hovoriť o štátnom podniku.
Tento pomerne netradičný e-mobility startup má pritom už od začiatku ambiciózne plány. Veď v rámci prvotnej výroby chce produkovať 100 000 vozidiel ročne. Neskôr sa má ročný objem zvýšiť na 200 000 kusov.
Prvými modelmi automobilky ElectroMobility Poland budú s najväčšou pravdepodobnosťou elektromobily typu hatchback a SUV, keďže práve tie predstaví už 28. júla vo forme prototypov. Podujatie sa bude vysielať online od 14. hodiny prostredníctvom webovej stránky ElectroMobility Poland a facebookovej stránky Misja Elektromobilność. Okrem vozidiel v rámci neho tiež spoznáme názov a logo značky.
„Dizajnová návnada“
No a aktuálne sa nás snažia Poliaci navnadiť aj počiatočnými koncepčnými náčrtmi. Tie majú naznačovať „smer myslenia o dizajne a značke“, ktorého stelesnením budú prototypy. Na dizajne poľských elektromobilov pracovali poľskí inžinieri a dizajnéri spoločne s návrhármi z talianskeho štúdia Torino Design, ktoré stojí aj za niektorými modelmi Ferrari či BMW.
Kreatívny riaditeľ Torino Design na margo elektromobilov od ElectroMobility Poland uviedol, že pri navrhovaní bolo ich cieľom vytvoriť spontánne a dynamické vozidlá integrované do krajiny a jej okolia. Spontánnosť a dynamika majú byť pritom vlastnosti, ktoré dnes charakterizujú Poľsko.
Prezident ElectroMobility Poland, Piotr Zaremba, na adresu prototypov povedal, že zodpovedajú svetovým priemyselným štandardom a je presvedčený, že Poliaci ich príjmu veľmi dobre. A dodal:
„Oznámime názov značky a ukážeme prototypy, do vývoja ktorých boli zapojení najlepší poľskí a medzinárodní experti. Je fantastické, že sme dokázali zhromaždiť toľko vynikajúcich odborníkov okolo myšlienky poľského elektromobilu. Som presvedčený, že jedinečné dizajnové a technologické riešenia, ktoré spĺňajú globálne normy, si vyslúžia uznanie.“
Zdroj: ElectroMobility Poland
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Poľský elektromobil Triggo má nastaviteľnú šírku – 86 až 148 cm
Poliaci pracujú na elektrickom autobuse s vymeniteľnou batériou
Poliaci dostanú na elektromobil viac ako my, podmienky dotácie sú však kontroverzné
2 komentáre
Vyhodené peniaze. Čína, USA, Kórea, Japonsko, európske automobilky… – týchto všetkých chce poľská štátna automobilka dobehnúť a predbehnúť? Rozkážeme vetru, dažďu…
Poliaci este nic kvalitne nevyrobili.Dufajme ,ze to vykompenzuju cenou