Poľský elektromobil Triggo má nastaviteľnú šírku – 86 až 148 cm

4

Poľská spoločnosť Triggo dostala zaujímavý nápad. Vyvinula totiž malý mestský elektromobil s variabilnou šírkou. Maximálna šírka (148 cm) zabezpečuje vozidlu stabilitu pri jazde vo vyšších rýchlostiach, minimálna (86 cm) zas výbornú manévrovateľnosť, napríklad na parkovisku.

Elektromobil Triggo s dĺžkou 2,6 m sa radí vďaka svojej hmotnosti nižšej ako 400 kg (bez batérie – tá váži 130 kg) do kategórie L7E. Ponúka 1 + 1 miesto na sedenie, pričom maximálna povolená hmotnosť vozidla by sa mala pohybovať okolo 750 kg.

V cestnom režime je vozidlo široké 148 cm, čo mu zabezpečuje stabilitu aj pri maximálnej rýchlosti 90 km/h. V manévrovacom režime sa predná náprava, ktorá je najširšou časťou vozidla, zúži na 86 cm. To sa má podľa poľskej spoločnosti hodiť v rámci zápch a na parkoviskách.

V tomto „zúženom“ režime sa má zmestiť na bežné parkovacie miesto vraj až 5 elektromobilov Triggo. Zmenší sa tým aj polomer otáčania, a to na 3,5 m a tiež maximálna rýchlosť – 25 km/h. Šírka vozidla v oblasti ramien má byť okolo 75 cm.

Pripravený pre mobilitu budúcnosti

Batéria vozidla má kapacitu 8 kWh a je vymeniteľná. Na jedno nabitie zabezpečí dojazd 100 km. „Dopuje“ 2 elektromotory s výkonom po 10 kW. Systémový výkon bol však obmedzený na 15 kW, aby vozidlo spĺňalo podmienky pre klasifikáciu L7E.

Elektromobil Triggo sa má neskôr dočkať autonómnych riadiacich systémov, pričom už dnes dokáže jazdiť v konvojoch v rámci tzv. platooningu. Výrobca hovorí, že vďaka digitálnemu riadeniu a vymeniteľnej batérii je jeho elektromobil vhodný pre mobilitné služby budúcnosti, ako napríklad robotaxi.

Spoločnosť Triggo tiež uvádza, že sa nezameria len na predaj svojho vozidla, ale aj oblasť licenčnej výroby. Triggo má byť pritom držiteľom patentov v rámci EÚ, USA, Japonska, Číny a Indie. Vozidlo je aktuálne vo fáze plne funkčného predprodukčného prototypu, pričom sériová výroba by mohla byť spustená začiatkom budúceho roka.

Zdroj: Triggo via Electrive

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nemci pracujú na elektromobile za 2 650 €, ktorý sa zmestí do výťahu
Poliaci založili štátnu spoločnosť na výrobu elektromobilov
Citroen predstavil elektromobil za 6 000 €. Na trh príde v júni

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Kedysi som bol fascinovany motorkami s automato do 11kw (B18r/A1 od 16r), potom ma zaujali trojkolky do 15kw (A1 od16r) teraz zas v elektro.. no naj by asi bola taka kryta stvorkolka do 15kw (B1 od 16r).. respektive teraz 17 rovno B.. na B1 bez dozoru btw uz sa ma to davno netika a vzdy to bolo vela penazi za …

  2. 11kw elektro skutre, 15kw elektro trojkolky a 15kw elektro štvorkolky (vsetko na Bvodicak) nech je to za malý peniaz ide aspon 95km/h a nech sa da vytiahnuť bateria na koliskach a nabiť aj v byte…

Pridajte komentár